Kleurringproject huismussen Zwolle-Zuid.

Gestart door Zonnekoning, december 01, 2011, 18:58:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zonnekoning

Een bekende van mij heeft vandaag een (vermoedelijk) dode Huismus gevonden met een Arnhem-ring en 3 kleurringen bij Zandhove.
Recht : v571489, paars. Links: blauw, groen.
Ik meen er iets over te hebben gelezen, maar ik weet er niet meer het fijne ervan.
Wie kan mij er wat meer over vertellen?
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Klaas van Dijk

hoi Lodewijk,

Wellicht is dit een ringproject van Gerrit Gerritsen of van Jan van Dijk (beide ringers die volgens mij in Zwolle wonen)? De afgelopen jaren zijn er bij Huismus verschillende kleurringprojecten gestart. Jeroen Nagtegaal (erg actief op dit forum) weet hier veel meer van (en heeft zelf ook zo'n project). E-mail adres van Jeroen (als hij niet snel reageert) is jhc.nagtegaal@gmail.com

Groetjes, Klaas

Zonnekoning

Bedankt Klaas!

Dat zijn bekende namen voor mij, en heb inmiddels Henk Luten van VRS De Kooi ook al een seintje gegeven...
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Jeroen Nagtegaal

Anders kan het ook naar info@vogeltrekstation.nl
Hun zouden de coordinatie hebben, zie ook: http://www.vogeltrekstation.nl/resultaten/RING-MUS
Momenteel zijn er zo'n 45-50 locaties waar in Nederland op gestandaardiseerde wijze word gevangen per maand. Omdat Huismussen erg slim zijn worden deze voorzien van extra kleurringen (Strijkkralen).
Daarbij lopen ook zo'n 10 populatiestudies gericht op Huismus in diverse plaatsen.

De metalen ring kun je overigens gewoon invoeren in www.griel.nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Zonnekoning

Bedankt Jeroen, ik ga er mee aan de slag...
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

frankmeer

http://www.slideshare.net/SOVON/het-dagelijkse-leven-van-gekleurringde-huismussen-rene-oosterhuis

Als je het leuk vindt, kun je hier de powerpoint-presentatie vinden van de lezing over kleurringen bij Huismussen van de SOVON-dag van afgelopen zaterdag.
Frank van der Meer