Vraag over boek "Mammals of the world"

Gestart door Bart van Hoogstraten, december 11, 2011, 17:22:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

LS,

Onlangs kreeg ik op dit board van iemand een url om de juiste en meest actuele versie van Mammals of the World via internet aan te schaffen. Helaas kan ik het topic niet meer terugvinden waarin dit stond. Kan iemand "de Kerstman" op weg helpen?

Alvast hartelijke dank!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/


Bart van Hoogstraten

Juist! Dat is hem! Hartstikke bedankt Jarinka!  :duim:
(ben wel bang dat ik zelf voor Kerstman moet gaan spelen -> € 160,- per deel en er zijn pas 2 delen te koop uit deze 8-delige serie -> € 1280,-   :P ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ArjenDrost †

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 11, 2011, 18:26:25 PM
Juist! Dat is hem! Hartstikke bedankt Jarinka!  :duim:
(ben wel bang dat ik zelf voor Kerstman moet gaan spelen -> € 160,- per deel en er zijn pas 2 delen te koop uit deze 8-delige serie -> € 1280,-   :P ).
Ik heb beide delen hier staan, en kan je wel verzekeren dat ze hun geld zeker waard zijn. Wat een enorm mooie boeken!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: ArjenDrost op december 11, 2011, 18:51:42 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 11, 2011, 18:26:25 PM
Juist! Dat is hem! Hartstikke bedankt Jarinka!  :duim:
(ben wel bang dat ik zelf voor Kerstman moet gaan spelen -> € 160,- per deel en er zijn pas 2 delen te koop uit deze 8-delige serie -> € 1280,-   :P ).
Ik heb beide delen hier staan, en kan je wel verzekeren dat ze hun geld zeker waard zijn. Wat een enorm mooie boeken!

Ze verkopen 1 en 2 samen nu voor € 250,- (€ 70,- voordeel).
Beetje vreemd is wel dat deel 4 uit de 8-delige serie aangekondigd wordt terwijl er niets bekend is over deel 3... ben toch wel een beetje huiverig (€ 1000,- tot € 1600,- voor een zoogdierenecyclopedie is bovendien ook best wel veel eigenlijk). Ik denk er nog even over na tot mijn verjaardag in januari en de voorlopige aanslag 2012 en neem, qua zoogdieren, zolang maar genoegen met de 4 delen uit mijn Grzimek. Bij de kerstman in ieder geval een ander boek besteld wat ik graag wil hebben.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ArjenDrost †

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 11, 2011, 19:19:43 PM
Ze verkopen 1 en 2 samen nu voor € 250,- (€ 70,- voordeel).
Beetje vreemd is wel dat deel 4 uit de 8-delige serie aangekondigd wordt terwijl er niets bekend is over deel 3... ben toch wel een beetje huiverig
Ik weet niet waar jij deel 4 aangekondigd ziet? Ik zie er alleen "forthcoming" en "not yet published" staan, net zoals bij de andere 5 nog te publiceren delen...


Het is van dezelfde uitgever als de 16-delige serie "Handbook of the Birds of the World", wear ze bijna 20 jaar over gedaan hebben. Ze hebben daar dus wel ervaring met grote projecten (en het geeft dus een beetje een beeld van de tijd waarin ze zoiets klaarspelen. Een deel per 1.5 jaar ongeveer.


Groeten, Arjen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: ArjenDrost op december 11, 2011, 19:36:03 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 11, 2011, 19:19:43 PM
Ze verkopen 1 en 2 samen nu voor € 250,- (€ 70,- voordeel).
Beetje vreemd is wel dat deel 4 uit de 8-delige serie aangekondigd wordt terwijl er niets bekend is over deel 3... ben toch wel een beetje huiverig
Ik weet niet waar jij deel 4 aangekondigd ziet? Ik zie er alleen "forthcoming" en "not yet published" staan, net zoals bij de andere 5 nog te publiceren delen...


Het is van dezelfde uitgever als de 16-delige serie "Handbook of the Birds of the World", wear ze bijna 20 jaar over gedaan hebben. Ze hebben daar dus wel ervaring met grote projecten (en het geeft dus een beetje een beeld van de tijd waarin ze zoiets klaarspelen. Een deel per 1.5 jaar ongeveer.


Groeten, Arjen

Jawel maarrrr... deel 3 is nog niet uit en deel 1 en 2 samen zijn al in de uitverkoop (= uitgeversrestant) voor € 250,- ipv € 320,- Beetje een "vooruitzichtenbedervende" strategie. -> ik ga niet 1 voor 1 a € 160,- die delen kopen terwijl je met wat geduld voor waarschijnlijk minder dan € 1000,- de hele serie hebt. Mijn Grzimek heb ik op die fiets ook ooit bij de Slegte gekocht voor veel minder dan de helft.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Theo Linders

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 11, 2011, 19:51:03 PM

Jawel maarrrr... deel 3 is nog niet uit en deel 1 en 2 samen zijn al in de uitverkoop (= uitgeversrestant) voor € 250,- ipv € 320,- Beetje een "vooruitzichtenbedervende" strategie. -> ik ga niet 1 voor 1 a € 160,- die delen kopen terwijl je met wat geduld voor waarschijnlijk minder dan € 1000,- de hele serie hebt. Mijn Grzimek heb ik op die fiets ook ooit bij de Slegte gekocht voor veel minder dan de helft.

De aanbieding deel 1 + 2 voor 250 geld al sinds het deel 2 nog niet eens gepubliceerd was. Dus het is meer om mensen ook de boeken echt te laten aanschaffen, omdat de prijzen toch vrij hoog zijn voor veel mensen. In de "voorverkoop" zijn de boeken ook 125 euro.

In de naturalisbibliotheek zijn beide boeken ook voor 125 te koop, dus dat is goedkoper dan je op internet vind.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Norman

Bart, deze series ga je nooit bij de Slegte aantreffen. Niemand zal deze weg doen.

De zakken van deze kerstman moeten ook nog worden gevuld, maar deze serie wil ik wel compleet hebben.

Absolute aanraders!!

Bas vd Burg

Nu vermoed ik wel dat de delen de komende jaren wel wat duurder zullen gaan worden, zeker gelet op hoe dat destijds moet de serie HBW is gegaan. In 1992 kostte deel 1 van HBW ook best veel geld (weet het ff niet meer want ik ben pas in 2005 gaan "sparen") maar dat is lang niet zoveel als wat je er er in 2012, zonder korting, voor betaald = 212 euro. De prijs per deel is de laatste jaren best wel rap omhoog gegaan, staat me iets bij dat van een op andere jaar de prijs per deel opeens met 30 euro oid werd verhoogd.

Je kan dan toch denk ik het beste vanaf het begin gaan sparen, of hopen dat straks (als deel 8 is uitgekomen) er een spectaculaire kortingsactie wordt bedacht.

En de service van Natuur en Boek is bij beide series gewoon goed. Je tekent in en je krijg, zodra er een deel uitkomt, het kosteloos thuisgestuurd!
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012