Ik ga toch nog even door, omdat ik echt vind dat deze beslissing niet goed uitgewerkt is en er daardoor "enge" dingen kunnen gebeuren (aanmaken soorten, soorten samen voegen, dat mag je echt nooit doen!)
Laten we niet vergeten dat met deze keuze ook heel veel mensen wel heel tevreden zijn!
Wie dan? (op .nl?) -> De redenen voor Observado snap ik best, daar gaat het hier niet over. (En omdat het technisch wat makkelijker is dit te doen vind ik wat ver gaan)
Waarom is er niet van te voren een CDNA optie bedacht? Je kunt toch gewoon een "vertaal" tabel aan de soortenlijst hangen?
Je gaat op deze manier afwijken van alle officiele instanties in NL. Moet je dat willen?
Blijkbaar past de hele wereld wel in de IOC lijst, maar ook daar heb je uitzonderingen, bijv regionale Escape of Exoot. Waarom niet een regionale soortstatus voor bepaalde soorten?
De IOC mensen luisteren blijkbaar naar commentaar van jou. Kun je aangeven naar wat voor commentaar je bedoelt?
edit: o en ik ben niet fel, boos of wat dan ook hoor hoor, ik vind alleen dat deze discussie van essentieel belang en je er met een paar

heen en weer er niet komt