Zwartschubbig Riderzwam ?

Gestart door Ringneck, december 02, 2006, 19:48:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ringneck

Deze middel grote paddenstoel heb in een Eikenbos gevonden in de nabijheid van het golf terrein in Purmerend en volgens de grote paddenstoelen gids zou het een Zwartschubbig Ridderzwam kunnen zijn ?; zo niet heeft iemand een idee wat voor soort ridderzwam dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Rob


Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Ringneck

#1
Foto 2 : de onderkant van mogelijk een andere soort Ridderzwam die kwa grote het zelfde was (+/- 7 cm) groeiend aan de rand van het bos.
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

gerritverhellen

Rob, ik denk niet dat dit de zwartgeschubde ridderzwam is maar eerder de zilvergrijze ridderzwam Tricholoma scalpturatum of de ziveren ridderzwam  T. argyraceum want op de tweede foto ziet de hoed er nogal wit uit.
Groetjes,
Gerrit

kvb

Rob

Dit wordt microscoopwerk. Lijkt mij ook meer de richting op te gaan van zilveren ridderzwam.

Kik

Ringneck

Beste Gerrit,

De Ridderzwam in de eerste foto groeide deep in het bos en die van de tweede foto aan de rand van het bos in een grasperk, ik weet niet eens of ze van de zelfde soort zijn! Wel dat ze beiden Ridderzwammen zijn. Zelfs groeiden kleinere Ridderzwamen soorten in bundels net binnen de bos zone.  <_<

Rob

Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage