Hoofdmenu

korstzwam

Gestart door WijnandvB, januari 11, 2012, 13:23:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

WijnandvB

Dag mensen.
Als ik de kleur van de onderzijde bekijk denk ik aan paarse korstzwam maar in de beschrijving van de soort in Gerhardt staat "zwak gezoneerd". Dat kan je van deze toch niet zeggen.

Gevonden op 2 januari jl in de uiterwaarden bij Wageningen (polder aan de Pabsterweg) op wilg.
Grootste hoedjes ca 3 bij 4 cm.

Weet een van jullie welke soort dit is?

Mvrgr, Wijnand.

xenion

Ik zou er ook Paarse korstzwam van maken, ik wist niet dat die volgens de boekjes zwak gezoneerd moest zijn ;)
Groeten,
Martin

WijnandvB

Dan houd ik het op een gezoneerde paarse korstzam  ;D  :duim:

't Moet ook niet gekker worden.....  :lol: De foto's in Gerhardt tonen lang niet altijd de verschillende verschijningsvormen van de diverse soorten maar als ik me dan ook nog moet afvragen of de tekst klopt....... :huh:

Nou ja, meer ervaring krijgen zal helpen.
Bedankt weer.

Mvrgr, Wijnand.

tjerk

Misschien vraag ik iets heel doms, maar is viltig judasoor uitgesloten (de bovenkant doet me daar wel aan denken) ?
[Een mens is nooit te oud om iets (van zijn fouten) te leren]
Groet,
Tjerk

xenion

Viltig judasoor is veel dikker en heeft niet zo'n gladde onderkant.
Groeten,
Martin

WijnandvB

Ha Tjerk.

Iemand met jouw ervaring in het onderwijs weet dat domme vragen absoluut niet bestaan. Juist de meest briljante mensen durven vragen te stellen! (Ik stel weliswaar veel vragen op dit forum. Ik ben niet briljant....., immers  :police:  :-X

Domme antwoorden bestaan wel.... en die krijg je absoluut niet als je de vraag oprecht stelt, zoals ook blijkt uit de reactie van Martin!

Hartelijke groeten, Wijnand.

xenion

Als je weinig vraagt, ben je dan briljant?... ;)
Groeten,
Martin

tjerk

Daar vraag je me wat! Gelukkig hoeft niet iedere vraag beantwoord te worden.
Alhoewel, je stelt op het forum vragen om antwoorden te krijgen.In ieder geval bedankt voor je reactie, Martin.
En Wijnand: bedankt voor je wijze woorden.
Tot de volgende vraag/onbekende paddenstoel ..... 't Blijft een leuke bezigheid!
Groeten,
Tjerk 

WijnandvB

Als je alles weet en niets meer te vragen hebt, ben je óf absoluut geniaal óf langdurig knetterstoned....
Beide is niet te benijden want in beide gevallen beland je meestal in een instituut waaromheen veel paddenstoelensoorten te vinden zijn (en ander moois) maar waar geen van de bewoners dat meer ziet.

:duim:


tjerk

Waar staat dat instituut? Misschien groeien er soorten die ik nog niet eerder gezien heb. ;D !
Tjerk