1000 soorten in 2012 in je favoriete gebied (8 deelnemers)

Gestart door Botervlieg, december 05, 2011, 08:26:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

Wouter van der Ham

Kan ik trouwens hiervoor ook een gemeente kiezen? Ik zou namelijk mijn huidige gebied willen wijzigen naar 'wassenaar gemeente' als dat kan..
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Botervlieg

Citaat van: wouteren3 op januari 05, 2012, 18:32:59 PM
Kan ik trouwens hiervoor ook een gemeente kiezen? Ik zou namelijk mijn huidige gebied willen wijzigen naar 'wassenaar gemeente' als dat kan..

Sorry voor de late reactie. Ja, dat kan. Heb het aangepast.  :duim:

Botervlieg

Hoe gaat het hier, met het waarnemen? Lukt het een beetje?

Ik merk dat ik vaker in mijn eigen gemeente waarneem, nu. Maarja, eigenlijk logisch ik ben hier elke dag. In het favoriete gebied (AWD) kom ik minder vaak, maar als ik daar ben, heb ik wel in 1x veel meer waarnemingen.

Ik heb er nu 27 in mijn favoriete gebied. En jullie? Ik zie nog niemand met 50 of meer...

Groetjes, Marleen

Vincent Sanders

Heb vandaag 2 leuke muisjes kunnen toevoegen doordat het water zo hoog staat. Vergeleken met de rest schiet ik niet zo op volgensmij :P
Gr,
Vincent Sanders

Henri van Dodeweerd

Voor het gebied wil ik wel mee doen met de gemeente zwolle. Dan eerst maar eens 500 soorten.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Botervlieg


Botervlieg

Hallo Allemaal,

Hoe gaat het hier?

Ik loop met mijn favoriete gebied 2 dagen op achter, maar ga komend weekend ook 2 dagen naar het gebied toe, dus dan haal ik dat wel weer in.
Ik had eigenlijk verwacht dat ik het in favoriete gebied makkelijker zou vinden met waarnemen, dat je makkelijker meer soorten zou vinden.

Maar eigenlijk valt het me tot nu toe een beetje "tegen". Nou ja, dat klinkt wel wat negatief zo bedoel ik het niet. Maar het is wel minder dan ik had verwacht.

Maargoed, als het zomer is en er van alles bloeit en er veel vlinders en andere beestjes zijn, dan zal dat wel veranderen.

Ben benieuwd.

Groetjes, Marleen


Botervlieg

Hallo allemaal,

Op 18 januari zou je 50 soorten moeten hebben als je voor de 1000 soorten gaat en op schema wilt blijven.

Was benieuwd hoe ver jullie zijn en of het allemaal lukt.

Valt het je mee of tegen? Heb je al leuke dingen waargenomen?

Groetjes, Marleen

HPM

Citaat van: M. Baltus op januari 20, 2012, 10:19:07 AM
Hallo allemaal,

Op 18 januari zou je 50 soorten moeten hebben als je voor de 1000 soorten gaat en op schema wilt blijven.

...

Dat is natuurlijk niet waar want je kansen zijn niet het hele jaar door gelijk. Er zijn talloze soorten die je nog niet hebt kunnen tegenkomen.

Waarom zijn er eigenlijk twee dezelfde topics?
Herman van der Meer

Wouter van der Ham

Citaat van: HPM op januari 20, 2012, 10:53:27 AM
Citaat van: M. Baltus op januari 20, 2012, 10:19:07 AM
Hallo allemaal,

Op 18 januari zou je 50 soorten moeten hebben als je voor de 1000 soorten gaat en op schema wilt blijven.

...

Dat is natuurlijk niet waar want je kansen zijn niet het hele jaar door gelijk. Er zijn talloze soorten die je nog niet hebt kunnen tegenkomen.

Waarom zijn er eigenlijk twee dezelfde topics?

Kijk goed naar de titel van de topics.. ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

HPM

Citaat van: wouteren3 op januari 20, 2012, 14:38:49 PM
Citaat van: HPM op januari 20, 2012, 10:53:27 AM
Citaat van: M. Baltus op januari 20, 2012, 10:19:07 AM
Hallo allemaal,

Op 18 januari zou je 50 soorten moeten hebben als je voor de 1000 soorten gaat en op schema wilt blijven.

...

Dat is natuurlijk niet waar want je kansen zijn niet het hele jaar door gelijk. Er zijn talloze soorten die je nog niet hebt kunnen tegenkomen.

Waarom zijn er eigenlijk twee dezelfde topics?

Kijk goed naar de titel van de topics.. ;)

Een gemeente is ook een gebied en in beide topics verscheen vananochtend hetzelfde bericht van de cheffin, dus veel verschil kan er niet zijn.
Herman van der Meer

Botervlieg

Vandaag weer naar de AWD geweest. Was wel leuk. Heel veel blokken hout omgedraait. Tot ik ontdekte dat ik na een uur nog geen kwart van de route had gehad. Toen ben ik maar een stuk gaan doorlopen, anders kom ik nooit bij de uitgang.  ;D

Wel leuke soorten gezien, zoals de kleine bonte specht. Had die nog nooit eerder waargenomen. Alleen wel een beetje jammer van die roofvogel (zal vast buizerd zijn geweest), die zo perfect mooi op een kale boom zat. Was zo leuk om door mijn verrekijker naar te kijken, dat precies op het moment dat ik dácht "ik zal em fotograferen voor die weg vliegt"... jawel, vloog die weg.  :wacko:

Voor wie het leuk vind, hier mijn foto's van vandaag.

Botervlieg

Wat een heerlijk weer vandaag!

Ik heb al boodschappen gedaan. Nu lekker naar de duinen!

Ben al een paar weken niet geweest, benieuwd wat ik er allemaal zal vinden vandaag!

Groetjes, Marleen