Hoofdmenu

Lastig ding

Gestart door Martijn Bot, november 20, 2011, 21:00:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn Bot

Bijgevoegde meeuw oogt in eerste instantie wat Geelpoterig, maar klopt het dat het patroon op de (m.n. grote) dekveren, de tertialranden (te brede witte rand) en eigenlijk ook de tekening op de schouderdekveren (niet contrastrijk/breed genoeg) allemaal net niet helemaal lekker zijn voor Geelpoot? Tricky (noordelijke) man Zilver, dus?
Foto van vandaag in Groningen

theomuusse

Zo vanaf deze foto kan geelpoot nog. Jammer dat je um niet beter kon zien/ platen.

Theo

Mars Muusse

Je foto gaat de nobel-prijs niet dichterbij brengen ben ik bang. Maar de buitenweb van R6 en de tips van de tertials vind ik niet zo micha-achtig.
Mars

Martijn Bot

Citaat van: Mars Muusse op november 21, 2011, 10:41:46 AM
Je foto gaat de nobel-prijs niet dichterbij brengen ben ik bang.
Ik heb dan ook maar besloten mijn foto niet naar Zweden te sturen, om diepe teleurstelling te voorkomen.
Wat betreft de meeuw: hij voelde niet helemaal ok (kent u dat?), ik laat het er dan ook maar bij en en zal de komende weken op zoek gaan naar een standaardexemplaar. Al lastig goenoeg hier en voor mij.

ruud_altenburg

Soms is het allemaal niet zo makkelijk (zie bv tertials)...
http://waarneming.nl/waarneming/view/61834076
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

adriaens

Ik heb eigenlijk moeite om er een Zilvermeeuw in te zien. Die scherpe streepjes op achterhals die afsteken tegen een mooi witte kop en erg donkere snavel komen toch wel heel Geelpoot-achtig over.
Tip voor Martijn: volgende keer de vogel ook grondig in vlucht bekijken en/of fotograferen. Daar ga je meer van bij leren dan van één fotootje op het internet te posten.

Martijn Bot

Citaat van: adriaens op november 23, 2011, 14:47:50 PM
Tip voor Martijn: volgende keer de vogel ook grondig in vlucht bekijken en/of fotograferen. Daar ga je meer van bij leren dan van één fotootje op het internet te posten.
Bedankt voor de tip, maar dat snap ik uiteraard wel. Je zou het gezien mijn posts wellicht niet zeggen, maar ik kijk al wat jaartjes naar meeuwen en weet dat vluchtplaatjes/vleugelformules zeer kunnen helpen bij de determinatie. Mijn enthousiasme blijft maar steeds groter dan mijn kennis, ik probeer dat wanhopig te veranderen maar bij gebrek aan kundige mede-meeuwenfanaten is het een eenzame strijd (klinkt allemaal wel erg melodramatisch, niet?).
Punt van deze locatie is dat dit een meeuwenslaapplaats betreft. Als een meeuw eenmaal is geland, is het vaak gedaan met de vleugelactiviteit en is het licht bovendien aan het uitgaan. Indien mogelijk probeer ik altijd een open vleugel bij het poetsen vast te leggen, maar tussen willen en kunnen zit vaak een wereld van verschil.

Herman Bouman

Binnenkort is het weer vuurwerktijd en biedt het misschien perspectieven?
Even zonder dollen. Het blijft lastig inderdaad maar dit zou in mijn ogen ook een goede kandidaat GPM zijn... Lekker door blijven gaan en je blundert misschien nog wel tegen een amerikaanse zilver aan??
Zelf worstel ik ook nog steeds met de herkenning....  zie deze zilver maar eens http://www.flickr.com/photos/birdaddict/6337682901/in/photostream