Hoofdmenu

Welke muiis

Gestart door Vincent Sanders, november 12, 2011, 15:30:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Rob Koelman

Bosmuis.

Wanneer het koud wordt trekt deze soort vaak schuren en huizen binnen.

Voer je de waarneming ook even in?


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Vincent Sanders

Bedankt, zal hem invoeren
Gr,
Vincent Sanders

Norman

Waarom een fatale muizenval? Er zijn genoeg zgn. life-traps verkrijgbaar. Dan kun je het beestje altijd nog elders zijn leven gunnen.

belle

Citaat van: Norman op november 12, 2011, 20:54:07 PM
Waarom een fatale muizenval? Er zijn genoeg zgn. life-traps verkrijgbaar. Dan kun je het beestje altijd nog elders zijn leven gunnen.
Helemaal mee eens, wat een akelig einde voor zo'n schitterend diertje.  :-\
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

vuurvlinder

Citaat van: belle op november 12, 2011, 21:02:10 PM
Citaat van: Norman op november 12, 2011, 20:54:07 PM
Waarom een fatale muizenval? Er zijn genoeg zgn. life-traps verkrijgbaar. Dan kun je het beestje altijd nog elders zijn leven gunnen.
Helemaal mee eens, wat een akelig einde voor zo'n schitterend diertje.  :-\
Hier sluit ik mij bij aan.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: vuurvlinder op november 12, 2011, 21:04:15 PM
Citaat van: belle op november 12, 2011, 21:02:10 PM
Citaat van: Norman op november 12, 2011, 20:54:07 PM
Waarom een fatale muizenval? Er zijn genoeg zgn. life-traps verkrijgbaar. Dan kun je het beestje altijd nog elders zijn leven gunnen.
Helemaal mee eens, wat een akelig einde voor zo'n schitterend diertje.  :-\
Hier sluit ik mij bij aan.

Ik niet. In de eerste plaats heeft dat beest er niets van gemerkt: "klap" en weg!. In de tweede plaats: ik heb al eens Bruine Ratten-plaag in huis gehad, vlak nadat ik er introk. Die hielden me 's nachts wakker met luid en krijsend gepiep onder de vloeren van de begane grond en de verdieping. Ook keutels in de keuken, zelfs op het aanrecht. Met klap-vallen lukte het niet om ze te bestrijden, uiteindelijk met gif wel (da's pas een naar einde maar ik had geen keus!). Maar wat moet je anders? Ik ga mijn huis echt niet delen met schadelijke en ziekteverspreidende dieren, hoe mooi ze ook zijn... Uiteindelijk heb ik ze eruit gekregen, samen met een grote partij Huismuizen waarvan ik nog niet eens wist dat ik ze had. Als daar een Bosmuis tussen gezeten zou hebben zou dat voor mij "collateral damage" geweest zijn. (feitelijke oorzaak was trouwens een gat in de rioolpijp in de kruipruimte wat ik later pas ontdekte, nadat ik dat gedicht had heb ik nooit meer schadelijke zoogdieren in huis gehad. Maar dat terzijde.).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

belle

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 12, 2011, 21:30:48 PM
(feitelijke oorzaak was trouwens een gat in de rioolpijp in de kruipruimte wat ik later pas ontdekte, nadat ik dat gedicht had heb ik nooit meer schadelijke zoogdieren in huis gehad. Maar dat terzijde.).
Dat laatste was dus het probleem. Had je dat opgelost, dan had je het probleem nooit gehad. Maar dat terzijde.  ;)
Ik heb ook een jaar geleefd met zwarte ratten in "huis". Hoop lawaai 's nachts en inderdaad niet fris. Maar als je bijna in een stal leeft, dan raak je die niet zomaar kwijt. Pas toen we vier muren, een nieuw plafond en ramen en deuren hadden, konden we ze de deur uitwerken. Zonder vallen, wel geprobeerd met lifetraps, maar daar waren ze veel te slim voor. Gewoon zorgen dat je huis in orde is en je etenswaren achter slot en grendel, anders is het toch dweilen met de kraan open?!
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Norman op november 12, 2011, 21:38:19 PM
Klap en weg is niet altijd het geval. Vaak genoeg is het knak (ruggemergje) en de laatste uren kermend doorbrengen.
Er zit veel verschil in life-traps en life-traps. gif vind ik al helemaal sadistisch.

Ik zou dergelijke fatale methodes nooit kunnen toepassen.

Dat siert je Norman maar waarschijnlijk heb je je huis nog nooit hoeven delen met een onbeperkte aanvoer van Rioolratten...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Sanders

D'r zijn er nog 2 gevangen vandaag.
Gr,
Vincent Sanders

vuurvlinder

Citaat van: Vincent Sanders op november 14, 2011, 23:01:42 PM
D'r zijn er nog 2 gevangen vandaag.

Moeten we nu een wave aanvangen?  ???
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Vincent Sanders

Misschien wel, er zijn 2 kleintjes gevangen. Dus misschien zijn ze op pad gegaan omdat de ouders er niet meer zijn.
Gr,
Vincent Sanders

Zonnekoning

Ik sluit me helemaal aan bij Bart!
Ziekenhuizen hebben er ook last van, en in het dagelijkse leven heb ik er ook regelmatig mee te maken...
Ik vind het helemaal niet leuk, om zo af en toe een val te zetten (niet noodzakelijk dodelijk...), maar het is helaas een noodzakelijk kwaad!
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.