2 zeldzame soorten in 1 beeld

Gestart door willemxd, november 19, 2011, 21:48:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

willemxd

zien ze ooit 2 verschillende zeer zeldzame vogels bij elkaar b.v in een plas, ik weet wel een foto met 1 zeer zeldzame en een zeldzame, de  grote franjepoot en een grauwe franjepoot op texel
IK was even beniewd :angel:

Groetjes willem

Pim

Ik zou je graag doorverwijzen naar De Frisse Blik of een chatbox
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Oenanthe

1 zeldzame vogel is al zeldzaam, maar 2 is nog veel zeldzamer. VRS Castricum had afgelopen najaar tegelijk een blauwstaart en een dwerggors en als je die mensen vraagt naar 12 september 2003 ( http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?taal=1&land=1&site=0&telpost=365&datum=20030912) beginnen ze helemaal te glimmen. Maar dat komt dus maar heel af en toe voor.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Jarinka

Citaat van: Pim op november 19, 2011, 21:50:22 PM
Ik zou je graag doorverwijzen naar De Frisse Blik of een chatbox
Waarom dat, Pim? Ik vind het wel een leuke vraag. Het is misschien niet heel nuttig om te weten, maar hoort m.i. thuis op deze plaats, en niet in De Frisse Blik of een chatbox.

Toen Stijn en ik naar het Fochteloërveen gingen, zagen we twee Kraanvogels, een biddende Slangenarend en een Boomvalk in één scopebeeld. Zal ook niet vaak gebeuren :)
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Er zullen genoeg voorbeelden zijn verwacht ik. Gewoon even goed zoeken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Thijs Fijen

Ach, ik vind deze ook wel grappig.. Even gezocht in mijn waarnemingen:
- Papegaaiduiker en Stormvogeltje tegelijkertijd (Westkapelle), hoewel Papegaaiduiker niet op zeer zeldzaam staat, is ie dat wel ;)
- Soort van tegelijkertijd: Grote Geelpootruiter en Aziatische Goudplevier
- Blonde Ruiter en Ross' Meeuw Numansdorp
- Kaspische Plevier en Amerikaanse Goudplevier

Wel iets meer zeldzame-zeer zeldzame tegelijkertijd, maar dat is ook logischer..
Thijs Fijen

lennartv

Ik ken ook nog een verhaal dat in de Vlietepolder bij Wissenkerke een Aziatische goudplevier ontdekt werd en dat tijdens de twitch vlakbij de vogel ook nog een Franklins meeuw werd ontdekt.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

August

Geen zeer zeldzame. Maar afgelopen winter in de Ganzenhoek ( Meijendel Wassenaar) 2 bladkoningen, 2 pallasjes en een Taigaboomkruiper.  Bijelkaar in het zelfde stukje bos. Vind ik ook wel grappig.
August van Rijn

Sjaak Schilperoort

Mijn record op dit gebied was op 8-8-8 bij Achter de Zwarten, Lauwersmeer. Ik ging voor Poelruiter, vond ook nog Gestreepte Strandloper en Kleine Geelpootruiter en kreeg ze ook alle drie in één telescoopbeeld, http://waarneming.nl/waarneming/view/4828237. Lijkt me niet te overtreffen  ;D

ArjanH

Citaat van: August op november 19, 2011, 22:54:50 PM
Geen zeer zeldzame. Maar afgelopen winter in de Ganzenhoek ( Meijendel Wassenaar) 2 bladkoningen, 2 pallasjes en een Taigaboomkruiper.  Bijelkaar in het zelfde stukje bos. Vind ik ook wel grappig.


Wel grappig ? Dat lijkt me een understatement.

Guus Peterse

Een klassieker is natuurlijk ook de kaspische plevier en amerikaanse goudplevier op hetzelfde akkertje op Texel, paar jaar terug.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

peterlindenburg

#11
ik heb een keer op Schier een kortteenleeuwerik samen met twee adulte zomerkleed morinelplevieren bij elkaar gezien http://waarneming.nl/waarneming/view/45276847


ps) ik vind het een leuk topic, ik zou de naam ervan wel veranderen!

pwolf

Citaat van: lennartv op november 19, 2011, 22:44:51 PM
Ik ken ook nog een verhaal dat in de Vlietepolder bij Wissenkerke een Aziatische goudplevier ontdekt werd en dat tijdens de twitch vlakbij de vogel ook nog een Franklins meeuw werd ontdekt.

Dat was een Amerikaanse Goudplevier (Mark Hoekstein/PW), af en toe op een vers gemaaiid Luzerneveld  in één scopebeeld met de Franklins Meeuw (Rob Sponselee).

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Bas vd Burg

De eerste Siberische Strandloper van NL soms in 1 kijkerbeeld met Gestreepte Strandloper, en in dezelfde bak een Grauwe Franjepoot, spaarbekkens ten noorden van Philippine Zeeuws-Vlaanderen 1991

Daurische Kauw samen met Kortteenleeuwerik, Wantveld Katwijk 1995

Humes Bladkoning + Pallas' Boszanger in 1 boom achter elkaar aan zittend, Oosterbeek 2005

Siberische Boompiepers + Grote Kruisbekken in hetzelfde stukje bos, Duindamse Slag Noordwijk 1991
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

frankw

De Taigastrandloper die soms verdween achter een Gestreepte was ook wel bijzonder.

Ben Gaxiola

Uit de oude doos: op 10 mei 1988 zat er in het Roodkeelplasje een astraal ad zomer vr Grote Franjepoot. Zij was af en toe in een beeld te zien met een Gestreepte Strandloper en drie Breedbekstrandlopers. Dit waren toen nog alledrie beoordeelsoorten.
Ben Gaxiola

Bas vd Burg

in datzelfde "roodkeelplasje" natuurlijk de Roodkeelstrandloper, Breedbekstrandloper en Steppevorkstaartplevier in 1 kijkerbeeld!!
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

wouterthijs2

Ringsnaveleend met Kleine Topper, fijn dat de kleine topper ook nog even klapwiekte. Waterpark oude zeug 04-05-2010.
http://waarneming.nl/waarneming/view/47774268

August

#18
En de hybride kuifeend x ringsnavel eend was er bij is ook een beoordeler voor het CDNA  ps verander de naam van dit Topic is een leuk topic
August van Rijn

garryb

#19
Op 10 december 2000 zagen wij op de Sallandse Heuvelrug een Bastaardarend begeleid door twee Raven in een boomtop, toen er plots een Korhaan door hetzelfde scoopbeeld kwam vliegen. Die combi gaat ook niemand meer nadoen!

willemxd

Citaat van: August op november 20, 2011, 11:27:20 AM
\ps verander de naam van dit Topic is een leuk topic

Hoe moet ik dat doen. ( als een admin dat kan mag die het wel doen ;))

ArjenDrost †

Citaat van: willemxd op november 20, 2011, 12:38:36 PM
Hoe moet ik dat doen. ( als een admin dat kan mag die het wel doen ;) )
Door in je eerste topic op "wijzig" te klikken, dan kun je ook de titel aanpassen.


Groeten, Arjen

willemxd

ok, gevonden:) maar hoe moet ik het noemen?

ArjenDrost †

Citaat van: willemxd op november 20, 2011, 12:50:51 PM
ok, gevonden:) maar hoe moet ik het noemen?
Da's nou het leuke van een topic beginnen, dat mag je zelf weten.... Maar ik heb al een suggestie gedaan ;-)

Gert Veurink

Citaat van: frankw op november 20, 2011, 09:31:13 AM
De Taigastrandloper die soms verdween achter een Gestreepte was ook wel bijzonder.

en op dezelfde plek in Zwollywood citroenkwik en poelruiter tegelijk 1 mei 2007
groet!
Gert Veurink



Vincent Hart

@Willem: Ik heb het topic de titel gegeven die Arjen voorstelde.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Justin Jansen

Kleine Geelpootruiter met 2 Poelruiters, Temmincks Strandloper en een Gestreepte Strandloper op 7 augustus 1999 in het Roodkeelplasje schiet me zo ff binnen!
M.v.g., Justin Jansen


laatvlieger

Citaat van: Justin Jansen op november 20, 2011, 16:10:57 PM
Kleine Geelpootruiter met 2 Poelruiters, Temmincks Strandloper en een Gestreepte Strandloper op 7 augustus 1999 in het Roodkeelplasje schiet me zo ff binnen!
Is dat Roodkeelplasje eigenlijk erg veranderd de afgelopen jaren? Ik heb er geloof ik nog nooit wat leuks gezien en verwacht het er ook niet direct in die onoverzichtelijke rietput...
(Als ik de soortenlijst bekijk is die wel aanzienlijk: http://waarneming.nl/gebied/species_list/5641?g=1&from=2000-01-01&to=2011-11-20&z=1&s=1&g=1&t=0&z=1&from=1900-01-01&to=2011-11-20&s=0&s=1&u=0
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Ben Gaxiola

Nogal: de rietkraag die nu rondom het plasje ligt was, er nog niet en volgens mij was het waterpeil ook lager.
Ben Gaxiola

Lonnie Bregman

De Bruine boszanger en Aziatische roodborsttapuit bij Castricum aan Zee dit jaar zaten ook maar 50 meter bij elkaar vandaan.
Groeten, Lonnie Bregman