Hoofdmenu

Raadselpiet 21

Gestart door frankneijts, december 02, 2011, 12:48:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

WP in de herfst.........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

marijn

Een heel gewone vogel in haar mooiste kleed...
Marijn Prins

frankneijts

Citaat van: marijn op december 02, 2011, 13:47:12 PM
Een heel gewone vogel in haar mooiste kleed...

Tja, 't is maar wat je gewoon noemt......... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankneijts

Wat jammer dat behalve Marijn niemand zich aan deze vogel durft te wagen......... Misschien als ik er nog een andere plaat (dezelfde vogel) bij zet?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Guus Peterse

Vrouwtje siberische lijster.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Certhia

Ik zie m nu pas Frank.
Maar met mn eerste indruk zonder boeken kom ik ook op SibLijster.
Kom er later nog op terug, of niet. :)




BramtK

Citaat van: Certhia op december 05, 2011, 14:11:26 PM
Ik zie m nu pas Frank.
Maar met mn eerste indruk zonder boeken kom ik ook op SibLijster.
Kom er later nog op terug, of niet. :)

Idem.
Groeten,

Bram ter Keurs

marijn

Oh wat smerig, ik dacht natuurlijk ook aan Sib. Lijster (te witte middenbuik, maar verder kon een extreme Merel toch wel op basis van foto 1..?), maar had écht niet verwacht dat Frank die in zijn collectie zou hebben!



Waar en hoe heb je deze gemaakt? Leeft 'ie nog wel...?
Marijn Prins

frankmeer

Citaat van: marijn op december 06, 2011, 16:03:18 PM
Waar en hoe heb je deze gemaakt? Leeft 'ie nog wel...?

Lijkt me een vogel in gevangenschap, op een tentoonstelling of beurs?
Frank van der Meer

frankneijts

Sorry Marijn.... Inderdaad een Siberische Lijster (1e kj wijfje), gefotografeerd op een tentoonstelling van kooivogels in Eindhoven een week of zo geleden. Nogmaals jammer dat op de 1e foto zo weinig reacties kwamen, de 2e was toch meer een weggevertje...... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

HJDT

Een 1e kj vrouw zeg je, wordt er dan gekweekt met deze soort??

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

marijn

Excuus niet nodig Frank, ik had gewoon op de kenmerken af moeten gaan ipv op bepaalde verwachtingspatronen betreffende de fotograaf (óf me moeten realiseren dat zelfs deze soort in gevangenschap gehouden zou kunnen worden..) ;)
Marijn Prins

frankneijts

#12
Citaat van: HJDT op december 07, 2011, 01:54:54 AM
Een 1e kj vrouw zeg je, wordt er dan gekweekt met deze soort??

Groet Michel

Volgens de bijbehorende informatie en kweekring zou dit inderdaad het geval zijn geweest en het zou me ook eerlijk gezegd niet verbazen omdat met lijsters gewoonlijk redelijk tot goed te kweken valt. Anderzijds wordt er ook nogal eens gesjoemeld met jonge vogels door ze in het wild uit te halen, een ring om te schuiven en ze met de hand groot te brengen. Echter in het geval van Siberische Lijsters lijkt me die mogelijkheid voor een Nederlandse kweker weinig reëel....
Ik denk dat het een wat groter probleem is om aan vogels te komen om mee te kweken. Weliswaar zag ik in de jaren 70 en 80 regelmatig Siberische Lijsters bij de vogelhandel (evenals Vale, Bruine en andere interessante Aziatische lijsters...) maar ik had de indruk dat dit momenteel een beetje afgelopen is. Maar die vogelhandel is erg onoverzichtelijk en er kunnen nog best wat (illegale) transportjes uit ZO-Azië en/of China plaatsvinden vermoed ik zo. Overigens betroffen die Siberiërs meest (adulte) mannen van, voor zover ik dat kon beoordelen, de nog iets oostelijker (broedend o.a. Sakhalin, Japan en overwinterend in o.a. ZO-China) voorkomende ssp. davisoni (o.a. wit op onderzijde meer beperkt). Wijfjes zag ik veel minder en ik heb ook geen idee van welke ondersoort.
EDIT: Wat googlen leverde o.a. nog dit op: http://www.bec-info.com/pagina-bec/Sib-lijsterNaeff-BEC.htm waarin de auteur o.a. vermeldt dat davisoni in de minderheid zou zijn in gevangenschap maar dat er ook 'tussenvormen' worden aangetroffen.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'