Ridderzwam soort?

Gestart door Ringneck, december 05, 2006, 20:05:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ringneck

Deze (bundel) paddenstoelen vond ik groeiend bij oude tuinhout. Ik dacht zelf aan een ridderzwam soort maar welke weet ik niet.

Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Ringneck

#1
Foto 2 : zijn wat lichter van kleur dan in foto 1
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Ringneck

Foto 3 : Steel en lamellen.

Alvast bedankt,

Rob

Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Arno van Stipdonk

Ja, een Ridderzwam ben ik het wel mee eens, lijkt er in ieder geval erg veel op.
Maar eerlijk gezegd heb ik zo ook geen idee welke. Ben wel benieuwd welke dit zou kunnen zijn.

Ringneck

Is er iemand die een idee heeft ?


BVD,

Rob
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

wim veraghtert

Ik weet niet wat het is, maar twijfel echter ook aan ridderzwam.
Dat hygrofane karakter van de hoed (zie meest linkse exemplaar op middelste foto) vind ik bizar voor Tricholoma. Ze zien er ook niet zo stevig als de meeste ridderzwammen uit.
Zou het zo direct niet weten.
admin nachtvlinders waarnemingen.be

Ringneck

#6
Zou het een Kortstelig Veldridder kunnen zijn ?; Volgens mijn boeken zijn er een aantal overeenkomsten met mijn vondst die in de richting wijzen.

Rob
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Arno van Stipdonk

CiteerZou het een Kortstelig Veldridder kunnen zijn ?; Volgens mijn boeken zijn er een aantal overeenkomsten met mijn vondst die in de richting wijzen.

Rob
De steel van de Korstelige veldridder is vezelig, op jouw foto's te zien zijn ze dat niet, dus denk het niet. Ook de lamellen staan denk ik te ver uit elkaar voor deze soort.  

Ringneck

Deze gaat nu in de map onbekenden, ik kan verder helemaal niets vinden mijn boeken over deze soort. Althans ik weet niet waar ik moet zoeken.

Rob

Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage