Twee bladrollertjes

Gestart door gardensafari, juni 29, 2005, 20:42:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

gardensafari

Twee bladrollertjes gefotografeerd, maar nog in mijn Parenti, noch op UKMoths kom ik ze echt tegen. Weet iemand welke het zijn?






Bij voorbaat dank.

PS Ik weet dat het micro's zijn, maar vind dat ik de vraag in het vlinderforum mag stellen. En ik ben niet eigenwijs  :gun:  
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

HJ Eygenraam

Dag Hans,

Die staan er mooi op!

Een erg op de onderste lijkende bladroller heb ik kort geleden ingevoerd als  Grote Appelbladroller - Archips podana. Er zit een vaag fotootje bij mijn waarneming. De tweede foto op UKMoths van deze soort gaf bij mij de doorslag. Maar het kan natuurlijk zijn dat ik er helemaal naast zit.

Jouw bovenste foto doet me een beetje denken aan Archips xylosteana. Zou dat kunnen? Volgens Han een zeer variabele soort. zie dit topic
, ook in het vlinderforum  :D .

Groeten, Henk

han.endt

CiteerDag Hans,

Die staan er mooi op!

Een erg op de onderste lijkende bladroller heb ik kort geleden ingevoerd als  Grote Appelbladroller - Archips podana. Er zit een vaag fotootje bij mijn waarneming. De tweede foto op UKMoths van deze soort gaf bij mij de doorslag. Maar het kan natuurlijk zijn dat ik er helemaal naast zit.

Jouw bovenste foto doet me een beetje denken aan Archips xylosteana. Zou dat kunnen? Volgens Han een zeer variabele soort. zie dit topic
, ook in het vlinderforum  :D .

Groeten, Henk
Ik sluit me helemaal bij Henk aan.

Han.

gardensafari

Heren, mijn dank is oneindig.

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.