Vogelslachterij Italië

Gestart door lennartv, november 25, 2011, 16:53:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

jvogels

Een vraag van huishoudelijke aard:

Denken de mensen die in dit topic posten en/of lezen dat de discussie nog terug gevoerd kan worden naar het oorspronkelijke onderwerp (zo te lezen is deze nogal afgedwaald), of denkt men dat het beter is dit onderwerp af te sluiten (dit hebben sommigen al geopperd, vandaar mijn vraag)?



HPM

Citaat van: jvogels op december 10, 2011, 12:57:01 PM
Een vraag van huishoudelijke aard:

Denken de mensen die in dit topic posten en/of lezen dat de discussie nog terug gevoerd kan worden naar het oorspronkelijke onderwerp (zo te lezen is deze nogal afgedwaald), of denkt men dat het beter is dit onderwerp af te sluiten (dit hebben sommigen al geopperd, vandaar mijn vraag)?

Topics hoeven niet te worden afgesloten. Wat voor nut zou dat hebben? Als er niet meer in gepost wordt gaan ze vanzelf voorbij en dan kunnen ze altijd weer geactualiseerd worden als daar behiefte aan is.
Herman van der Meer

joostheeremans

Laat ik dan van de gelegenheid gebruik maken om een oproep te doen. Ik ben al enige tijd op zoek naar goede wetenschappelijke literatuur over de jacht in het Mediterrane gebied op trekvogels. Ik heb wel een paar artikelen, maar ben door een computercrash ook veel kwijt. Ik heb een artikel over Malta en één over Italië, maar het viel me sowieso op dat er niet heel veel over gepubliceerd is (of ik dat niet kon vinden). Dus mochten mensen nog artikelen weten, laat het mij weten. Het maakt niet zo veel uit of ze vanuit een ecologisch of sociaal perspectief zijn geschreven, ik kan beide gebruiken. Titel en auteur zijn in principe voldoende, ik heb toegang tot wetenschappelijke literatuur.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

hiskodevries

 ik vrees dat je soortgelijke beelden uit heel zuid europa te voorschijn kan toveren.
malta, cyprus etc
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

joostheeremans

Citaat van: hiskodevries op december 10, 2011, 13:59:03 PM
ik vrees dat je soortgelijke beelden uit heel zuid europa te voorschijn kan toveren.
malta, cyprus etc


Ja dat was me al opgevallen. In Cyprus worden zangvogeltjes vooral gevangen met netten en lijmstokken. Vervolgens worden ze ingelegd in zuur en worden ze in cafés als hapje geserveerd. In Malta heerst nog heel sterk de jagerscultuur, maar is er een groot verschil tussen de jagers. Er is een groep die zich aan de Europese regels houdt en slecht zomertortels en kwartels schiet, maar ook een groep die zich nergens iets van aantrekt en zelfs 's nachts op kiekendieven jaagt in het riet. De voorbeelden zijn er wel te vinden op internet  (zoek eens op ambeloupoulia bijvoorbeeld) maar in de wetenschappelijke literatuur komt je weinig hierover tegen.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

joostheeremans

Hisko, bedankt. Van de situatie op Malta ben ik aardig op de hoogte, in eerste instantie keek ik alleen daar naar. Het laatste filmpje is helaas van FKNK Malta, dit is de vereniging voor jagers in Malta. Zij sturen zo nu en dan filmpjes de wereld in om aan te tonen dat het wel mee valt met de jacht op Malta en dat andere landen minstens zo erg zijn. Ze hebben ook een tijd een campagne gevoerd om aan te tonen dat Malta een tweederangs EU land is vanwege de wetgeving op jacht die vanuit Brussel is opgelegd, waar andere landen werden ontzien. Helaas reageren ze tot nu toe niet op emails die ik hun heb gestuurd.


Ik was vooral benieuwd naar de situatie in andere landen en of daar ook goede literatuur over is te vinden.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-


hiskodevries

Als de maltezers in eigen land alles kapot geschoten hebben gaan ze het elders halen http://www.birdguides.com/webzine/article.asp?a=3040
fijn volkje
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hmbes

Citaat van: HPM op december 09, 2011, 20:33:47 PM
---
For the record: Bes heeft zijn account niet verwijderd maar wel zijn bijdragen aan dit topic. Sommige reacties zijn daarmee in de lucht komen hangen.

Moet je nou eens kijken, die man heeft midden in de nacht zitten nakijken of ik mijn account al had opgezegd! Herman, kom je nou nog boven?...

Huug Bes


joostheeremans

Citaat van: hmbes op februari 03, 2012, 09:35:25 AM
Citaat van: HPM op december 09, 2011, 20:33:47 PM
---
For the record: Bes heeft zijn account niet verwijderd maar wel zijn bijdragen aan dit topic. Sommige reacties zijn daarmee in de lucht komen hangen.

Moet je nou eens kijken, die man heeft midden in de nacht zitten nakijken of ik mijn account al had opgezegd! Herman, kom je nou nog boven?...

Huug Bes


Huug, hoeveel topics wil je nog vervuilen met je persoonlijke vete?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

hmbes

Citaat van: fkdeboer op december 09, 2011, 15:03:32 PM
Citaat van: hmbes op december 09, 2011, 14:38:50 PM
Ho even, nu staan we op je aparte forum en nou is het nog niet goed?
Maar inderdaad, ik laat het hierbij, want volgens mij kan er hier niemand lezen. Ik zou zeggen: zoek allemaal goed naar de fouten van anderen (jagers) en heb vooral geen kritiek op jezelf (Ha Huug, dat moet jij zeggen! Scheelt jou weer een post Joost)
Tot gauw weer, Huug
Ik zal het er voortaan weer bij zetten Joost. Ik weet niet op welke grond jij mij veroordeelt voor vervuilen van topics, en het kan me ook eigenlijk niet zo schelen. Wat ik zie, is dat er hier iemand die niet eens bij het forum-team hoort, controleert wat ik schrijf en verwijder, en dat met kleine lettertjes 'just for the record' schrijft. Als jij dat normaal vindt, is dat jouw zaak. Ik vind het niet en dus schrijf ik het op.

Als je het oneens bent met iemand in een discussie, als je vindt dat iemand zeurt, is dat jouw mening. Maar je houdt het fatsoenlijk. En controleren of iemand zijn echte naam gebruikt, kijken of iemand een post verwijdert, en dan om dat te voorkomen standaard de hele post quote, en dat nog probeert aan te bevelen voor iedereen om het 'bewijs' te kunnen leveren, nee dat vind ik geniepig.

En als ik dan een topic moet vervuilen dan moet dat maar Joost. Liever even off-topic dan laag bij de gronds.

Huug

joostheeremans

Waarvan akte.


on topic:
Ik stuitte op dit youtube kanaal van een wwf toezichthouder: http://www.youtube.com/user/piviere66


Volgens mij vooral noord Italië, maar het beeld verschilt weinig van het zuiden.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

HPM

Citaat van: hmbes op februari 04, 2012, 10:22:30 AM

... Wat ik zie, is ...
... Maar je houdt het fatsoenlijk....
... nee dat vind ik geniepig. ...
... En als ik dan een topic moet vervuilen dan moet dat maar Joost. Liever even off-topic dan laag bij de gronds.

Huug

Van Dale Groot Woordenboek der Nederlandse Taal 14:

Geniepig. ge·nie·pig, bijv. naamw
.1. stiekem verricht wordend (uit gluiperigheid of gemeenheid)
2. gemene streken in het geheim uithalend


en uit de eerste editie van 1864:

§ Geniepig, bn. en bw. (-er, -st), norsch, morrend, in het geheim kwaad doende


Waarvan akte.
Herman van der Meer

hmbes

Citaat van: joostheeremans op februari 04, 2012, 10:44:11 AM
on topic:
Ik stuitte op dit youtube kanaal van een wwf toezichthouder: http://www.youtube.com/user/piviere66
Mijn Italiaans is niet zo best, het ziet er tamelijk triestig uit, maar wat is het allemaal?

Groet Huug

joostheeremans

Citaat van: hmbes op februari 04, 2012, 12:38:57 PM
Citaat van: joostheeremans op februari 04, 2012, 10:44:11 AM
on topic:
Ik stuitte op dit youtube kanaal van een wwf toezichthouder: http://www.youtube.com/user/piviere66
Mijn Italiaans is niet zo best, het ziet er tamelijk triestig uit, maar wat is het allemaal?

Groet Huug


Het zijn beelden van geschoten en gevangen vogels in (het noorden van) Italië. De vogels zijn in beslag genomen en de jagers/stropers worden voorgeleid als ik de begeleidende teksten moet geloven.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-