Reeën, Kijken en beheren

Gestart door Norman, december 24, 2011, 19:38:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Norman

Ronald,

Je ziet het weer helemaaaal verkeerd.
Plezierjacht bestaat niet in Nederland, de jacht op het Haas is schadebestrijding, want daar zijn er te veel van en geven de boer schade.

Schade omdat het weerloze dier doet wat moet om te kunnen overleven, namelijk eten. En weet je wel hoe veel er te veel zijn? Nou, gewoon, te veel!!




Bovenstaande is uiteraard met een dikke knipoog en vol minachting ten aanzien van het schietvolk.





vuurvlinder

Citaat van: KorHaan op januari 12, 2012, 18:26:57 PM
Norman,

Zoals ik al zei, is de plaats om vlees te kopen, in de supermarkt. De jacht dient definitief bij het grof vuil gezet te worden.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Einde discussie wat mij betreft!
http://www.google.nl/search?q=bioindustrie&hl=nl&client=firefox-a&hs=b38&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=OlcPT4mwN4ak-gbVo-DsAg&ved=0CFMQsAQ&biw=1280&bih=854

Eet smakelijk.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Johan Helmus

#32
Citaat van: vuurvlinder op januari 12, 2012, 23:02:10 PM
Citaat van: KorHaan op januari 12, 2012, 18:26:57 PM
Norman,

Zoals ik al zei, is de plaats om vlees te kopen, in de supermarkt. De jacht dient definitief bij het grof vuil gezet te worden.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Einde discussie wat mij betreft!
http://www.google.nl/search?q=bioindustrie&hl=nl&client=firefox-a&hs=b38&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=OlcPT4mwN4ak-gbVo-DsAg&ved=0CFMQsAQ&biw=1280&bih=854

Eet smakelijk.
Even een nuancering; er is natuurlijk ook zoiets als biologisch vlees (wat een stomme term overigens...) en scharrelvlees, het is dus nogal kort door de bocht wat je suggereert.

Om zaken even in perspectief te zetten: volgens mij is het zo dat de (politieke) partijen dit de jacht steunen, meestal ook de partijen zijn die bio-industrie steunen. Zie bijvoorbeeld het CDA en de megastallen (en daarmee ook de andere partijen in dit gedoogkabinet).
Groeten, Johan Helmus

vuurvlinder

Citaat van: Johan Helmus op januari 13, 2012, 07:39:43 AM
Citaat van: vuurvlinder op januari 12, 2012, 23:02:10 PM
Citaat van: KorHaan op januari 12, 2012, 18:26:57 PM
Norman,

Zoals ik al zei, is de plaats om vlees te kopen, in de supermarkt. De jacht dient definitief bij het grof vuil gezet te worden.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Einde discussie wat mij betreft!
http://www.google.nl/search?q=bioindustrie&hl=nl&client=firefox-a&hs=b38&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=OlcPT4mwN4ak-gbVo-DsAg&ved=0CFMQsAQ&biw=1280&bih=854

Eet smakelijk.
Even een nuancering; er is natuurlijk ook zoiets als biologisch vlees (wat een stomme term overigens...) en scharrelvlees, het is dus nogal kort door de bocht wat je suggereert.
Om zaken even in perspectief te zetten: volgens mij is het zo dat de (politieke) partijen dit de jacht steunen, meestal ook de partijen zijn die bio-industrie steunen. Zie bijvoorbeeld het CDA en de megastallen (en daarmee ook de andere partijen in dit gedoogkabinet).

Eens, maar ik heb niet de indruk dat Ronald dat regelmatig koopt. Zie ook post 8 in dit topic: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=173353.0
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

KorHaan

Citaat van: vuurvlinder op januari 12, 2012, 23:02:10 PM

Einde discussie wat mij betreft!



Dus niet doorkleppen.

Groetjes, Ronald

Datura

Kan zosnel even geen mp3 vinden, maar hier de tekst van een fantastisch Fratsen-nummer:

http://fratsen.webstek.info/teksten.php?txtid=61
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Jan Zwaaneveld

Citaat van: vuurvlinder op januari 12, 2012, 00:43:24 AM
Jan, dat doen slagers ook en dat zal het gros van de bevolking een worst wezen! Ik snap de totale afkeuring van de jacht niet. Een jager schiet zijn eigen stukje scharrelvlees en daar is in mijn ogen niets mis mee.

Het feit dat slagers 'dat ook doen' is wat mij betreft geen enkele reden om de plezierjacht dan maar goed te keuren. En de zogenaamde 'beheerjacht' is sowieso een leuter- en neuzelsprookje dat uit de koker van jagers komt. Overigens behoor ik niet tot het 'gros van de bevolking'. Jagers, megastallen, legbatterijen et cetera, voor mij is het een smerige pot Blekernat. En nogmaals, een volwassen vent die voor zijn lol dieren doodschiet is voor mij niet met 'goed' te associëren, op geen enkele manier. Ik vraag me af of jij bijvoorbeeld weleens hebt gezien hoe het er bij de vossenjacht in Engeland toegaat. Maak je maar geen illusies dat het hier beter is hoor. Een vent die kickt op het doodschieten van dieren vind ik persoonlijk knap ziek. En ik vind dat meer mensen dat zouden moeten vinden.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

joostheeremans

Citaat van: vuurvlinder op januari 12, 2012, 23:02:10 PM
Citaat van: KorHaan op januari 12, 2012, 18:26:57 PM
Norman,

Zoals ik al zei, is de plaats om vlees te kopen, in de supermarkt. De jacht dient definitief bij het grof vuil gezet te worden.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Einde discussie wat mij betreft!
http://www.google.nl/search?q=bioindustrie&hl=nl&client=firefox-a&hs=b38&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=OlcPT4mwN4ak-gbVo-DsAg&ved=0CFMQsAQ&biw=1280&bih=854

Eet smakelijk.


Niet wat mij betreft, ik had deze discussie gemist. Astrid, ik wil je even wijzen op een drogreden die hardnekkig wordt gebruikt in discussie over de jacht, namelijk het valse dilemma. Het valse dilemma suggereert dat er slechts twee mogelijkheden zijn bij een probleem, terwijl dit natuurlijk niet het geval is (wie niet met mij is, is tegen mij; Mussert of Moksou?! etc). De jacht als enige alternatief voor de bio-industrie voorstellen is natuurlijk ronduit belachelijk. Nog afgezien van het feit dat vlees geen deel hoeft uit te maken van je dieet, is de bio-industrie een volstrekt doorgeslagen idee van schaalvergroting en winstbejag in de agrarische sector. Al schiet je alles dood wat jagers willen dood schieten dan kan je nog bij lange na niet aan de huidige vleesvraag voldoen. De jacht is dan ook absoluut geen alternatief voor de bio-industrie en het lijkt me sterk dat de twee ook maar enig verband met elkaar houden. Als de jagers meer schieten heeft dit echt geen invloed op de productie in de bio-industrie. Suggereren dat een tegenstander van de jacht daarom een voorstander van de bio-industrie is, is niet alleen onzin, het leidt bovendien alleen maar af van het daadwerkelijke onderwerp en zal de discussie alleen maar frustreren.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-