Grote Dennensnuitkever - Hylobius abietis ?

Gestart door Violet (en Remco), november 08, 2011, 19:07:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Violet (en Remco)

Wie kan bevestigen of corrigeren?
Dit omdat er nog geen een waarneming van deze soort dit jaar is goedgekeurd (is geen verwijt maar een constatering) en we niet willen dat we per ongeluk de database vervuilen met onjuiste naam/foto.

De kever was lekker aan het boren in naaldhout en mat van kop tot kont (dus zonder snuit) zo'n 1,5 cm.

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/61534462
Grote Dennensnuitkever - Hylobius abietis gezien op 2011-11-02 Soest - Lange Duinen
Foto's:




Bij voorbaat dank!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Arp

Hoi saampies,

Ik ken hem zelf bruiner/geler, maar bij Kerbtier istie ook zo zwartwit en veel andere opties zijn er niet echt volgens mij (mja?). Zou hem er maar lekker bij laten staan en als Theodoor boos wordt mag je de straf op mij afschuiven  ;D
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Violet (en Remco)

 ;D  Thanks Arp!

Hij was inderdaad donker met vaal-gele vlekken, niet zo geel als bij jouw linkje. 
Maar idd, kan geen betere gelijkende soort vinden. Tenminste niet eentje die dan ook zo groot is.

Thedoor wordt vast niet boos  :)

Garoeten,
Violet
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Th.Heijerman


Violet (en Remco)

Dank voor de bevestiging Theodoor !

Het is fijn dat er zoveel aardige admins en waarnemers op Waarneming.nl/forum zijn  :duim:
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Arp

Ik weet wel waarom ik aandurfte wat ik aanbood ... en dat is dus niet omdat ik zoveel vertrouwen heb in m'n keverkunsten  O0
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)