Dode ransuil gevonden

Gestart door timtermaat, november 04, 2011, 09:31:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

timtermaat

Ik vond vanochtend een dode, maar puntgave ransuil langs de weg.
Op een of andere manier vond ik het zonde om 'm te laten liggen, dus hij ligt nu in de diepvries.


Weet iemand of er onderzoek gedaan wordt aan dode uilen, bijvoorbeeld door Alterra? En zo ja, wie is de contactpersoon? Dan kan ik 'm daarheen brengen.
Ik heb gegoogled, maar kwam niks zinnigs tegen.


Alvast bedankt,
Tim
Tim Termaat

peterlindenburg

aan Naturalis geven is ook een optie!


groet Peter

laatvlieger

Overigens zit men bij naturalis juist vooral te wachten op kleine en minder opvallende vogels. Dus als je een keer een dode Bosrietzanger, Tjiftjaf, Graspieper o.i.d. vind, stuur die dan vooral ook op (neem wel eerst even contact op met het Museum)! 
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Jurjen Postma

Langsbrengen bij Naturalis mag overigens ook! Uit ervaring weet ik dat ze daar erg blij mee zijn, ik heb wel eens een priverondleiding gekregen toen ik een torenvalk kwam brengen.
En zoals Wouter zegt, vooral in algemenere soorten is men zeer geïnteresseerd, die worden niet zo heel vaak langsgebracht, zelfs Huismussen zijn welkom zei men toen tegen mij.
Groet,

Jurjen

Follow me on Twitter!

timtermaat

Naturalis is dus de place to be, duidelijk!
Ik neem contact met ze op.
Bedankt voor de tips!


Tim
Tim Termaat

andre

Regel je wel even een vervoers bewijs/verklaring als je met de vogel op pad gaat  ?
Deze is volgens mij te downloaden op de groendesk van de AID en je moet hem af laten tekenen op het politie bureau in jouw woonplaats .
Dit kan problemen voorkomen .

André

Andre Boven

Oenanthe

Oei wat formeel. Ik ben gelukkig nog nooit aangehouden als ik vogels naar Naturalis bracht. Nu woon ik daar wel dichtbij, maar toch.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

pia zz

heb ooit een dode kerkuil , via een vriendin, naar het drents landschap gebracht, maar er nooit meer iets van gehoord  :-\
  groet Pia.

Oenanthe

Citaat van: pia zz op november 05, 2011, 00:42:58 AM
heb ooit een dode kerkuil , via een vriendin, naar het drents landschap gebracht, maar er nooit meer iets van gehoord  :-\

Ik hoor ook nooit meer iets van de dode vogels die ik naar Naturalis breng maar ze hebben me wel eens laten zien wat ze er mee doen. De vogels worden geprepareerd en in de balgencollectie ondergebracht waar ze beschikbaar zijn voor wetenschappelijk onderzoek. Zoals Wouter al opmerkte hebben ze inderdaad niet zo veel behoefte aan grote, opvallende en mooie vogels want die worden vaak genoeg door het publiek aangeleverd. Aan minder opvallende soorten is meer behoefte. Zo bezat het Zoölogisch Museum Amsterdam toen ik daar een bezoek bracht, slechts vijf bosrietzangers.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

GijsB

Ik heb ooit eens een dode kokmeeuw naar Naturalis gestuurd, nooit meer wat van gehoord, zelfs geen ontvangstbevestiging of bedankje ofzo (terwijl ik voor die tijd mailcontact heb gehad met iemand van Naturalis). Beetje jammer dat
Gijs

Mark Zevenbergen

Citaat van: dralion13 op november 07, 2011, 00:06:46 AM
Ik heb ooit eens een dode kokmeeuw naar Naturalis gestuurd, nooit meer wat van gehoord, zelfs geen ontvangstbevestiging of bedankje ofzo (terwijl ik voor die tijd mailcontact heb gehad met iemand van Naturalis). Beetje jammer dat
Citaat van: Oenanthe op november 05, 2011, 20:41:18 PM
Citaat van: pia zz op november 05, 2011, 00:42:58 AM
heb ooit een dode kerkuil , via een vriendin, naar het drents landschap gebracht, maar er nooit meer iets van gehoord  :-\

Ik hoor ook nooit meer iets van de dode vogels die ik naar Naturalis breng maar ze hebben me wel eens laten zien wat ze er mee doen. De vogels worden geprepareerd en in de balgencollectie ondergebracht waar ze beschikbaar zijn voor wetenschappelijk onderzoek. Zoals Wouter al opmerkte hebben ze inderdaad niet zo veel behoefte aan grote, opvallende en mooie vogels want die worden vaak genoeg door het publiek aangeleverd. Aan minder opvallende soorten is meer behoefte. Zo bezat het Zoölogisch Museum Amsterdam toen ik daar een bezoek bracht, slechts vijf bosrietzangers.

Ik vind het niet zo gek dat je niets meervan die dode vogels hoort..... Ze zijn dood, toch ??

grts Mark

PS Sorry slechte dag op het werk gehad  ;D