Aub iedereen stemmen: Welke naam spreekt jou aan?

Gestart door Elachista, november 10, 2011, 16:26:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

gko

bij vlinders zijn ogen algemeen bekend als ronde, op ogen lijkende vlekken op de vleugels,
de discussie over wel of geen achtervoegsel 'mot' is ook al eerder gevoerd.
Het is volgens mij niet perse nodig, zilveroogje kan prima 'stand alone', zoals diverse vergelijkbare
namen laten zien: dagpauwoog, kleine vos, rouwmantel, geisha, bladrollers, gaatjesmaker, kijkgaatje e.v.a.
het gaat er nu even niet om of men deze namen mooi of lelijk vindt, maar ik vind alleen het bestaan van een gaasvlieg
die 'goudoogje' heet, geen reden om de naam 'zilveroogje' af te serveren
met vr gr gkoopman

Botervlieg

Citaat van: grunsven op december 15, 2011, 12:10:14 PM
Bij zilveroogje zou ik denken aan een verwant van goudoogje maar dat is dan weer een gaasvlieg.

Snap het wel, maarja...

Met het eekhoorntje, dromedaris, hyena, draak, boterbloempje en alle beren en uilen - tussen de vlinders, maakt dit ook niet meer uit, denk ik...
Verwarrende namen genoeg, dus die ene kan er vast ook nog wel bij.

Jan-Jaap Spaargaren

Ik hoorde heel toevallig via Luc Knijnsberg van deze Poll.
Dus laat ik - als ontdekker - ook eens stemmen ...

Beetje jammer wel dat ik niet persoonlijk van deze poll op de hoogte werd gesteld :(....

m.v.g. Jan-Jaap

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Jan-Jaap Spaargaren op maart 13, 2012, 20:35:39 PM
Ik hoorde heel toevallig via Luc Knijnsberg van deze Poll.
Dus laat ik - als ontdekker - ook eens stemmen ...

Beetje jammer wel dat ik niet persoonlijk van deze poll op de hoogte werd gesteld :(....

m.v.g. Jan-Jaap

Hierdoor zag ik het ook en heb ook nog even gestemd. Ik was echt in winterslaap.  ;D
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Elachista

Vreemd dat er niets over bekend was, het topic stond een tijd lang bovenaan. Uiteindelijk is de Nederlandse naam ook niet het aller belangrijkste, denk ik, wel als een soort invasief zal optreden - wat ik overigens niet verwacht, de vinder is in elk nieuwsbericht eervol vermeld  :duim:

Het is maar de vraag of de soort nog vaker in Nederland gezien wordt. Zowel tijdstip als locatie (binnenshuis), wat je me vertelde Jan-Jaap, zou misschien kunnen duiden op een introducée (import), maar de toekomst zal dat moeten uitwijzen.
Groet,
Tymo

Imperator

Citaat van: Avondrood op maart 13, 2012, 23:48:08 PM
Vreemd dat er niets over bekend was, het topic stond een tijd lang bovenaan. Uiteindelijk is de Nederlandse naam ook niet het aller belangrijkste, denk ik, wel als een soort invasief zal optreden - wat ik overigens niet verwacht, de vinder is in elk nieuwsbericht eervol vermeld  :duim:

Het is maar de vraag of de soort nog vaker in Nederland gezien wordt. Zowel tijdstip als locatie (binnenshuis), wat je me vertelde Jan-Jaap, zou misschien kunnen duiden op een introducée (import), maar de toekomst zal dat moeten uitwijzen.

ik had t ook helemaal gemist. Diamantmotje had ik wel leuk gevonden...
vriendelijke groet,

Trees

Elachista

Er is al een diamantborsteltje. Bij 16+8=24 stemmen voor zilveroog(mot)je kan je moeilijk om de meerderheid heen!
Groet,
Tymo

gko

Citaat van: Avondrood op maart 14, 2012, 20:27:53 PM
Er is al een diamantborsteltje. Bij 16+8=24 stemmen voor zilveroog(mot)je kan je moeilijk om de meerderheid heen!

moeilijk? volgens mij zou de meerderheid winnen.
met vr gr gkoopman

Imperator

Citaat van: Avondrood op maart 14, 2012, 20:27:53 PM
Er is al een diamantborsteltje. Bij 16+8=24 stemmen voor zilveroog(mot)je kan je moeilijk om de meerderheid heen!

begrijpelijk, hoor
vriendelijke groet,

Trees