Knoflookpad

Gestart door Freek Verkerk, juli 01, 2005, 03:38:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

Freek Verkerk

Hi,

Volgens de "boekjes" komt het Knoflookpad in nederland voor. Maar er zijn nog geen waarnemingen. Het staat wel op de rode lijst, maar is het zo zeldzaam dat er geen enkele waarneming bij ons is?

B)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Mark van Veen

CiteerHi,

Volgens de "boekjes" komt het Knoflookpad in nederland voor. Maar er zijn nog geen waarnemingen. Het staat wel op de rode lijst, maar is het zo zeldzaam dat er geen enkele waarneming bij ons is?

B)
Zeldzaam en ongelovelijk moeilijk te vinden als je niet precies weet waar te zoeken. Het is een pad waar je eigenlijk niet toevallig tegenaan loopt.
groet,

Mark van Veen

Freek Verkerk

Maar misschien jij wel! Als je even je best doet!
Zie het als een uitdaging. Je zou de eerste zijn op deze site met een waarneming van deze soort!

Succes.
B)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Mark van Veen

Ga dit weekeinde wel de knoflookgrens over, maar of dat knoflookpadden oplevert  :P  
groet,

Mark van Veen

Freek Verkerk

Misschien kun je ze daar wel eten. Wit wijtje erbij, smullen maar. :lol:  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

laatvlieger

Beste tijd voor knoflookpad is alweer voorbij. Ik ken wel een locatie maar durf hem er niet op te zetten. Misschien dat ik het ooit nog wel eens doe maar ben een beetje huiverig dat ze misschien worden weggevangen.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Freek Verkerk

Kennelijk komen ze dus nog voor, maar als we het over geisoleerde populaties hebben is het zeker een bedreigde soort.
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk