Onbekende fraaie mot op Bali, Indonesië (30)

Gestart door MJE, november 29, 2011, 13:36:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

MJE

Aangetroffen 's avonds in de tuin van de prachtige Sarinbuana Eco Lodge, nabij het regenwoud van Mount Batukaru op Bali, Indonesië op 19 oktober 2011. Ik trof hem aan in een vijver en redde hem van een gewisse verdrinkingsdood.

Het is volgens mij een Antheraea sp. (familie Saturniidae).

Reacties worden bijzonder op prijs gesteld! Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
Mark Eising (www.markeisingbirding.com (voorheen: www.markeisingbirding.nl))

Arp

De Paukstadts houden hier en daar wat slagen om de arm. Volgens hun lijstje zouden op Bali dan vooral Antheraea (A.) jana (Stoll, 1782) "[or another closely related taxon]" en Antheraea (A.) raffrayi Bouvier, 1928 voor de hand liggen. Dan zou ik lekker professioneel plaatjes kijkend voor een (onzekere) dame jana gaan  B)

Ik was er nog niet aan toegekomen om "onze" inmiddels verzamelde foto's aan ze voor te leggen, dus dan ik die van jou mooi meteen nog meenemen :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

MJE

Hartstikke goed Arp! Ik denk ook dat het een A. jana is.

Bedoel je dat je al mijn vlinders en motten aan hen voor gaat leggen? Ben benieuwd hoe ze daar op reageren en of ze alles kunnen determineren!
Hartelijke groet,
Mark Eising (www.markeisingbirding.com (voorheen: www.markeisingbirding.nl))

Arp

Ik wil inderdaad "onze" Saturniidae aan ze voorleggen in de hoop dat de determinaties dan "op groen" kunnen. Misschien hebben zij ook wat aan onze foto's - zouden ze die van jou desgewenst onder naamsvermelding voor hun website mogen gebruiken? Geen idee of ze dat willen, maar misschien motiveert de beschikbaarheid om moeite te doen voor de identificaties. Ik zal Mark Schellekens ook nog vragen.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

MJE

Hartstikke goed Arp.
Natuurlijk mogen zij mijn foto's gebruiken (dat mag wat mij betreft iedereen, mits naamsvermelding plaats vindt).
Hartelijke groet,
Mark Eising (www.markeisingbirding.com (voorheen: www.markeisingbirding.nl))