Grote of kleine burgemeester?

Gestart door Folkert Jan, januari 06, 2012, 20:14:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

Vandaag kwam deze burgemeester recht over ons hoofd.


Deze werd toen 3kj grote burgemeester genoemd.
Mijn werd uitgelegd dat vanwege de snavel dit een grote zou moeten zijn en aangezien ik geen ervaring heb met 3kj burgemeesters heb ik dat voor waar aangenomen.


Nu zie ik op trektellen.nl toch dat Martijn twijfelt en ben ik benieuwd naar jullie mening


"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Henri van Dodeweerd

Ik heb zeker geen ervaring met 3kj grote burrie's maar gezien de snavel vermoed ik een grote.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

fkdeboer

ik heb er nog minder verstand van, dus daarom de vraag voor mijn lering: hoe zou je dat aan de snavel kunnen zien?
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

JohanvantBosch

Zie ook deze foto van Martijn Bot

http://waarneming.nl/foto/view/2888598

Ik ben geneigd er net als Martijn een kleine van te maken op basis van grootte en verhoudingen van snavel kop en oog, met vrij klein snaveltje, vrij rond koppie lieve uitdrukking met relatief groot oog. 't Klinkt allemaal een beetje al vaag geneuzel, maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet uitdrukken....

Henri van Dodeweerd

Citaat van: JohanvantBosch op januari 06, 2012, 20:25:04 PM
Zie ook deze foto van Martijn Bot

http://waarneming.nl/foto/view/2888598

Ik ben geneigd er net als Martijn een kleine van te maken op basis van grootte en verhoudingen van snavel kop en oog, met vrij klein snaveltje, vrij rond koppie lieve uitdrukking met relatief groot oog. 't Klinkt allemaal een beetje al vaag geneuzel, maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet uitdrukken....