2 zeldzame soorten in 1 beeld

Gestart door willemxd, november 19, 2011, 21:48:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

willemxd


hdijk

Zowel Slangenarend (dit jaar Fochteloo) als Visarend (jaar of twee terug in Biesbosch) wel eens vier ex in één kijkerbeeld gehad.
Hendrik Jan van Dijk

cursorius

Citaat van: Ben Gaxiola op november 20, 2011, 09:35:22 AM
Uit de oude doos: op 10 mei 1988 zat er in het Roodkeelplasje een astraal ad zomer vr Grote Franjepoot. Zij was af en toe in een beeld te zien met een Gestreepte Strandloper en drie Breedbekstrandlopers. Dit waren toen nog alledrie beoordeelsoorten.

Ja dat was nog eens een dag om niet te vergeten. Een Balkankwikstaart in Delfzijl, en vandaar naar de Lauwers voor de Gestreepte (die Grote Franje hadden we toen al).

MarcelHaas

Citaat van: Justin Jansen op november 20, 2011, 16:10:57 PM
Kleine Geelpootruiter met 2 Poelruiters, Temmincks Strandloper en een Gestreepte Strandloper op 7 augustus 1999 in het Roodkeelplasje schiet me zo ff binnen!

Hey, daar was ik ook bij  ;) Volgens mij zat er toch ook nog een Grauwe Franjepoot? Maar goed, het is al weer even geleden. Op de dag van DE zonsverduistering overigens! Zie dat maar eens te overtreffen!  ;D

MarcelHaas

De Ezumakeeg begin augustus 1998 was overigens ook bizar, met twee Siberische Strandlopers, een Grijze Strandloper, meerdere Gestreepte en Temminck's Strandlopers, maximaal vier Poelruiters, verscheidene Grauwe Franjepoten en broedende Steltkluten.

frankneijts

Bij het volgen van onze eerste Slangenarend op de Loozerheide (31 mei 2004) kregen we af en toe ook een bijna zwarte Grauwe Kiekendief in beeld.....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Justin Jansen

Citaat van: MarcelHaas op november 20, 2011, 22:23:54 PM
De Ezumakeeg begin augustus 1998 was overigens ook bizar, met twee Siberische Strandlopers, een Grijze Strandloper, meerdere Gestreepte en Temminck's Strandlopers, maximaal vier Poelruiters, verscheidene Grauwe Franjepoten en broedende Steltkluten.
En dan ook nog Reuzenstern en Grauwe Kiekendief..... Waren leuke daagjes!
M.v.g., Justin Jansen


Rikstar

broedende steltkluten in augustus, aan de late kant?  :angel:   nee, maar Ezumakeeg in augustus is inderdaad om te smullen. inderdaad diverse dagen gehad met verscheiden zeldzaamheden daar.

Citaat van: Justin Jansen op november 21, 2011, 07:07:24 AM
Citaat van: MarcelHaas op november 20, 2011, 22:23:54 PM
De Ezumakeeg begin augustus 1998 was overigens ook bizar, met twee Siberische Strandlopers, een Grijze Strandloper, meerdere Gestreepte en Temminck's Strandlopers, maximaal vier Poelruiters, verscheidene Grauwe Franjepoten en broedende Steltkluten.
En dan ook nog Reuzenstern en Grauwe Kiekendief..... Waren leuke daagjes!
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

UtrechtsVogelNet

Ik heb niet alles doorgelezen hieroboven, maar het meest recente wat mij bijstaat in NL is de Kaspische Plevier en de Am Goudplevier die samen in 1 beeld rondwandelden op een Texelse akker, eind 2010. Toen zeiden we al tegen elkaar: zo'n East meets West van zeldzaamheden zullen we niet gauw meer meemaken.
Zes dagen later zeiden we hetzelfde van een Taigastrandloper en Gestreepte Strandloper die ook gebroederlijk (en letterlijk) naast elkaar foerageerden.
We waren toen ook zeer benieuwd wat we voor zeldzaams het erop volgende weekend naast elkaar zouden zien rondscharrelen, maar dat is vooralsnog niet gebeurd ...

Gr, Phil

Justin Jansen

Was er niet bij maar Renvogel en Roze Spreeuw hebben gebroedelijk samengelopen op Texel....
M.v.g., Justin Jansen


Bas vd Burg

En volgens mij vloog de Lammergier destijds boven "de tuintjes" op Texel terwijl op dat moment 2 Roze Spreeuwen werden ontdekt in dezelfde tuintjes
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Bas vd Burg

En mogen 2 zeldzaamheden van dezelfde soort ook? Zo ja dan de Dwerggorzen van Katwijk:
- 3 exemplaren langs "Zwarte Pad", maart/april 1990
- 2 exemplaren op "de Zanderij", januari 1996 (met daar tevens een Hop)
- 2 exemplaren op 's-Gravendijck, januari/februari 2007

En dan de Bosgors en Dwerggors op opslagterrein Erika, Westkapelle september 1990
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Ben Gaxiola

Citaat van: Bas vd Burg op november 21, 2011, 12:03:21 PM
En mogen 2 zeldzaamheden van dezelfde soort ook? Zo ja dan de Dwerggorzen van Katwijk:
- 3 exemplaren langs "Zwarte Pad", maart/april 1990
- 2 exemplaren op "de Zanderij", januari 1996 (met daar tevens een Hop)
- 2 exemplaren op 's-Gravendijck, januari/februari 2007

En dan de Bosgors en Dwerggors op opslagterrein Erika, Westkapelle september 1990

Ja, als we zo gaan beginnen, dan mag 'de bende van vijf' niet ontbreken. Zie: http://waarneming.nl/soort/view/1007?from=1989-10-27&to=1989-11-01 (Roodstuitzwaluw Texel).
Ben Gaxiola

Guus Peterse

Of de bende van 100+: vale gieren in 2007.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Breedbek

Zo even drie memorabele die me te binnen schieten.

Op 24-07-2004 in polder Breedbaart, Bonapartes, Gestreepte en vijf Breedbekken samen op de HVP.
Op 17-05-2004 Ezumakeeg; Steltstrandloper en Terek Ruiter in een scoopbeeld en een Streep in keeg Zuid.
Op 04-10-2000 Texel, in de tuintjes tijdens de DB week een Turkestaanse Klauwier en een Raddes in een beeld.

vriendelijke groet,

Bart-Jan

August

14-09-2008
De banken, 's,gravenzande
Grauwe Franjepoot, Gestreepte Strandloper en Cetti's Zanger
Destijds 3 lifers voor mij
August van Rijn

UtrechtsVogelNet

Citaat van: August op november 21, 2011, 14:16:01 PM
14-09-2008
De banken, 's,gravenzande
Grauwe Franjepoot, Gestreepte Strandloper en Cetti's Zanger
Destijds 3 lifers voor mij

Ha August, 3 lifers in 1x betekent trakteren. Ook achteraf nog :-)

Gr, Phil

August

Citaat van: UtrechtsVogelNet op november 21, 2011, 19:12:55 PM
Citaat van: August op november 21, 2011, 14:16:01 PM
14-09-2008
De banken, 's,gravenzande
Grauwe Franjepoot, Gestreepte Strandloper en Cetti's Zanger
Destijds 3 lifers voor mij

Ha August, 3 lifers in 1x betekent trakteren. Ook achteraf nog :-)

Gr, Phil

De volgende keer als ik je tegenkom zal ik er aan denken ;)

August van Rijn

Mark Zevenbergen

Citaat van: August op november 21, 2011, 14:16:01 PM
14-09-2008
De banken, 's,gravenzande
Grauwe Franjepoot, Gestreepte Strandloper en Cetti's Zanger
Destijds 3 lifers voor mij
Ik had ooit >700km nodig voor 3 lifers op 1 dag. En daar had ik dan ook nog 3 provincies voor nodig....Monniksgier, Steltkluut, Grijze Wouw. Gelukkig waren het niet de minste soorten (al is Steltkluut tegenwoordig wat makkelijker) (en nu weer on-topic  :angel: )

August

Of die ene dag in Voorburg, dat ik de Cirlgors, Roodkeel strandloper, Amerikaanse Oeverloper en Langstaartklauwier in mijn tuin had zitten..... O sorry ik was aan het dromen deze heb ik helaas gemist dit jaar :'( :'( :'( :angry:
August van Rijn

Rikstar

ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal heb gemist dit jaar  ;) ;D
maar wees niet getreurt: ieder jaar brengt weer andere soorten met zich mee :) , dus komt vanzelf nog wel.

Citaat van: August op november 21, 2011, 21:23:30 PM
Of die ene dag in Voorburg, dat ik de Cirlgors, Roodkeel strandloper, Amerikaanse Oeverloper en Langstaartklauwier in mijn tuin had zitten..... O sorry ik was aan het dromen deze heb ik helaas gemist dit jaar :'( :'( :'( >:(
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

JandJ

August, als ik het goed begrijp, is jouw 2011 helemaal naar de knoppen... Sterkte.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

August

Citaat van: jandj op november 22, 2011, 09:11:09 AM
August, als ik het goed begrijp, is jouw 2011 helemaal naar de knoppen... Sterkte.
Nee hoor heb een uitstekend jaar gehad, afgelopen zondag nog bv een pabo gevonden maar ik vind het wel jammer maar helaas je kan niet alles hebben
August van Rijn

Rikstar

wat is een pabo? ken tot nu toe 2 pabo's. de opleiding en die heerlijke catalogus  ;)
ohh... je bedoeld vast pallas boszanger  ;D
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

andre

Ik wist trouwens niet dat ze die catalogus ook al in Schotland bezorgen Rik , ouwe ru...  :o

André
Andre Boven

JandJ

dat is momenteel ook een hele goede soort: dit najaar zeldzamer dan brubo! (en nog altijd een pronkend onderdeel van mijn verlanglijstje)

brubo = bruine boszanger :D
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

August

Om weer on topic te gaan
Bij de Krekelzanger dit jaar ontdekte ik een Keizersmantel voor de vlinderliefhebbers is dat ook een zeer zeldzame.
http://waarneming.nl/waarneming/view/55492582
August van Rijn

Rikstar

collecters items. staan trouw in de kast  :rolleye: O0    nee hoor geintje... en nu weer intopic

Citaat van: andre op november 22, 2011, 20:25:43 PM
Ik wist trouwens niet dat ze die catalogus ook al in Schotland bezorgen Rik , ouwe ru...  :o

André
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

GijsB

Citaat van: August op november 22, 2011, 21:21:06 PM
Om weer on topic te gaan
Bij de Krekelzanger dit jaar ontdekte ik een Keizersmantel voor de vlinderliefhebbers is dat ook een zeer zeldzame.
http://waarneming.nl/waarneming/view/55492582

Die had ik ook inderdaad, naar een keizersmantel kijken terwijl je een krekelzanger hoort
Gijs

wumizusume

Citaat van: Ben Gaxiola op november 20, 2011, 09:35:22 AM
Uit de oude doos: op 10 mei 1988 zat er in het Roodkeelplasje een astraal ad zomer vr Grote Franjepoot. Zij was af en toe in een beeld te zien met een Gestreepte Strandloper en drie Breedbekstrandlopers. Dit waren toen nog alledrie beoordeelsoorten.

Moet je nagaan: ik had daarbij ook nog een Roodkeelpieper nieuw daar! Laatste keer dat ik 3 nieuwe op één dag zag in NL (alleen Breedbek had ik al)
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)