Hoofdmenu

Geelpootmeeuw?

Gestart door Martijn Bot, januari 02, 2012, 21:09:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn Bot

Hier nog wat geelpotigs van de Hoornse Plas vanmiddag. Vogel doet qua postuur erg geelpoterig aan (inclusief op de foto niet lekker zichtbare dieprode oogring), maar poten zijn nou niet echt knalgeel en het oog wat aan de donkere kant, toch ook niet iets alledaags in Geelpoten. Ik vind 'm weer wat de compact, bulky en rondkoppig voor Pont, en een geelpotige Zilver lijkt het me nou ook niet. Helaas geen open vleugels, zoals gewoonlijk, maar is uitsluitsel te geven?

theomuusse

Lastig.
Jizz inderdaad niet bepaald geelpoot.
Ik las in het artikel in British birds dat pont x zilver erg op geelpoot kunnen lijken...

Theo

adriaens

Martijn,
ok - geen vluchtfoto's; maar misschien heb je dan wel nog een foto waarop de onderkant van de vleugeltop mooi zichtbaar is ?
Ik meen op de tweede foto iets van een bleke tong te zien, maar de vogel zit toch net wat te veel van de camera weg gedraaid om het goed te kunnen beoordelen.

JanBaert

Interessante meeuw Martijn,

doen mij sterk denken aan deze: http://www.talk.gull-research.org/viewtopic.php?f=13&t=555 (is tot op de dag vandaag ook nog steeds een mystery wat dat daar allemaal al dan niet in zat)

mvg,

Jan

Martijn Bot

Inderdaad een bleke tong, waarmee dus pure Geelpoot afvalt (maar dat wisten we eigenlijk al). Invloed van Pont, wellicht? Pont x Geelpoot of Pont x Zilver lijken de opties, en Jan, de meeuw die je aanhaalt lijkt inderdaad sprekend, op het rood op de bovensnavel na (ontbreekt bij deze vogel).