Onverdoofd slachten

Gestart door Norman, december 14, 2011, 07:32:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

Norman

Onbegrijpelijk dat we in een beschaafd land dit primitieve gedrag nog steeds goedkeuren. Als mens ontwikkelen we ons in een steeds moderner wordende samenleving. Hoe kunnen we het onverdoofd slachten anno 2011 nog steeds accepteren. Waarom kan een moslim of jood of wie dan ook zich niet mee gaan in het voortschrijdend inzicht dat onverdoofd slachten beschamend is. Helemaal onbegrijpelijk is dat door er westerse beschaafde partijen een dergelijk voorstel word afgewezen. Slecht begin van de dag dit nieuws. 

Margreet Kwh

Hallo Norman,

gelukkig zijn er lichtpuntjes: Marjanne Thieme zegt nu extra strijdbaar te zijn, bij de tegenstanders/lobbyisten zat ook een joodse dierenarts, en dit bericht kun je ook als lichtpuntje zien: http://www.nu.nl/politiek/2692825/oud-senator-verlaat-vvd-ritueel-slachten.html

Weliswaar schrale troost, maar toch.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Johan Helmus

Inderdaad triest dat de eerste kamer er voor stemt dat dieren onnodig moeten lijden omwille van een of andere, wat mij betreft onzinnige, religieuze traditie.

Marianne Thieme zei het gisteren wel mooi, iets in de zin van: "Het ritueel slachten is ooit in het leven geroepen om dieren op een zo humaan mogelijke wijze te doden. Destijds was dat een goede oplossing, maar dat was een paar duizend jaar geleden. Inmiddels hebben we hier veel betere methoden voor". Volgens mij is dit een gevalletje waarbij een maatregel zijn doel voorbij is geschoten...
Groeten, Johan Helmus

KorHaan

Nog een lichtpuntje is, dat de overkoepelende moslimorganisatie "zich ernstig bezorgd maakt om reputatieschade". Dat dankt je de koekoek; ze zijn bang dat ze worden neergezet als de barbaren die ze ook zijn.

Maar artikel I is artikel I. Godsdienstvrijheid rechtvaardigt barbaarse praktijken.
Ik kan het niet helpen, maar ik zie weer de beelden voor me van extreme moslims die voor het oog van de camera de hals van een gijzelaar afsnijden, net zo lang tot zijn kop eraf is. (Dat laatste heb ik alleen van horen zeggen, want de media zenden dat natuurlijk niet uit, omdat het wel eens zó hard zou kunnen aankomen, dat we geschokt zouden zijn "beyond repair" waarna de PVV binnen een dag op 80 zetels staat. Ze volstaan met de mededeling, dat " de gijzelaar werd onthoofd ".)

Nu is een gijzelaar natuurlijk geen schaap, maar de overeenkomsten zijn van dermate stuitende aard, dat de godsdienstvrijheid hier niet als schaamlap mag worden gebruikt. Wat dat betreft verbaast het mij hogelijk, dat de senaat dit toch kennelijk wil gedogen. Hier wordt niemand blij van. De man in de straat niet, en ook de moslims en de joden niet, want die kunnen weliswaar gewoon hun godsdienstvrijheid voortzetten, maar ze worden toch met scheve ogen aangekeken. Maar dat zal wel weer overwaaien, we zijn tenslotte niet voor niets een multi-culti-land.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo


Norman

Ik denk dat ik maar eens een religie ga uitwerken die het niet meer toestaat om belasting te betalen.
Voor deze geloofsgemeenschap zoek ik nog discipelen. Iemand interesse? 

KorHaan

Ga je dan voor de artikel I - status? Dan word ik meteen lid van je kerk. Niet omdat ik geen belasting zou willen betalen, maar alleen om de rekbaarheid van het artikel I van de grondwet eens flink uit te testen.  ;D

Groetjes, Ronald

Norman

Uiteraard, ik ben ook niet tegen belasting betalen, maar ben er een beetje of twee flauw van om die rechte hobby te subsidiëren.

KorHaan

#7
Wat betreft Artikel 1 van onze Grondwet moet me nog wel van het hart, dat zowel links als rechts hierin naar hartenlust kan browsen. 30 jaar geleden werd mij, toen ik solliciteerde naar een baan als bioloog, letterlijk te verstaan gegeven dat " bij gebleken gelijke geschiktheid van de sollicitanten, een vrouw of een allochtoon de voorkeur had". Echt waar! Positieve discriminatie heette dat toen, maar niettemin een flagrante schending van Artikel 1 waarin elke vorm van discriminatie uit den boze is (op papier).  Achteraf kan ik er wel om lachen, omdat deze stuitende vorm van wetsovertreding door de eigen overheid mij in mijn latere leven geen windeieren heeft gelegd, maar een beetje meer dogmatisme lijkt me geen overbodige luxe. Als iedereen maar een beetje gaat bepalen, hoe Artikel 1 precies uitgelegd moet worden in de gangbare tijd, is het eind zoek. Als er problemen ontstaan doordat twee opvattingen in Artikel 1 met elkaar schijnen te botsen, dan dient Artikel 1 aangepast te worden.
Een mooie taak voor de wetgevers. Sterkte, zou ik zeggen.

Groetjes, Ronald

carolien reindertsen

Inderdaad een onmogelijke zaak dat er hier in NL nog ritueel geslacht wordt..Ik zie dit als middeleeuwse praktijken die in een modern land als NL niet passen...Erg triest!!!!Dat er vlees gegeten wordt, daar kan ik mee leven, maar dat er hier vanuit religieus pespectief massaal onverdoofd keeltjes doorgesneden worden, daar kan ik dus niet mee leven!!!!Schande!!! Zijn wij een geciviliseerd land??? Wat mij betreft mag iedereen zijn eigen religie uitvoeren,en dat is een ieders recht, maar mijn schapen zullen nooit verkwanseld worden aan de Islamitische/Israelische slager op de hoek van de straat!!!! Nooit niet!!!!

ArjanH

Citaat van: carolien reindertsen op december 21, 2011, 22:13:21 PM
Zijn wij een geciviliseerd land??? Wat mij betreft mag iedereen zijn eigen religie uitvoeren,en dat is een ieders recht, maar mijn schapen zullen nooit verkwanseld worden aan de Islamitische/Israelische slager op de hoek van de straat!!!! Nooit niet!!!!


Je hebt volkomen gelijk. Volstrekt niet meer van deze tijd en in feite gewoon barbaars. Op je vraag of Nederland een geciviliseerd land is: in mijn ogen is het dat nog wel, maar het gaat wel in zeer rap tempo achteruit. Wanneer het hier inmiddels als de normaalste zaak van de wereld wordt gevonden dat er zelfs in de Tweede Kamer onbeschofte en hufterige leuzen worden gebruikt als "Islamitisch stemvee" en "Bedrijfspoedel" vraag ik mij af in hoeverre Nederland is gezonken. Behoorlijk diep volgens mij. De inhoud is ondergeschikt geworden aan beschamend populistisch gebral.

Norman

Doe toch eens normaal man!!  ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

carolien reindertsen