Redenen waarom je waarneming 'nog niet' goedgekeurd is

Gestart door Vincent Hart, november 06, 2011, 21:11:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Guus Peterse

Dan weet je dus dat dat niet is omdat wij ze niet kunnen beoordelen, maar omdat de CDNA ze nog niet beoordeeld heeft. Het kan dus niet allebei.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

OlivierO

Het grote nadeel vind ik de "(nog) niet te beoordelen".

Als het niet te beoordelen is, met dat duidelijker, zonder de mogelijke "misschien".
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Oenanthe

http://waarneming.nl/gebied/view/19440?g=0&from=2015-09-26&to=2016-09-26&sp=227&z=0&u=0&rows=20&akt=0&kle=0&page=1

Ik word hier geen wijs uit. Een hele serie waarnemers, jazeker, en nog niet de eerste de beste ook, maar geen enkel bewijsmiddel en toch wordt alles goedgekeurd op basis van kennisregels. Zo vanzelfsprekend is een bladkoning nu ook weer niet  Hoe zit dat nu precies?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Leon Olsthoorn

Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Guus Peterse

Komt erop neer dat er een bewezen waarneming is, met foto en groen vinkje, op basis waarvan veilig kan worden aangenomen dat er daar inderdaad een bladkoning aanwezig is. Op basis daarvan worden alle andere waarnemingen binnen een bepaalde afstand en tijdsperiode ook goedgekeurd.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

hiskodevries

Mooi zo`n systeem waarvan zelfs de validatie openbaar is
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

barthoekstra

Bij het scannen door m'n waarnemingen zag ik dat een Siberische Boompieper van 2 dagen geleden op '(nog) niet te beoordelen' stond. Waarom is dat het geval? Het is geen CDNA beoordeelsoort meer en ik heb de waarneming onderbouwd met een geluidsfragment, sonogram, meting én linkje naar methode (Martin, 2013). Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen. Dan heb ik toch liever een 'niet goedgekeurd' (of 'in behandeling'). ;)

HPM

Citaat van: barthoekstra op oktober 10, 2016, 17:11:10 PM

Bij het scannen door m'n waarnemingen zag ik dat een Siberische Boompieper van 2 dagen geleden op '(nog) niet te beoordelen' stond. Waarom is dat het geval? Het is geen CDNA beoordeelsoort meer en ik heb de waarneming onderbouwd met een geluidsfragment, sonogram, meting én linkje naar methode (Martin, 2013). Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen. Dan heb ik toch liever een 'niet goedgekeurd' (of 'in behandeling'). ;)

Wellicht ligt het aan de kwaliteit van je opname. Zonder mijn grote speakers en op flink vermogen hoorde ik in ieder geval alleen maar wat geruis.
Herman van der Meer

gerdwichers8

 Ik wil er ook wel even naar kijken Bart. Niet iedereen heeft goede software etc.

barthoekstra

Als het om SiBopi's gaat, ga ik er toch vanuit dat beoordelaars beschikken over de juiste apparatuur/software om een waarneming goed dan wel af te keuren, helemaal aangezien determinaties puur op basis van gehoor op onzeker horen. Ik kon uit de opname een duidelijk (genoeg) sonogram halen, dus dan moet dat anderen ook lukken. En persoonlijk vind ik het ook duidelijk genoeg met headphones op/earbuds in, maar — toegegeven — nog steeds zacht. Als het bij goede onderbouwing zo is dat een admin alleen even auditief checkt of de determinatie past, dan zal ik in het vervolg de audio wat meer opblazen ten koste van wat extra ruis.

Overigens was er door Jacob Lotz op hetzelfde tijdstip een opname geplaatst die duidelijker is.

HPM

Heel vervelend bij het beluisteren van een serie opnames is dat de een nauwelijks hoorbaar is en de volgende je trommelvliezen kan laten barsten. Je moet dus voortdurend je hand aan de volumeknop houden. Irritant zijn ook de opnames waar je eerst een half uur moet wachten voor je iets relevants hoort. Maak de admins dus niet teveel verwijten. Ze hebben nog meer te doen.
Herman van der Meer

Guus Peterse

Maar bij deze opname vind ik dat nogal meevallen. Ik vind het redelijk hoorbaar en als je het mij vraagt klopt het wel.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

barthoekstra

Citaat van: HPM op oktober 10, 2016, 18:36:50 PM
Heel vervelend bij het beluisteren van een serie opnames is dat de een nauwelijks hoorbaar is en de volgende je trommelvliezen kan laten barsten. Je moet dus voortdurend je hand aan de volumeknop houden. Irritant zijn ook de opnames waar je eerst een half uur moet wachten voor je iets relevants hoort. Maak de admins dus niet teveel verwijten. Ze hebben nog meer te doen.

Ik verwijt geen enkele admin iets. Ik doe juist m'n best om het ze zo makkelijk mogelijk te maken, omdat ik me voor kan stellen dat ze het erg druk hebben. Het is niet voor niets dat ik het geluid netjes opknip, een sonogram toevoeg en de onderbouwing expliciteer. Ik had het ook vaag kunnen laten en kunnen zeggen dat het obv Martin (2013) een SiBopi is, zonder de gemeten waarden toe te voegen, bijvoorbeeld.

Lucie Kooistra

Hoi,

Ik vraag me af waarom mijn waarneming nu niet automatisch een grijs vinkje krijgt.
http://waarneming.nl/waarneming/view/125850536
Er zijn in de tussentijd meerdere waarnemingen van pestvogels in Selwerd geweest

Groet,
Lucie.
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

Michiel en Milka

Zie de validatieparameters. "niet tussen 1-5 en 31-10". Je hebt hem dus gewoon een week te vroeg gezien. ;)
Groet, Michiel

Jacob Molenaar

Citaat van: Lucie Kooistra op november 05, 2016, 15:55:08 PM
Hoi,

Ik vraag me af waarom mijn waarneming nu niet automatisch een grijs vinkje krijgt.
http://waarneming.nl/waarneming/view/125850536
Er zijn in de tussentijd meerdere waarnemingen van pestvogels in Selwerd geweest

Groet,
Lucie.
Dit komt waarschijnlijk omdat je een toelichting bij je waarneming hebt gegeven.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Lucie Kooistra

#77
Ach zo!
Hahaha nou ja in dat geval maakt het me niet uit ;)
Wel beetje trots dat ik de eerste was en een bevestiging voor mijn waarnemend vermogen :P

Bedankt voor de support,
Lucie.

P.S. Zou in zo'n geval een blauw vinkje niet passen btw?
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

OlivierO

Vergeet toch die vinkjes! De enige vinkjes die tellen zijn Fringilla coelebs:blink:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Lucie Kooistra

#79
Citaat van: OlivierO op november 05, 2016, 20:10:02 PM
Vergeet toch die vinkjes! De enige vinkjes die tellen zijn Fringilla coelebs:blink:
Hahahaha, ja je hebt helemaal gelijk Olivier!
Andere vinken mogen ook hoor :D

Maar ja waar dienen die blauwe vinkjes anders voor?
Ik ben een beetje een Pietje precies geloof ik.
;D
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

OlivierO

Citaat van: Lucie Kooistra op november 05, 2016, 21:01:24 PM
Citaat van: OlivierO op november 05, 2016, 20:10:02 PM
Vergeet toch die vinkjes! De enige vinkjes die tellen zijn Fringilla coelebs:blink:
Hahahaha, ja je hebt helemaal gelijk Olivier!
Andere vinken mogen ook hoor :D

Maar ja waar dienen die blauwe vinkjes anders voor?
Ik ben een beetje een Pietje precies geloof ik.
;D

Staar je daar niet blind op. Het is niet omdat er geen vinkje bij staat dat het niet is aanvaard ofzo. Jij weet dat de waarneming juist is en ze is niet afgekeurd, dat is voldoende, toch?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Lucie Kooistra

It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Lucie Kooistra

Zit ik ernaast?
Of valt er niets te determineren omdat de kwaliteit van de foto slecht is?
http://waarneming.nl/waarneming/view/120227383
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

Jacob Molenaar

Lijkt me helemaal correct! Nog even wachten op een :right: dus!
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Vincent Hart

Nog even voor de duidelijkheid Lucie, dit topic is bedoeld om aan te geven waarom waarnemingen niet altijd snel worden beoordeeld: Lees vooral de eerste post.
Het topic is dus juist niet bedoeld voor 'ongeduldige' (met knipoog) posts als die van jou.
Gebruik voor waarnemingen waar je niet zeker bent van de soort vooral de optie 'Determineren via Forum'.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Lucie Kooistra

Citaat van: Vincent Hart op december 01, 2016, 18:31:04 PM
Nog even voor de duidelijkheid Lucie, dit topic is bedoeld om aan te geven waarom waarnemingen niet altijd snel worden beoordeeld: Lees vooral de eerste post.
Het topic is dus juist niet bedoeld voor 'ongeduldige' (met knipoog) posts als die van jou.
Gebruik voor waarnemingen waar je niet zeker bent van de soort vooral de optie 'Determineren via Forum'.

Oké sorry, zal het niet weer doen  ;D
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

rvdberg

Hallo, ik had een waarneming op waarneming.nl geplaatst en een nieuw topic aangemaakt met de vraag op de op de foto staande barmsijs een kleine of een grote is. Hoe lang kan het duren voordat de waarneming goedgekeurd of de forumvraag beantwoord wordt? Ik wil namelijk graag weten of het een grote of kleine barmsijs is.

Alvast bedankt!

ArjenDrost †

Citaat van: rvdberg op januari 17, 2018, 21:02:05 PM
Hallo, ik had een waarneming op waarneming.nl geplaatst en een nieuw topic aangemaakt met de vraag op de op de foto staande barmsijs een kleine of een grote is. Hoe lang kan het duren voordat de waarneming goedgekeurd of de forumvraag beantwoord wordt? Ik wil namelijk graag weten of het een grote of kleine barmsijs is.

Alvast bedankt!
Op het forum kan het duren tot iemand de tijd neemt/vindt om je vraag te beantwoorden. Dat kan iedereen zijn en is vaak afhankelijk van hoe duidelijk het te beantwoorden is. Waarom het soms langer duurt voordat een waarneming op de site goedgekeurd is, staat in dit topic uitgelegd.

Dus nog even geduld. Lees trouwens ook even het bericht boven jou van Vincent...

Groeten, Arjen

Vincent Hart

Dit topic behandelt hoe goedkeuring/validatie op Waarneming.nl werkt, en wat daaraan belangrijk en niet zo belangrijk is.
Zie daarvoor de eerste post van het topic HIER.
Vraag je je af waarom je waarneming (nog) niet is goedgekeurd is, lees die post vooral even.

Ben je niet zeker van de determinatie bij een van je waarnemingen, kies dan de optie 'Determineren via het forum' in de kolom rechts in je scherm bij je waarneming.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers