Hoofdmenu

Zoom H1

Gestart door Maarten Sluijter, november 23, 2011, 20:05:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Sluijter

Gisteren deze recorder binnengekregen.
Wat zouden jullie mij aanraden qua instellingen met het opnemen met trektellingen?
- Low Cut aan/uit
- Auto level aan/uit
- WAV/MP3

alvast dank,
.

HPM

Zonder de recorder te kennen zou ik zeggen aan, uit, WAV.
WAV kan je later zelf wel naar MP3 converteren.


Herman van der Meer

Maarten Sluijter

Citaat van: HPM op augustus 11, 2012, 16:23:19 PM
Zonder de recorder te kennen zou ik zeggen aan, uit, WAV.
WAV kan je later zelf wel naar MP3 converteren.

Bedankt Herman, ik ga het met deze instellingen een beetje uitproberen of het lukt!
.

Thijs Fijen

Check vooral de low-cut level in het veld! Bij vlagerig weer kan dit wel eens voor 'no data' leiden als je ineens te veel geluid hebt (windvlaag), dat is nog erger dan een (zachtere) opname met continu windruis..
Thijs Fijen

HPM

Citaat van: Thijs Fijen op augustus 11, 2012, 16:29:45 PM
Check vooral de low-cut level in het veld! Bij vlagerig weer kan dit wel eens voor 'no data' leiden als je ineens te veel geluid hebt (windvlaag), dat is nog erger dan een (zachtere) opname met continu windruis..

Als de wind echt in je microfoon buldert heb je toch niks. Als het hoge roepjes zijn kan je de weind later wel wegkrijgen.
Het ingebouwde filter haalt volgens mij alleen het alleronderste deel weg. Een streepje maar. Van misschien 80 hertz. Windrumble krijg je daar niet mee weg maar wel het laagste deel van bijvoorbeeld verkeer en zee.

Denk er trouwens om dat wat bij die machientjes Low-cut wordt genoemd in de editors High-pass heet. Een beetje verwarrend.


Herman van der Meer