Dubbele invoer verwijderen en GPS-fix

Gestart door Erwin Reinstra, november 24, 2011, 11:04:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

Erwin Reinstra

Ik gebruik nu ook ObsMapp en het bevalt me werkelijk prima moet ik zeggen. Prachtig en lekker eenvoudig systeem om mee in te voeren!

Heb nog wel een paar vraagjes/ probleempjes.
Het is me nu een paar keer overkomen dat ik een waarneming dubbel heb ingevoerd. Dit gebeurt me vooral als ik de boel opgestart heb en wil invoeren, maar de GPS-fix nog niet (goed) tot stand is gekomen. Mijn eerste vraag daarbij is hoe ik een per ongeluk dubbel ingevoerde waarneming verwijder? Dit dus zonder alle andere waarnemingen te verwijderen (deze optie bedoel ik dus vooral niet ). Kan dit in ObsMapp zelf of moet ik dit herstellen op Waarneming.nl zelf. Op zich is dat laatste geen probleem, maar ik moet hier dan vervolgens wel aan denken als ik alles upgeload heb. Dubbele waarnemingen zit de database niet op te wachten lijkt me. En hoe kan ik evt. voorkomen dat ik dubbel invoer met ObsMapp zoals hierboven beschreven? Gewoon geduld hebben, wachten op goede GPS-fix en dan pas beginnen met invoeren?

Over die GPS-fix gesproken trouwens. Ik lees dat de GPS-fix met de nieuwste versie van ObsMapp enorm snel moet zijn. Dit valt bij mij dus erg tegen (ik heb een Samsung Galaxy S Plus). Fix duurt bij mij meestal al gauw 2 minuten en niet zelden langer. Waar kan dit aan liggen? Ligt dit aan de lokale verbindingsomstandigheden (heb alleen nog maar hier in de buurt ingevoerd). Of moet ik misschien ObsMapp even opnieuw installeren omdat de GPS nog uitgaat van de oudere versie of zo?
Met vriendelijke groenten,
Erwin


Alex Kwak

Een waarneming verwijder je door "tap-and-hold" dus aanklikken en aangeklikt houde. Je krijgt dan een aantal opties waarond verwijderen.

Die snelle fix is een fix obv netwerkgegevens (en dus géén GPS-fix!). Als je dat uit heb staan in de instellingen van je telefoon zal alleen de gps worden gebruikt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Erwin Reinstra

Ok, bedankt Alex!
Van die "tap-and-hold"-actie/ functie binnen ObsMapp was ik nog niet op de hoogte.

En het begrip snelle fix had ik dus verkeerd begrepen en onjuist in verband gebracht met de snelheid van de GPS.
Met vriendelijke groenten,
Erwin