onbekend vogeltje binnen gekomen via info@

Gestart door hiskodevries, november 07, 2011, 07:19:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

wie weet wat dit is ongetwijfeld een voliere beest maar geen ringen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Steven Wytema

Hebben ze die dan ook in een blauwe variant? Ik ken m alleen maar als groen vogeltje met geel & rode borst (&div andere kleurtjes)
Steven Wytema


Jeroen Nagtegaal

In de hele foto ontbreken de echte kleuren...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lonnie Bregman

Ik zie gewoon groene en gele bladeren en een bruine schutting, Jeroen.
Groeten, Lonnie Bregman

woen

Volgens mij ook een Japanse nachtegaal. Soms komen ze blauwig over.
Groeten,

Jeroen


hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Norman

Japanse nachtegaal a.k.a. Chinees Roodborstje

GertJ

Groet Gert Jager

BramtK

Tsja, komt uit ongeveer dezelfde hoek als Kroonboszanger...
Groeten,

Bram ter Keurs

Norman

Daarnaast natuurlijk ook een hele populaire volierevogel.

HPM

Ik heb er ook een in de voliere gehad. Die was aan komen vliegen. Hij wilde naar binnen dus toen heb ik de deur maar voor hem open gezet. Binnen de korste keren zat hij binnen.

Herman van der Meer

stefanhageman

Citaat van: Norman op november 07, 2011, 15:48:54 PM
Daarnaast natuurlijk ook een hele populaire volierevogel.


Dat zijn Putters, Groenlingen, Sijsjes, Barmsijsjes, Goudvinken, Vinken en Merels ook.  ;)
Stefan Hageman


GijsB

En hijs nog ongeringd ook
Niks mis mee lijkt me ;D
Gijs

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: dralion13 op november 07, 2011, 19:04:36 PM
En hijs nog ongeringd ook
Niks mis mee lijkt me ;D
Uiteraard niet ringplichtig, evenals Roodhalsgans...
Eigenlijk vreemd dat men ze niet ringt, kosten al snel meer dan €100,--
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

GijsB

Ow, ik dacht dat alle kooivogels ringplichtig waren
Gijs

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

Das niet relevant in dit geval, Jeroen zei dat japanse nachtegalen niet ringplichtig zijn
Gijs

stefanhageman

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 07, 2011, 19:42:09 PM
Citaat van: dralion13 op november 07, 2011, 19:04:36 PM
En hijs nog ongeringd ook
Niks mis mee lijkt me ;D
Uiteraard niet ringplichtig, evenals Roodhalsgans...
Eigenlijk vreemd dat men ze niet ringt, kosten al snel meer dan €100,--


Inderdaad vreemd, op marktplaats gaan ze ruim over de €100,- heen. Bovendien is het sneu als zo'n beest door onoplettendheid van een eigenaar ontsnapt en vervolgens in de winter kapot vriest. Zo is de eigenaar nooit te traceren om hem eventueel te vangen. (Of je doet het zelf verkoopt hem op marktplaats en maakt dikke winst  :-X )
Stefan Hageman


Norman

Citaat van: stefanhageman op november 07, 2011, 20:24:20 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 07, 2011, 19:42:09 PM
Citaat van: dralion13 op november 07, 2011, 19:04:36 PM
En hijs nog ongeringd ook
Niks mis mee lijkt me ;D
Uiteraard niet ringplichtig, evenals Roodhalsgans...
Eigenlijk vreemd dat men ze niet ringt, kosten al snel meer dan €100,--


Inderdaad vreemd, op marktplaats gaan ze ruim over de €100,- heen. Bovendien is het sneu als zo'n beest door onoplettendheid van een eigenaar ontsnapt en vervolgens in de winter kapot vriest. Zo is de eigenaar nooit te traceren om hem eventueel te vangen. (Of je doet het zelf verkoopt hem op marktplaats en maakt dikke winst  :-X )

Het beestje zal niet zo snel kapotvriezen, het NL klimaat is niet zo verkeerd voor ze.

August

#21
@Jeroen voor de Japanse Nachtegaal geld wel ringplicht valt onder deze regels: cites lijst 2 en eu lijstbijlage B
CITES lijst 2

Deze lijst bevat soorten die in het wild met uitsterven kunnen worden bedreigd. Tevens staan op deze lijst soorten die sterk lijken op soorten die op CITES-lijst 1 staan.

Voor vogels genoemd in CITES II is een gesloten ring en een bewijs van herkomst verplicht bij elke vorm van commerciële handeling. Voor het houden zonder oogmerk tot commerciële handeling of kweken niet.

De wetgever ziet tentoonstellingen ook als commerciële handeling, dus ongeringd? Niet doen. Grote kans dat de vogels bij een inspectie in beslag genomen worden.

CITES lijst 3

Deze lijst bevat soorten, die door 1 of meerdere landen op deze lijst zijn gezet, om te voorkomen dat ze met uitsterven worden bedreigd.

EU-verordening Bijlage A

Ringplicht
Deze vogels dienen te zijn voorzien van een naadloos gesloten pootring.

Bezit
U mag deze vogels alleen houden als u de benodigde CITES-papieren in uw bezit hebt.

Import en Export
Voor invoeren in, alsmede het uitvoeren en wederuitvoeren uit de Europese Gemeenschap van deze vogels, is een CITES-vergunning noodzakelijk. U dient deze vergunning te hebben voordat deze vogels getransporteerd mogen worden.

Binnen de Europese Gemeenschap mogen deze vogels alleen verhandeld of overgedragen worden als u de juiste papieren bezit.

EU-verordening Bijlage B

Ringplicht
Deze vogels dienen te zijn voorzien van een naadloos gesloten pootring.

Bezit
U mag deze soort houden zonder vergunning of registratieplicht. Uitgezonderd de vogels die geen gesloten pootring hebben. Bij deze vogels dient u aan te tonen hoe u in het bezit bent gekomen van deze vogels.
Import - Export
Het de Europese Gemeenschap invoeren, uitvoeren of wederuitvoeren van deze vogels is alleen toegestaan als u de juiste papieren bezit.

Binnen de Europese Gemeenschap mogen deze soorten vrij verhandeld en overgedragen worden.
August van Rijn

Yeronimo

Volgens mij is het een standvogel en dat maakt een wilde herkomst zo goed als onmogelijk.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Vincent Hart

Citaat van: dralion13 op november 07, 2011, 20:22:20 PM
Das niet relevant in dit geval, Jeroen zei dat japanse nachtegalen niet ringplichtig zijn
Sorry, ik las inderdaad niet goed.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: August op november 07, 2011, 20:48:40 PM
Bezit
U mag deze soort houden zonder vergunning of registratieplicht. Uitgezonderd de vogels die geen gesloten pootring hebben. Bij deze vogels dient u aan te tonen hoe u in het bezit bent gekomen van deze vogels.
Import - Export
Het de Europese Gemeenschap invoeren, uitvoeren of wederuitvoeren van deze vogels is alleen toegestaan als u de juiste papieren bezit.

Oftewel niet ringplichtig zolang maar kan worden aangetoond dat het nakweek is. Zelf geen probleem gehad met de verkoop van een ongeringde Japanse Nachtegaal...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com