Beste Hisko,
Ik mis waarschijnlijk de clou van de favorietenlijst. Zoals je in waarneming.nl in Levenslijst een overzicht van je waargenomen soorten hebt, zo verwachte ik met de favorietenlijst hetzelfde overzicht te krijgen; puur ter informatie ende vermaeck. Ik zocht het overzicht dan ook niet bij de invoer van nieuwe waarnemingen. Via een omweg heb ik dus mijn gewenste overzicht, maar wat is de functie bij het invoeren? Daar heb je hem toch niet nodig? Hoe kan die daar nuttig zijn?
In mijn zoektocht naar de Favorietenlijst kwam ik alleen onder Instellingen>Soortgroep-instellingen> Verzamelgroep indelen een toevoeging tegen: "Vogels Favorieten NL (nl)" en heb toen, zonder te weten wat ik precies deed, het open hokje aangevinkt en op OK gedrukt in de hoop de favorietenlijst te voltooien en zichtbaar te krijgen. Heb ik toen die 'eigen lijst van Nederlandse vogelsoorten gemaakt' waar jij het over hebt of bedoel je met die 'eigen lijst...' hetzelfde als met de favorietenlijst?
Nou, zoals ik deze reactie al begon, ik mis de clou, dat is wel zeker. Zou je, misschien na een paar slikken, mij uit de droom willen helpen?
Overigens, in de handleiding van versie 4.2.5 staat in het menu 'Download' na submenu 'Soorten' het submenu 'Favorieten' (Favorieten bijwerken). Waarom is die gesneuveld in de versie 6 die ik heb?
Met vriendelijke groet,
Klaas de Vries