graspieper?

Gestart door joostheeremans, november 20, 2011, 17:49:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

joostheeremans

Kreeg via Facebook een foto doorgestuurd van een verzwakte pieper. Het lijkt mij een graspieper maar de foto is niet echt duidelijk en de typerende achternagel is niet goed te zien. Foto is volgens mij genomen bij Timboektoe naast de Noordpier. Klopt mijn determinatie?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

frankneijts

Lijkt me een Oeverpieper (weinig wenkbrauw, donkere pootjes, dichte maar vage streping op de borst, forse vogel).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

joostheeremans

Heb ik ook aan gedacht omdat ik die daar vaker zie dan graspieper, maar die zie ik altijd alleen op de pier.  De strandtent is weliswaar niet ver van de pier, maar ik heb ze nog nooit op het strand gezien. Oeverpieper dus?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

frankneijts

Citaat van: joostheeremans op november 20, 2011, 18:08:19 PM
Heb ik ook aan gedacht omdat ik die daar vaker zie dan graspieper, maar die zie ik altijd alleen op de pier.  De strandtent is weliswaar niet ver van de pier, maar ik heb ze nog nooit op het strand gezien. Oeverpieper dus?

Ja hoor...
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jeroen Nagtegaal

Oeverpieper komt zelfs tot in Limburg, Welliswaar goed zeldzaam, maar toch.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

Kan natuurlijk goed een raamslachtoffer zijn.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

joostheeremans

Ja dat denk ik ook, zal eens naar de achtergrond informeren. Ik hou het op oeverpieper, allemaal bedankt  :duim:
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

LucV

Het verbaasd me enigzins dat er nog geen item is over piepers, toch niet de gemakkelijkste groep. Denk bv. aan water/oeverpieper of ook gras/waterpieper wat roep betreft. Het onderscheid kan m.i. behoorlijk subtiel zijn... 

frankneijts

Citaat van: LucV op november 20, 2011, 22:30:09 PM
Het verbaasd me enigzins dat er nog geen item is over piepers, toch niet de gemakkelijkste groep. Denk bv. aan water/oeverpieper of ook gras/waterpieper wat roep betreft. Het onderscheid kan m.i. behoorlijk subtiel zijn...

Dat klopt Luc als je doelt op items als die voor Fitis/Tjiftjaf, RPB/Buizerd en de boomkruipers maar er zijn natuurlijk legio topics geweest waar (verschillen/overeenkomsten tussen) piepers zijn besproken. Mocht je over het onderscheid/overeenkomsten tussen roepjes van Water- en Oeverpieper iets zinnigs willen en kunnen vertellen (of laten zien/horen) ben je overigens van harte uitgenodigd....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Oenanthe

Het enige wat ik kan vertellen is dat ze op elkaars geluid reageren. Kleine en grote barmsijs ook en daarover zitten we elkaar ook regelmatig in de haren  ;D .
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

frankneijts

Citaat van: Oenanthe op november 20, 2011, 23:15:09 PM
Het enige wat ik kan vertellen is dat ze op elkaars geluid reageren. Kleine en grote barmsijs ook en daarover zitten we elkaar ook regelmatig in de haren  ;D .

Dat weet ik Maarten maar ik wil best wel 's horen hoe ze daar in Belgiƫ over denken............ 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Vincent Hart

Citaat van: LucV op november 20, 2011, 22:30:09 PM
Het verbaasd me
Foei! En wij jullie altijd maar roemen om jullie zorgvuldig taalgebruik ...  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

LucV

Ai, ai, ... :-[
Ik sta versteld te kijken, meer nog ik ben verbaasd dat te zien  ;)
En toch blijf ik erbij dat de piepers verwaarloosd worden ! Maar met zoveel meer km kust en waterrijke gebieden is het verschil waterpieper/oeverpieper toch meer iets voor de Nederlanders  ;D

caliprobola

Citaat van: frankneijts op november 20, 2011, 23:41:22 PM
Citaat van: Oenanthe op november 20, 2011, 23:15:09 PM
Het enige wat ik kan vertellen is dat ze op elkaars geluid reageren. Kleine en grote barmsijs ook en daarover zitten we elkaar ook regelmatig in de haren  ;D .

Dat weet ik Maarten maar ik wil best wel 's horen hoe ze daar in Belgiƫ over denken............ 8)

Kleine en grote barmsijzen, is dat zoiets als kleine en grote mensen?  ;D