Hoofdmenu

Foto's op Vogelkijkhut.nl - belangrijke wijziging

Gestart door matthijsbroere, november 29, 2011, 08:52:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

matthijsbroere

Vogelkijkhut.nl gaat veranderen. Vogelbescherming Nederland en Waarneming.nl gaan samenwerken om de website op diverse punten te verbeteren en in een nieuw jasje te steken.

Veel mensen hebben foto's van kijkhutten, kijkschermen, uitzichtpunten, etc. geplaatst of laten plaatsen op Vogelkijkhut.nl. Deze foto's zijn waardevol voor Vogelkijkhut.nl. Daarom willen we graag toestemming van de fotografen om ook in de vernieuwde opzet van Vogelkijkhut.nl gebruik te mogen blijven maken van die foto's. De foto's komen dan onder een zogenoemde creative commons licentie te vallen, waarbij foto's onder voorwaarde van naamsvermelding geplaatst mogen worden. Voor meer informatie hierover verwijs ik naar http://creativecommons.nl/licenties/uitleg/.

Het merendeel van de fotografen heb ik inmiddels per e-mail benadert. Helaas is niet iedereen meer te bereiken of te achterhalen. Heb jij één of meerdere foto's staan op Vogelkijkhut.nl (dit kun je controleren via http://vogelkijkhut.nl/vkh_over.php#disclaimer), maar geen e-mail van mij ontvangen? Zou je ons kunnen laten weten of we uw foto's ook op het vernieuwde Vogelkijkhut.nl, het samenwerkingsverband tussen Vogelbescherming Nederland en Waarneming.nl, mogen blijven gebruiken? Je kunt dit kenbaar maken door hier een bericht achter te laten of door mij een persoonlijk bericht of e-mail te sturen. Alvast zeer bedankt voor je reactie!

We gaan er van uit dat personen die in het verleden foto's hebben aangeleverd voor gebruik op Vogelkijkhut.nl, maar die niet zelf hebben geplaatst en dit door Team Vogelkijkhut.nl hebben laten doen, akkoord gaan met het gebruik van die foto's in het vernieuwde Vogelkijkhut.nl. Als je hier bezwaar tegen hebt, laat het ons dan weten.

Ook als je vragen hebt over het nieuwe Vogelkijkhut.nl of de samenwerking tussen Vogelbescherming Nederland en Waarneming.nl, kun je contact met mij opnemen of hier een berichtje achterlaten.

Bedankt!
Matthijs Broere

Jarinka

Mijn foto's staan op de pagina van kijkhut Gooyersgracht, en die mogen gerust op de nieuwe site gebruikt worden.
Groeten, Jarinka Heijink

marcel123

CiteerOok als je vragen hebt over het nieuwe Vogelkijkhut.nl of de samenwerking tussen Vogelbescherming Nederland en Waarneming.nl, kun je contact met mij opnemen of hier een berichtje achterlaten
Wat gaat er veranderen aan vogelkijkhut.nl en welke meerwaarde levert de samenwerking van ´´Vogelbescherming Nederland´´ op?. Gaan ze content leveren of publiciteit?.

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Ted van der Knaap

Sta op de lijst maar geen mail ontvangen... ...bij deze hebben jullie mijn toestemming om (onder de creative commons licentie voorwaarden) de foto's te gebruiken.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Timo Roeke

Mijn foto's staan bij het kijkscherm/hut van De Doorbraak tussen Almelo en Wierden. Bij deze toestemming.

Cees Veenema

Sta ook op de lijst maar ook  geen mail ontvangen... ...bij deze ook mijn toestemming om alle (onder de creative commons licentie voorwaarden) foto's te gebruiken.
Het gaat in ieder geval om foto's bij 6 a 7 hutten en kijkschermen.
Groet,

Cees

polyarnik

Mijn foto's van de kijkhut op Het Velde (Gelderland) mag je ook gebruiken.

Maurice de Graaf

michel.wissink

Ik heb (nog) geen specifieke kijkhutfoto's gepubliceerd, maar wel gebiedsfoto's, o.a. van De Doorbraak-Ypelo en Zuidbroek Wierden. Deze en toekomstige foto's stel ik ter beschikking van de Wetenschap.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Jacquesvanmeer

Hallo
Mijn foto's mogen gebruikt worden.
Jacques van Meer

Joep Tomlow

Mijn foto's en destijds door mij gemaakte beschrijving van het vogelkijkscherm Bouxweerd (bij Buggenum - Limburg) mogen ook gebruikt worden in de nieuwe versie van vogelkijkhut.nl

Succes met de samenstelling van deze nieuwe versie, ben benieuwd!

Groet,

Joep Tomlow

hiskodevries

Een beperkt aantal gebruikers (44) heeft foto`s onder eigen naam geupload, die hebben mail gekregen. Iedereen die foto`s naar info@vogelkijkhut.nl heeft gestuurd hebben we niet persoonlijk benaderd.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Ricardo

Veel vogelkijkhutten zijn in de loop ter tijd veranderd. Doen jullie bij het overhangen van de gegevens en foto's ook een check op de actuele situatie?

Ricardo

Robertmeer

Citaat van: Ricardo op december 04, 2011, 18:13:06 PM
Veel vogelkijkhutten zijn in de loop ter tijd veranderd. Doen jullie bij het overhangen van de gegevens en foto's ook een check op de actuele situatie?

Ricardo
Het liefste wel.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

matthijsbroere

CiteerWat gaat er veranderen aan vogelkijkhut.nl en welke meerwaarde levert de samenwerking van ´´Vogelbescherming Nederland´´ op?. Gaan ze content leveren of publiciteit?.

Vogelbescherming bereikt een heel geschikte doelgroep voor Vogelkijkhut.nl. We zullen dus meer mensen bereiken. Omdat de krachten worden gebundeld zal het daarnaast makkelijker zijn om het voortbestaan van de site te waarborgen en te zorgen voor een up-to-date inhoud.
Matthijs Broere

matthijsbroere

Overigens bedank ik iedereen die reeds toestemming heeft gegeven voor het blijven gebruiken van de foto's!
Matthijs Broere

huysse

Mijn foto's mogen gebruikt worden.

groet,
Marijke Huysse

hijstek

Natuurlijk mogen de foto's worden geplaatst.

http://vogelkijkhut.nl/vkh_info.php?id=333

Alleen de foto van het kijkscherm is niet meer (helaas) van toepassing.

Groetjes Gertjan


Rinus Nieuwstad

Sta op de lijst maar geen mail ontvangen... ...bij deze hebben jullie mijn toestemming om (onder de creative commons licentie voorwaarden) de foto's te gebruiken.

matthijsbroere

Citaat van: hijstek op december 06, 2011, 12:06:14 PM
Natuurlijk mogen de foto's worden geplaatst.

http://vogelkijkhut.nl/vkh_info.php?id=333

Alleen de foto van het kijkscherm is niet meer (helaas) van toepassing.

Groetjes Gertjan

Bedankt voor je toestemming Gertjan. Is het kijkscherm helemaal weggehaald / afgebroken? In dat geval kunnen we hem namelijk het beste verwijderen van de website.
Matthijs Broere

Tinok

ik sta ook op de lijst maar geen mail ontvangen, volgens mij staan er fotos van ons op van de kijkhut bji loosdrecht en die mogen jullie uiteraard gebruiken. Fijn dat de site een upgrade krijgt en succes er mee
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

APellemans

Ik heb een jaartje geleden aangegeven dat de vogelkijkhut http://vogelkijkhut.nl/vkh_info.php?id=305 aan de Dobbeplas niet meer in gebruik is. Vernield door aanstormende jeugd, zal ik maar zeggen.
Het gebied waar de hut staat heet : Nootdorp - Dobbeplas. De genoemde Delftse Hout ligt enkele kilometers zuidwestelijk daarvan.
Ook de coördinaten waren niet goed, en hoewel aangepast, zijn die nog steeds niet in orde.
Dit zijn de goede (bij benadering) RD: 87.51952357864147, 449.7431766338218

Succes met de site.

Alfred Pellemans


Je hebt grote vogels, kleine vogels en je hebt duiven (Bert van Ernie)

matthijsbroere

Dag Alfred,

Ik weet niet waarom je melding toentertijd niet is opgepikt, maar daarom bedankt dat je het nogmaals meldt. Ik heb de hut verwijderd uit Vogelkijkhut 2.0. Je zult hem online blijven zien op Vogelkijkhut.nl, totdat de overstap naar Vogelkijkhut 2.0 is gemaakt.

Enig idee of de hut weer in gebruik genomen gaat worden?
Matthijs Broere


Timo Roeke