Worden brandganzen ook geringd?

Gestart door WimJ, november 13, 2011, 19:06:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

WimJ

Hallo,
Vanavond bij thuiskomst en het bekijken van de foto's valt mij bij deze foto iets aparts op. Het lijkt alsof er een brandgans met een nek-ring geringd is met iets geels. Nu vraag ik mij vooral af, worden er brandganzen geringd met een gele ring, of is het misschien gewoon totaal iets anders (een geel stokje,whatever)

Hier de foto:


Alvast bedankt!
Wim

(dus voor de duidelijkheid; ik weet niet wat er op deze mogelijke ring zou staan omdat ik er nu pas achterkom)
Vriendelijke groet,
Wim

Jeroen Nagtegaal

Nee, zover mij bekend niet. Alleen pootringen worden gebruikt. Mogelijk een "grijze" gans die een gele halsband had?

Met "grijze" gans doel ik op Toendrariet, Kol of Grauwe Gans.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

WimJ

Misschien is uit deze foto nèt wat meer detail te halen? (110% crop)
Vriendelijke groet,
Wim

Jarinka

Jeroen, krijgen Brandganzen helemaal geen nekring, of geen gele? Vorige winter heb ik namelijk in de Eempolders een Brandgans met een nekring gezien, maar kon de ring helaas niet aflezen.
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Als het goed worden ze totaal niet voorzien van Halsband. Het staat me bij dat er een enkeling rond vliegt/rondvloog. Maar zeker niet me geel. Wel is er een vogel die een "halsband" heeft zonder code. Waar die vandaan komt is onbekend.
Is een witte halsband.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

keesschreven

Hoi,

Ik zie er uberhaupt geen gans in. Is het niet een paaltje (van een wandelroute) o.i.d.?
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers