Zuidpier afgesloten t/m (in elk geval) januari 2012

Gestart door Vincent Hart, november 07, 2011, 11:37:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Omdat de Zuidpier regelmatig door vogelaars bezocht wordt: Vanaf vandaag t/m (in elk geval) januari 2012 is de Zuidpier in IJmuiden i.v.m. werkzaamheden afgesloten. Je kunt dus niet voorbij het hek lopen! Omdat de werkzaamheden later zijn gestart dan gepland was (oorspronkelijk medio oktober 2011), zullen de werkzaamheden ongetwijfeld uitlopen. Zeevissers op de pier gaan al voorzichtig uit van afsluiting tot maart 2012 ... Werkzaamheden aan de Noordpier zijn al afgerond, deze is (en blijft) dus toegankelijk, behalve bij storm.

Zie verder hiervoor: http://www.noordzee.org/actueel/nieuws_en_persberichten/2011/september2011/ecoblokken_bij_onderhoud_havendammen_ijmuiden.aspx
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

canoorlander

Dat is balen. Fijn dat ik het weet. Scheelt weer enkele ritjes, bedankt.

gr. Albert
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

Eric Roeland

Dus met z'n allen naar de Noordpier?


Hoe moet je hier trouwens parkeren, is dit aan het einde van de Reyndersweg (via Wijk aan Zee) ?
met vriendelijke groet, Eric Roeland

joostheeremans

Ja, gratis parkeergelegenheid zowel aan het einde van de Reyndersweg, als na bord 30 km zone. Ik kom vaker op de noordpier dan zuidpier, en verbaas me altijd over het feit dat slechts weinig vogelaars de noordpier aandoen (in vergelijk met zuidpier).
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

KorHaan

Niet alle vogelaars hebben een auto.
De Zuidpier is gemakkelijker te doen met het OV.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Guus Peterse

Bovendien liggen er zowat naast de Zuidpier natuurlijk nog en paar erg leuke gebiedjes. Geen idee hoe dat bij de Noordpier zit.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Vincent Hart

Citaat van: guusp op november 07, 2011, 17:15:46 PM
Bovendien liggen er zowat naast de Zuidpier natuurlijk nog en paar erg leuke gebiedjes. Geen idee hoe dat bij de Noordpier zit.
Naar verluidt wel. Rustiger, maar dichter bij de Hoogovens. Het gerucht gaat overigens dat er zelfs niet-vogelaars zijn zonder auto  :o
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

KorHaan

Citaat van: Vincent Hart op november 07, 2011, 17:23:11 PM
Citaat van: guusp op november 07, 2011, 17:15:46 PM
Bovendien liggen er zowat naast de Zuidpier natuurlijk nog en paar erg leuke gebiedjes. Geen idee hoe dat bij de Noordpier zit.
Het gerucht gaat overigens dat er zelfs niet-vogelaars zijn zonder auto  :o



Niet alles geloven wat ze zeggen, Vincent.... ;D

HPM

Herman van der Meer


Rikstar

#10
iemand idee of de zuidpier alweer open is?
edit: het antwoord al gevonden in bovenstaande link.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Rikstar

Noordpier was vandaag lekker genieten met de vele meeuwen aldaar. Ik zag aan de waarnemingen te zien dat de groep van wat blijkt meer dan 8000 zilvermeeuwen morgen beter wordt gecontroleerd. Ik had er vandaag in ieder geval alweer een grote burrie tussen. http://waarneming.nl/waarneming/view/62627996
ook de vele drieteenmeeuwen waren prachtig om te zien.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre