Lammergier te tellen ?

Gestart door Max Berlijn, juli 01, 2011, 16:28:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Er schijnt ook wat onduidelijkheid te zijn over hoeveel mensen die sibsprink op de Maasvlakte gezien hebben  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

snwja3

Citaat van: Vincent Hart op mei 24, 2012, 16:35:54 PM
Er schijnt ook wat onduidelijkheid te zijn over hoeveel mensen die sibsprink op de Maasvlakte gezien hebben  :angel:

Die vraag/opmerking had ik al beantwoord in mijn eerste mail.  :P
Wietze Janse

hiskodevries

Citaat van: Jaap Denee op mei 24, 2012, 16:18:48 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 24, 2012, 16:04:24 PM
Citaat van: Rob Halff op mei 24, 2012, 09:35:30 AM
http://www.dutchbirdalerts.nl/ranking-latest.action

Hier wordt hij in ieder geval door één iemand al wel geteld.....
kan iedereen het daar zelf bepalen wat die telt ?
Min of meer...
en dat wordt ook verwerkt in de ranking van alle dba gebruikers ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: snwja3 op mei 24, 2012, 16:34:13 PM
Citaat van: Gert Ottens op mei 24, 2012, 16:29:18 PM

Overigens worden in die ranking wel meer waarnemingen geteld/opgevoerd van vogels die niet zijn aanvaard (of ingediend)...

Waar we dat vaststellen worden de mensen aangeschreven, maar ik loop niet elke dag door elk lijstje heen.
Zie je discrepanties mag je het altijd laten weten.

Meldpunt Frauderende Lijsters.nl
Herman van der Meer

Jaap Denee

Citaat van: HPM op mei 24, 2012, 16:43:49 PM
Citaat van: snwja3 op mei 24, 2012, 16:34:13 PM
Citaat van: Gert Ottens op mei 24, 2012, 16:29:18 PM

Overigens worden in die ranking wel meer waarnemingen geteld/opgevoerd van vogels die niet zijn aanvaard (of ingediend)...

Waar we dat vaststellen worden de mensen aangeschreven, maar ik loop niet elke dag door elk lijstje heen.
Zie je discrepanties mag je het altijd laten weten.

Meldpunt Frauderende Lijsters.nl


http://www.campina.nl/
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

dupont

Citaat van: Jaap Denee op mei 24, 2012, 16:46:46 PM
Citaat van: HPM op mei 24, 2012, 16:43:49 PM
Citaat van: snwja3 op mei 24, 2012, 16:34:13 PM
Citaat van: Gert Ottens op mei 24, 2012, 16:29:18 PM

Overigens worden in die ranking wel meer waarnemingen geteld/opgevoerd van vogels die niet zijn aanvaard (of ingediend)...

Waar we dat vaststellen worden de mensen aangeschreven, maar ik loop niet elke dag door elk lijstje heen.
Zie je discrepanties mag je het altijd laten weten.

Meldpunt Frauderende Lijsters.nl


http://www.campina.nl/


Ik heb ook nog een goede: www.kalander.nl :angel: :rolleye: :duim:
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Justin Jansen

Citaat van: Have op mei 24, 2012, 18:37:30 PM
Er zijn ook behoorlijk veel dba lijsters, die de Siberische Taling van Almelo van 2010 alvast aan hun collectie hebben toegevoegd...
Groet,
Helena
Daar speelt ook iets heel anders in Almelo, dan in het geval van een uitgezette Lammergier, of een waarneming van een soort waarin verwarring met een gelijke soort heel groot kan zijn (Campina-vogel)
M.v.g., Justin Jansen


Have

Het zou mooi zijn als de kolom Prog (Progressieve lijst) bij de DBA Ranking niet alleen generiek wordt gebruikt bij aanvaarding van nieuwe soorten voor Nederland, maar ook in individuele gevallen zou werken indien een waarnemer een beoordeelsoort gezien heeft op een datum, waarop de betreffende soort nog niet aanvaard is. Ik begrijp dat dit softwarematig wel een uitdaging is.

Groet,
Helena

snwja3

Citaat van: Have op mei 24, 2012, 18:37:30 PM
Er zijn ook behoorlijk veel dba lijsters, die de Siberische Taling van Almelo van 2010 alvast aan hun collectie hebben toegevoegd...
Groet,
Helena
Dat mag, die is ingediend bij de CDNA en heeft een kans (die Lammergier niet). Wordt die niet aanvaard dat moet die weer eraf.

CiteerHet zou mooi zijn als de kolom Prog (Progressieve lijst) bij de DBA Ranking niet alleen generiek wordt gebruikt bij aanvaarding van nieuwe soorten voor Nederland, maar ook in individuele gevallen zou werken indien een waarnemer een beoordeelsoort gezien heeft op een datum, waarop de betreffende soort nog niet aanvaard is. Ik begrijp dat dit softwarematig wel een uitdaging is.
Als de nieuwe Digitale Avifauna klaar is, is dat een nieuwe uitdaging .......
Wietze Janse

Have

#129
Wietze,

Dank voor de toelichting, duidelijk.

Groet,
Helena