Bug reports / Bugmeldingen Obsmapp 1.2

Gestart door hiskodevries, november 10, 2011, 09:35:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: Lanius op december 07, 2011, 12:55:54 PM
Sinds ik update gedaan heb (1.2.2) wordt de handmatige aanduiding van plaats (via google maps of openstreetmaps) vaak overruled door de plaatsbepaling via netwerk. De gps in het toestel doet dat niet, maar dus wel de plaatsbepaling via netwerk en zo komen mijn waarnemingen ergens anders terecht dan waar ik ze wil. Maar het is niet altijd zo... soms blijft de locatie ook hetzelfde eenmaal ik het handmatig heb aangeduid; ben er nog niet uit wanneer de locatie verspringt of wanneer niet.

Dat zou inderdaad niet mogen gebeuren. Mocht je er achter komen wanneer dat fout gaat hoor ik het graag.
Ik neem het in ieder geval op in de todo-lijst.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

#61
Ik heb ondertussen update tot 1.2.3.
bij instellingen / locatie instellingen Staat volgende aangevinkt:


ik open het waarnemingscherm, ik duid onmiddellijk handmatig de juiste locatie aan (bv via openstreetmaps), voer waarneming in, tot dan ok, want plaatsbepaling is plaats waar ik het handmatig heb aangeduid.



Ik klik op opslaan. En nu wordt de plaatsbepaling terug actief (zie geel symbool onderstaand screenshot... als ik lang genoeg wacht schiet ook gps in actie met groen symbooltje en nauwkeurigheid tot 10 m ofzo)


Bij de vorige versies 1.2.1 (en eerder) had ik dat niet.
Ik zou nochtans graag op zelfde locatie verder invoeren (als ik locatie opnieuw wil laten bepalen, klik ik normaal gezien op dat locatiesymbooltje tot ik gps zie met paarse boogjes (die dan groen worden bij een fix).

Is dat nu een bug, of moet ik ergens een instelling wijzigen? Problemen zijn begonnen met versie 1.2.2. Ik dacht eerst dat ik bij eerste waarneming moest wachten tot hij een fix heeft en pas erna plaatsaanduiding doen, maar zelfs na een eerste fix, en erna plaatsbepaling, springt hij bij 2de waarneming weer op huidige locatie.

Ik heb trouwens indruk dat plaatsbepaling sinds het ook werk met netwerkgegevens véél trager is geworden. Ipv 5 seconden wachten tot exacte fix, is het nu 10-30 seconden wachten. Misschien plaatsbepaling via netwerkgegevens uitzetbaar maken? Of ligt het daar niet aan?

edit: heb met tumbnails gewerkt

- Edit door Alex: gepoogd je afbeeldingen zichtbaar te maken, bleek driemaal dezelfde te zijn... -
Davy De Groote

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Lanius

Davy De Groote

Alex Kwak

#64
Ik heb nog geen tijd gehad om het te reproduceren, maar alvast opgenomen in lijst voor 1.3.0:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=171399.msg1100034#msg1100034
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Lanius op december 09, 2011, 14:31:57 PM
Ik heb trouwens indruk dat plaatsbepaling sinds het ook werk met netwerkgegevens véél trager is geworden. Ipv 5 seconden wachten tot exacte fix, is het nu 10-30 seconden wachten. Misschien plaatsbepaling via netwerkgegevens uitzetbaar maken? Of ligt het daar niet aan?

Blijkbaar is in eerste instantie je netwerk-fix beter dan de gps-fix. En de beste fix wordt getoond.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Stijn E.

Ik heb van de week een rapport verzonden via v1.2.3. De app crash namelijk als gekozen wordt voor 'waarneming wijzigen'. Heb je dat rapport ontvangen Alex?
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Alex Kwak

Citaat van: Stijn Eikelboom op december 09, 2011, 22:45:20 PM
Ik heb van de week een rapport verzonden via v1.2.3. De app crash namelijk als gekozen wordt voor 'waarneming wijzigen'. Heb je dat rapport ontvangen Alex?

Je bedoeld het eerste punt van deze: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=171399.0 ?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Stijn E.

Ah, ik had niet begrepen dat 'niet kunnen wijzigen' in dit geval betekent dat de app crasht. Fijn dat het straks gefixed is!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Alex Kwak

Als het goed is gaat het alleen om oude waarnemingen. Waarnemingen gemaakt met 1.2.3 zelf kunnen wel worden gewijzigd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Stijn E.

Citaat van: Alex Kwak op december 10, 2011, 10:05:42 AM
Als het goed is gaat het alleen om oude waarnemingen. Waarnemingen gemaakt met 1.2.3 zelf kunnen wel worden gewijzigd.

Het gaat inderdaad om oude waarnemingen.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

hiskodevries

Die moet je ook uploaden en niet bewaren
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Stijn E.

Citaat van: hiskodevries op december 10, 2011, 15:15:31 PM
Die moet je ook uploaden en niet bewaren

Ik vergeet ook wel eens iets Hisko. En had ze nu even bewaard voor evt. bugreport. Ze zijn nu in elk geval geupload ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Wouter van der Ham

Ik heb een Smasung Galaxy gio, met de app. Maar bij mij wordt het begin scherm (Waar het obsmapp teken staat en de gene die het gemaakt hebben) maar voor de helft weergegeven. Ik zie alleen het teken en het bovenste deel van de eerste regel die er onder staat. Niet dat ik het erg vindt, maar niet zo 'respectvol' voor de maker(s). Zou fijn zijn als dit kan worden aangepast.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Maarten Sluijter

Citaat van: wouteren3 op december 26, 2011, 14:06:26 PM
Ik heb een Smasung Galaxy gio, met de app. Maar bij mij wordt het begin scherm (Waar het obsmapp teken staat en de gene die het gemaakt hebben) maar voor de helft weergegeven. Ik zie alleen het teken en het bovenste deel van de eerste regel die er onder staat. Niet dat ik het erg vindt, maar niet zo 'respectvol' voor de maker(s). Zou fijn zijn als dit kan worden aangepast.

Ligt aan je schermresolutie denk ik.
.

Alex Kwak

Citaat van: wouteren3 op december 26, 2011, 14:06:26 PM
Ik heb een Smasung Galaxy gio, met de app. Maar bij mij wordt het begin scherm (Waar het obsmapp teken staat en de gene die het gemaakt hebben) maar voor de helft weergegeven. Ik zie alleen het teken en het bovenste deel van de eerste regel die er onder staat. Niet dat ik het erg vindt, maar niet zo 'respectvol' voor de maker(s). Zou fijn zijn als dit kan worden aangepast.

Gebruik je je toestel misschien in landscape?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wouter van der Ham

Citaat van: Alex Kwak op december 26, 2011, 14:17:08 PM
Citaat van: wouteren3 op december 26, 2011, 14:06:26 PM
Ik heb een Smasung Galaxy gio, met de app. Maar bij mij wordt het begin scherm (Waar het obsmapp teken staat en de gene die het gemaakt hebben) maar voor de helft weergegeven. Ik zie alleen het teken en het bovenste deel van de eerste regel die er onder staat. Niet dat ik het erg vindt, maar niet zo 'respectvol' voor de maker(s). Zou fijn zijn als dit kan worden aangepast.

Gebruik je je toestel misschien in landscape?
Um, wat is dat ?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Alex Kwak

Citeer
Citaat van: wouteren3 op december 26, 2011, 14:18:45 PM
Gebruik je je toestel misschien in landscape?
Um, wat is dat ?

Ehh, breedte groter dan hoogte, horizontaal.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wouter van der Ham

Dit probleem doet zich alleen voor bij het begin van de app, voor de rest nergens. Is er een mogelijkheid om dit zelf aan te passen?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Alex Kwak

Citaat van: wouteren3 op december 26, 2011, 14:30:15 PM
Dit probleem doet zich alleen voor bij het begin van de app, voor de rest nergens. Is er een mogelijkheid om dit zelf aan te passen?

Nee
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wouter van der Ham

Oke, maakt mij voor de rest ook niks uit hoor ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Alex Kwak

Reageer nog even op mijn bericht van 14:27:38
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

joostdejong

Vandaag viel mij het volgende op: Bij het draaien van het invoer-scherm (staand-liggend en vv) verschijnt de netwerk-fix ook als er al een gps-fix is (of een map-fix). Of er ook daadwerkelijk opnieuw een locatie wordt gezocht weet ik niet, toen ik er op lette was er na een seconde of twee weer een gps-fix.

Hoewel de netwerk-fix supersnel werkt (en de gps-fix enorm versnelt) voelt het wel erg opdringerig, alsof de functie bij iedere handeling wordt aangezwengeld. Misschien dat het probleem zich vanzelf oplost als de 'netwerk-fix vs vaste locatie/maps locatie'-bug er uit is.
Joost de Jong

Alex Kwak

Citaat van: joostdejong op december 26, 2011, 14:41:52 PM
Vandaag viel mij het volgende op: Bij het draaien van het invoer-scherm (staand-liggend en vv) verschijnt de netwerk-fix ook als er al een gps-fix is (of een map-fix). Of er ook daadwerkelijk opnieuw een locatie wordt gezocht weet ik niet, toen ik er op lette was er na een seconde of twee weer een gps-fix.

Bij het draaien van het scherm wordt het scherm helemaal opnieuw opgebouwd, en is de applicatie 'vergeten' of er een fix is. Dit is een eigenschap van Android.
Vandaar dat 'ie even weer nodig heeft om te bepalen wat voor fix er precies is. En dat is dus heel snel gebeurd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wouter van der Ham

Waar kan ik zien of mijn mobiel op landscape staat?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Alex Kwak

Citaat van: wouteren3 op december 26, 2011, 15:10:28 PM
Waar kan ik zien of mijn mobiel op landscape staat?

Houd je 'm horizontaal vast of verticaal?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wouter van der Ham

Citaat van: Alex Kwak op december 26, 2011, 15:30:01 PM
Citaat van: wouteren3 op december 26, 2011, 15:10:28 PM
Waar kan ik zien of mijn mobiel op landscape staat?

Houd je 'm horizontaal vast of verticaal?
Normaal verticaal, soms horizontaal.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Alex Kwak

Citaat van: wouteren3 op december 26, 2011, 15:43:56 PM
Citaat van: Alex Kwak op december 26, 2011, 15:30:01 PM
Citaat van: wouteren3 op december 26, 2011, 15:10:28 PM
Waar kan ik zien of mijn mobiel op landscape staat?

Houd je 'm horizontaal vast of verticaal?
Normaal verticaal, soms horizontaal.

Ok. En in beide situaties past het logo + tekst van het openingsscherm niet?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wouter van der Ham

Bij de app hou ik mijn mobiel altijd verticaal vast. Net even geprobeerd horizontaal en dan zie ik alleen het teken maar geen tekst
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

joostdejong

Citaat van: Alex Kwak op december 26, 2011, 14:49:58 PM
Bij het draaien van het scherm wordt het scherm helemaal opnieuw opgebouwd, en is de applicatie 'vergeten' of er een fix is. Dit is een eigenschap van Android.
Vandaar dat 'ie even weer nodig heeft om te bepalen wat voor fix er precies is. En dat is dus heel snel gebeurd.
Stom dat Android dat doet, maar dus niks aan te doen. Speelt hetzelfde bij de 'overrule'-bug?
Joost de Jong