Hoofdmenu

Waarnemingen "spoorloos"

Gestart door Lanius, januari 18, 2012, 15:54:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lanius

Hallo,

Ik heb ObsMapp (versie 1.2.3) gebruikt in Sri Lanka en dat werkte goed (eerste dagen wat problemen, maar door eigen schuld).

Ik heb ook een boottocht op zee gedaan voor oa Blauwe vinvis. Ik zag dus enkele zeezoogdieren, wat zeevogels, alles mooi ingevoerd met een goede gps fix. ik upload al mijn waarnemingen... maar mijn zeewaarnemingen vind ik niet terug in observado.org. Het lijkt erop dat eens x km van de kust verwijderd, de waarnemingen niet worden geupload? Of doe ik iets fout?
Davy De Groote

hiskodevries

Davy, daar heb je een hele mooie email overgekregen met aanwijzingen hoe te handelen
http://observado.org/pda/pda_waarnemingen_mislukt.php
verbeter ze maar dan komen ze vanzelf door
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Lanius

#2
Bedankt voor antwoord.
Omdat ik meer dan 1000 waarnemingen had... was het mij niet opgevallen dat er ergens halfweg een paar zaten met probleempjes. De lijst was ook "afgekort" weergegeven in mijn mail. Maar ik bekijk het eens. Ik weet nu ook dat als ik nog eens lange lijsten upload, ik best de lijst snel even volledig doorloop (was een beetje lui zeker  ;D ).
Davy De Groote

Alex Kwak

Ik vond het overigens wel heel erg leuk om waarnemingen van "mijn" ObsMapp uit Sri Lanka te zien komen  ;D  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

Ik was blij dat ik ObbsMap daar kon gebruiken! Omdat ik de eerste dagen geen gps fix had, heb ik de eerste dagen alles in een notitieboekje genoteerd. Zie er nu tegen op alles in observado in te voeren; Dan was dat ter plaatse invoeren via ObsMapp toch veel leuker.

Ik kreeg geen gps fix, zelfs niet na 10 minuten. uiteindelijk op dag 4 maar smarthphone buiten gelegd en laten zoeken... en na meer dan half uur had ik plots een fix (had het eigenlijk al opgegeven). Invoeren kon beginnen!

Nog een laatste vraag: Ik heb de waarnemingen aangepast die eerst als mislukt werden beschouwd. Maar we zijn nu enkele uren later en ik zie ze nog niet staan. Ik moet waarschijnlijk gewoon geduld hebben zeker? Observado wordt waarschijnlijk niet zo snel aangepast als waarnemingen.be (of waarneming.nl).
Davy De Groote