Vogelslachterij Italië

Gestart door lennartv, november 25, 2011, 16:53:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

willemxd


joostheeremans

Helaas is dit in de zuidelijke EU lidstaten nog steeds gebruikelijk. Italië is na Malta geloof ik het land met de meeste jagers per vierkante kilometer, maar ook in Spanje, Frankrijk en Cyprus worden nog veel vogels gevangen voor consumptie of puur voor het vermaak. Het wordt tijd dat de EU hier eens daadkrachtig tegen optreedt.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Vincent Hart

Dat laatste geldt ook voor het Nederlandse 'natuurbeleid' wat mij betreft ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

UtrechtsVogelNet

Kunnen ze Dick Cheney er niet heen sturen?
Die schiet er ook zo een heel stel neer (van die jager-moordenaars dan).

Phil

erikwouda

Wie kan dit naar Bleker sturen?
Heeft 'ie vanavond wat te masturberen.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Rickschonewille

Citaat van: erikwouda op november 25, 2011, 19:43:19 PM
Wie kan dit naar Bleker sturen?
Heeft 'ie vanavond wat te masturberen.

;D

maartenwielstra

Citaat van: erikwouda op november 25, 2011, 19:43:19 PM
Wie kan dit naar Bleker sturen?
Heeft 'ie vanavond wat te masturberen.

geniale opmerking!

erikwouda

Niet alleen geniaal, ik meen het ook.
Die man deugt voor geen meter.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Luuk Punt

Los van het feit dat ook ik het helemaal niet eens bij met het beleid van Bleker zijn er volgens mij andere plekken op het web dan het forum van waarneming.nl  waar je dit soort banaliteiten kwijt kunt, Erik.
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

smaab

Maar wel ff mailen allemaal, heb het net ook gedaan. Wie weet overigens hoe het er aan toe gaat in Nederland. Ik zie vaak jagers in het veld. Ik vind het altijd belachelijk dat er op deze trekvogels (smienten en ganzen) gejaagd mag worden en dan vooral in de herfst/winter, ook deze vogels zijn niet van ons.

Grt
Reinier
RSmabers

Bart van Hoogstraten

De Italianen handelen in strijd met het verdrag van Bern. Als ze met de klacht hierover bij de Europese Commissie weten weg te komen zie ik het somber in wat betreft de nieuwe natuurwet van Bleker.  :'(
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

erikwouda

Citaat van: Luuk Punt op november 28, 2011, 19:23:24 PM
Los van het feit dat ook ik het helemaal niet eens bij met het beleid van Bleker zijn er volgens mij andere plekken op het web dan het forum van waarneming.nl  waar je dit soort banaliteiten kwijt kunt, Erik.
Ik zal eens kijken.
:angel:
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

carolien reindertsen

Dit is echt heel erg..Ik heb 3 jaar in de heuvels van Toscane (italie) gewoond..Ik heb daar vanuit mijn slaapkamerraam op een ochtend een vossenjacht gezien..heb sinds die ochtend nooit meer normaal geslapen..Ik ben nog nooit zo boos en verdrietig op hetzelfde moment geweest..wat een tuig..wat ik toen heb gezien, dat kun je je echt niet voorstellen..Wat kunnen mensen hard zijn. ik voelde me compleet overstuur en machteloos met wat ik zag...Hoe gruwelijk kan een mens zijn???aanpakken zou ik zeggen..is toch ook eu?

erikwouda

Ik ben bang dat de EU meer en meer een bankiersaangelegenheid zal blijken komende jaren. Nederland kan (en zal!) gewoon doorgaan maatregelen te nemen die tegen Europese regelgeving ingaan. De beleidsvoornemens winden daar geen doekjes om.

Ik wil niet als belachelijke profeet overkomen, maar ik ben bijzonder pessimistisch. Links is de afgelopen 15 jaar zelfgenoegzaam ingedommeld. Natuur- en milieubescherming zal verliezen als het zich niet drastisch radicaler en actiever teweer stelt tegen het afbraakbeleid van dit kabinet. Direct Europees procederen bij bedreigingen!

Het geld om ons milieu te beschermen is er wel, alleen verdommen ze het te halen waar het zit. Alles voor de graaiende top van het bedrijfsleven, en het gestrekte been in alles wat de gemeenschap ten goede komt.

Ik lach de keurigheid van Luuk Punt dan ook van diep uit mijn hart uit, want die mentaliteit gaat maken dat de natuur achter het net gaat vissen. Terugvechten in plaats van dat soort ouwemannengedrag, anders redt je het niet.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Eddy Clerx

eenvoudig sommetje, 40 cent per schot X 86000 X , persoonlijke !zuinige! schatting - 250 schoten/persoon/jaar?

Alleen aan munitie dus zo'n 8,6 miljoen euro/jaar... wie gaat de wapenindustrie stoppen? Een industrietak die beroemd is door gebrek aan geweten.
Een vinkje moet dus meer opleveren als de kosten van de hagel, ook die handel moet lucratief zijn.
Weer die verrekte poen die het verstand op nul zet, als er überhaupt van verstand sprake is daar...

Luuk Punt

Citaat van: erikwouda op december 03, 2011, 11:50:33 AM
Ik lach de keurigheid van Luuk Punt dan ook van diep uit mijn hart uit, want die mentaliteit gaat maken dat de natuur achter het net gaat vissen. Terugvechten in plaats van dat soort ouwemannengedrag, anders redt je het niet.

Je taalgebruik ontkracht m.i. de boodschap en werkt averechts. Je denkt toch niet dat jouw manier van uiten op dit forum ook maar enigszins bijdraagt tot een oplossing? Volgens mij kun je beter tot daden komen dan je onvrede uit te braken op een forum waar het grootste deel van de lezers het toch al met je eens is. Dus kom in actie, ga op de barricaden, word lid van een echte natuurbeschermingsorganisatie en stem op de (voor jou)  juiste politiek partij, maar hou je taalgebruik beschaafd. Maar dat laatste is in jouw ogen een bewijs van keurigheid en "ouwemannengedrag".
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/


MarianneW

Gisteren was ik aan het wandelen in een zogenaamd "Stilte gebied". Was de eerste 5 minuten best leuk, ganzen, zwanen, kievitten, hazen.....  Daarna een takkeherrie van geweerschoten. Er liepen maar liefts 12 mannen met geweren die het leuk vinden om dieren dood te maken voor hun plezier, en 3 honden erbij. Ik zag ze later lopen met diverse dode hazen. En alles wat kon vliegen smeerde hem zo snel mogelijk. Behalve het continue geknal werd het verder heel stil. Ik wist niet dat dát de nieuwe definitie is van een "stilte gebied".

Marianne
Marianne

erikwouda

Citaat van: Luuk Punt op december 03, 2011, 12:42:06 PM
Citaat van: erikwouda op december 03, 2011, 11:50:33 AM
Ik lach de keurigheid van Luuk Punt dan ook van diep uit mijn hart uit, want die mentaliteit gaat maken dat de natuur achter het net gaat vissen. Terugvechten in plaats van dat soort ouwemannengedrag, anders redt je het niet.

Je taalgebruik ontkracht m.i. de boodschap en werkt averechts. Je denkt toch niet dat jouw manier van uiten op dit forum ook maar enigszins bijdraagt tot een oplossing? Volgens mij kun je beter tot daden komen dan je onvrede uit te braken op een forum waar het grootste deel van de lezers het toch al met je eens is. Dus kom in actie, ga op de barricaden, word lid van een echte natuurbeschermingsorganisatie en stem op de (voor jou)  juiste politiek partij, maar hou je taalgebruik beschaafd. Maar dat laatste is in jouw ogen een bewijs van keurigheid en "ouwemannengedrag".
Fijn dat de knuppel in het hoenderhok gewerkt heeft.

Ik onderschrijf al je argumenten.

Alleen: dit forum is een stuk keuriger dan een aantal andere fora waar ik al jarenlang ongeband vertoef. Ik behoud mij het recht voor mijn mening met emotie kracht bij te zetten.
(Hoop anderszins je niet persoonlijk te diep beledigd te hebben, anders neem ik dat gedeelte bij dezen terug direct terug. Ik lees (las?) je blog te graag om niet volmondig toe te geven dat ik je -als 'ouwe man' juist enorm waardeer).

Buitendien is boosheid en verontwaardiging de beste methode tot actie. Ik zou het vervreemdend vinden dat niet in woordkeuze tot uitdrukking te mogen brengen. Als je kijkt hoe extreemrechts afgelopen jaren woordkeuze heeft gebruikt, die heeft geresulteerd in de rechtse coup die we nu over ons heenkrijgen, lijkt me een heroverweging van keurigheid zeker op haar plaats.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Luuk Punt

Citaat van: erikwouda op december 04, 2011, 12:36:56 PM
Citaat van: Luuk Punt op december 03, 2011, 12:42:06 PM
Citaat van: erikwouda op december 03, 2011, 11:50:33 AM
Ik lach de keurigheid van Luuk Punt dan ook van diep uit mijn hart uit, want die mentaliteit gaat maken dat de natuur achter het net gaat vissen. Terugvechten in plaats van dat soort ouwemannengedrag, anders redt je het niet.

Je taalgebruik ontkracht m.i. de boodschap en werkt averechts. Je denkt toch niet dat jouw manier van uiten op dit forum ook maar enigszins bijdraagt tot een oplossing? Volgens mij kun je beter tot daden komen dan je onvrede uit te braken op een forum waar het grootste deel van de lezers het toch al met je eens is. Dus kom in actie, ga op de barricaden, word lid van een echte natuurbeschermingsorganisatie en stem op de (voor jou)  juiste politiek partij, maar hou je taalgebruik beschaafd. Maar dat laatste is in jouw ogen een bewijs van keurigheid en "ouwemannengedrag".
Fijn dat de knuppel in het hoenderhok gewerkt heeft.

Ik onderschrijf al je argumenten.

Alleen: dit forum is een stuk keuriger dan een aantal andere fora waar ik al jarenlang ongeband vertoef. Ik behoud mij het recht voor mijn mening met emotie kracht bij te zetten.
(Hoop anderszins je niet persoonlijk te diep beledigd te hebben, anders neem ik dat gedeelte bij dezen terug direct terug. Ik lees (las?) je blog te graag om niet volmondig toe te geven dat ik je -als 'ouwe man' juist enorm waardeer).

Buitendien is boosheid en verontwaardiging de beste methode tot actie. Ik zou het vervreemdend vinden dat niet in woordkeuze tot uitdrukking te mogen brengen. Als je kijkt hoe extreemrechts afgelopen jaren woordkeuze heeft gebruikt, die heeft geresulteerd in de rechtse coup die we nu over ons heenkrijgen, lijkt me een heroverweging van keurigheid zeker op haar plaats.

Ik voel me geenszins beledigd.  Met je mening t.a.v. het natuurbeleid van dit kabinet en de rechtse coup ben ik het helemaal eens. Het ging mij, zoals ik al schreef, alleen om de door jou gekozen vorm. Daarover verschillen we gewoon van mening. En dat mag gelukkig!

Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

erikwouda

Toch, en dit meen ik oprecht, vind ik dat -laten we het 'links' noemen- veel te braaf op alles reageert.
Of erger: nauwelijks reageert.

Als je het even tot milieu beperkt zijn er bijzonder veel slechte ontwikkelingen tegelijkertijd gaande.
Verbreding snelwegen (die op lange duur aanzuigende werking hebben op meer auto's) in plaats van kilometerheffing, niet halen van allerlei CO2 normen, kolencentrales, 130 km/uur, uitbreiding jacht, bezuinigen op gemeenten (hetgeen tot gevolg heeft dat er meer terrein verkocht moet worden aan ontwikkelaars > naast belastingen zowat de enige inkomstenbron!)... en dan nog 'redelijk' en 'gemanierd' blijven? Zijn we met z'n allen gek geworden? Het wordt tijd dat we met z'n allen met het gestrekte been erin gaan!
Jaren 70 en 80, waarin ik opgroeide, had in bijvoorbeeld Greenpeace een aansprekende organisatie die een vuist maakte. Waar zijn dit soort organisaties nu? Er zijn nogal wat foute ontwikkelingen gaande, maar ik heb het idee dat iedereen erbij staat en ernaar kijkt. En niets doet.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

veedee

Citaat van: lennartv op november 25, 2011, 16:53:53 PM
:'( :'( :'(
Bekijk en reageer! http://www.vogelbescherming.be/site/index.php?option=com_content&view=article&id=593:trekvogelslachting-in-noord-italie&catid=14:persberichten&Itemid=105

Wanneer ik op de snelkoppeling "deze boodschap" klik krijg ik niets. Heeft iemand de tekst paraat (zodat ik niet een hele protestmail zelf hoef te verzinnen)?
Mijn Italiaans is de laatste jaren wat verwaterd.

gr. Vincent..

Ps; overigens een schandaal wat hier gebeurt. Ieder weldenkend mens (en dus ook niet-vogelaars) zou hiervoor actie moeten ondernemen. Ze hebben het nu over harde sancties wanneer Europese lidstaten zich niet aan te opgestelde begrotingsregeltjes van Europa houden maar m.i. mogen ze hier ook hardhandig ingrijpen en drastische maatregelen nemen om dit middeleeuwse gedrag met wortel en tak uit te roeien!
Ik heb mijn bord spaghetti vanavond in ieder geval niet helemaal opgegeten, dat zal ze leren!!
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

MarianneW

  Versturen naar clini.corradoATminambiente.it met een cc aan infoATvogelbescherming.be


AT vervangen door @
***********************************


Egregio Signor Ministro,


Ogni anno in Lombardia e Veneto viene autorizzata la caccia in deroga a centinaia di migliaia di
piccoli uccelli protetti in tutta l'Unione europea: fringuelli, peppole, pispole, prispoloni e frosoni.
Le deroghe vengono disciplinate apposta da permettere ai cacciatori veri e propri massacri di
milioni di uccelli migratori. Per questa ragione Le chiedo che a nome del nuovo governo italiano
Lei intervenga perchè in futuro le Regioni non possano più abusare di questo strumento
legislativo e si ponga così definitivamente fine all'illegalità della caccia in deroga. Gli uccelli
migratori sono un patrimonio naturale di tutti i cittadini europei e non devono venire sacrificati
per il piacere di una minoranza di cacciatori.


Cordiali Saluti,

NAAM, ADRES, WP, LAND
Marianne

veedee

Kan er bijna geen woord van begrijpen maar bedankt! Ik vertrouw er maar op dat ik geen vunzige mop verstuur  ;D

gr. Vincent..
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

Pieter Baalbergen

#25
Goede avond,


Toch jammer dat men alles er weer bij sleept en weer een bepaalde stempel op de jagerswereld probeert te drukken.....


Om op bepaalde personen te reageren;


''saamb'' :weet jij wat de reden is dat er op bepaalde vogels beheerd (volgens jou bejaagd) wordt als jij in het veld bent?


"Catwzl'' :oude koeien uit de sloot halen kunnen we allemaal. Binnen elke wereld/doelgroep zitten rotten appels zo ook binnen de jagerswereld (deze komen echter vaker in de media, doordat er in Nederland nogal een kloof tussen de stedeling en de bewoners van het buitengebied is ontstaan). Ik hoef maar 3 keer te klikken en we hebben hier discussie over fotografen en of twitchers staan.


''MarianneW'' :wat is de definitie van een stilte gebied??? Ik weet het niet, en met Googlen kom ik er ook niet één twee drie  achter, weet jij het wel?


''erikwouda'' : fijn dat je Luuk Punt/het forum, te keurig/ouwe man gepraat vind, maar met deze opmerkingen bereik je weinig. We hebben, of het leuk vinden of niet met een rechts kabinet te maken. Dat duurt nog ca. 2,5 jaar of het moet vallen (lijkt me onwaarschijnlijk, want Rutte weet er een eenheid van te maken). Een links kabinet hebben we nog nooit gehad, dus het is makkelijk afgeven op de partijen die al jaren regeren. Mee ''blaten'' met de partijen die alleen nog oppositie bedreven hebben heeft weinig risico. Als rechts de vijand is en links te ''braaf'', moet je zelf iets beginnen. Misschien is extreem linsk iets, dit heeft in het verleden wel de landelijke media gehaald.......


Ik wil geen van de hier boven genoemde personen persoonlijk aanvallen of veroordelen. Dit is een forum voor en door natuurwaarnemers. Het is prima dat er af en toe een mening of ideologie gepost wordt, maar topics waar ben zonder achtergrondinformatie luk raak groepen mensen in een hokje duwt en op persoonlijke titel mensen aanspreekt of aanvalt, is naar mijn mening schering en inslag.


Uiteraard vind ik de excessen die zich in alle landen van de wereld (ook Nederland) met betrekking tot de jacht afspelen verwerpelijk.


Welterusten.
Groet, Pieter Baalbergen

Vogels kijken en tussen de 12 en 25?
www.vwg.njn.nl

Dorine

Wat een stiltegebied is, was voor mij toch vrij eenvoudig om te vinden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stiltegebied
Dorine van Asten
peregrines.nl

H.Valkema

Pieter Baalbergen: 'meneer heeft blijkbaar een mening' poehh dat is wel duidelijk  :police:
Groeten,
Haije Valkema

Yeronimo

Citaat van: Pieter Baalbergen op december 06, 2011, 01:17:14 AM
Ik wil geen van de hier boven genoemde personen persoonlijk aanvallen of veroordelen. Dit is een forum voor en door natuurwaarnemers. Het is prima dat er af en toe een mening of ideologie gepost wordt, maar topics waar ben zonder achtergrondinformatie luk raak groepen mensen in een hokje duwt en op persoonlijke titel mensen aanspreekt of aanvalt, is naar mijn mening schering en inslag.

Dus forumgebruikers mogen geen slecht woord over jagers rappen? Door deze slechte woorden gaan wellicht nieuwe lezers op dit forum nadenken over dit probleemstuk en zullen ze wellicht wel op een linkse partij stemmen wat ze hiervoor misschien niet deden? Jagen en beschermen zijn gewoon net vuur en water, daar kan ikzelf ook niet goed over praten.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Stan.

@ Pieter Baalbergen,
De reden dat jagers jagen is omdat ze het leuk vinden om dieren dood te schieten. (anders zouden ze wel een andere hobby zoeken, of wil je soms zeggen dat ze het doen uit puur altruïsme? Dan zal ik je even hartelijk uitlachen.) De enige logische conclusie lijkt mij dan ook dat ze allemaal minstens een paar jaar TBS nodig hebben. (Met uitzondering, misschien, van de mensen die al hun geschoten dieren opeten en met alleen die reden jagen)

Groeten,
Stan van Remmerden.
Groeten,
Stan van Remmerden