Hoofdmenu

Lenspen

Gestart door Noot, november 22, 2011, 20:11:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Noot

Beste allemaal,

Ik ben van plan om deze lenspen te kopen voor het reinigen van de lens van mijn fotocamera. Ik wil graag jullie mening weten over dit product. Werkt het goed en zo nee, wat raad je dan aan om te gebruiken?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik vaak tegenstrijdige verhalen hoor over lenspennen en aangezien ik mijn camera nog niet zo lang heb, ben ik als de dood dat ik de lens beschadig.

Bij voorbaat dank,

Richard

Jarinka

Ik heb vrijwel exact dezelfde lenspen gebruikt, maar dan met Bynolyt in plaats van Hama erop. Op het begin is het een leuk dingetje, en werken het kwastje en de carbonstift nog goed. Maar in een maand tijd was mijn carbonstiftje al op, terwijl ik hem niet overdreven vaak heb gebruikt. Het kwastje is wel handig, want zo kun je het grootste vuil eraf vegen. Maar dan zou ik het kwastje gebruiken in combinatie met een microvezeldoekje, want die carbonstift gaat erg snel op.
Groeten, Jarinka Heijink

Noot

Oke, volgens het bijbehorende videotje gaat die stift heel lang mee. Zo zie je maar weer dat je niet alles mag geloven wat ze over hun eigen product zeggen.

Bedankt voor het advies, Jarinka.

Ik schaf de lenspen aan, en dan koop ik er ook een microvezeldoekje bij.