Hoofdmenu

MyBi 83

Gestart door Certhia, november 06, 2011, 20:14:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Certhia

Bij deze maar weer een nieuwe dan voor tijdens de donkere avonduurtjes.


Groetjes en succes


Marc

HJDT

Indien niet in de WP gemaakt ga ik voor Yellow-bellied Sapsucker. Indien wel dan moet ik nog even studeren. . .

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Vincent Hart

Wordt een korte winter zo  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Certhia

De soort is waargenomen in de WP. :)

Certhia


Bas vd Burg

Ik denk Drieteenspecht, maar de optie van Michel vind ik ook wel een goeie eigenlijk ;D
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

frankneijts

#6
Een Drieteen heeft geen witte schouderstreep (geldt voor zowel de ssp alpinus als nominaat tridactylus) en die Yank heeft er in elk geval niet zoeen als op de foto van Marc.........

Edit: Ik ga daarom (en vanwege de grote bek..) voor wijfje/onv. Witrugspecht en wel de zuidelijke ondersoort lilfordi (die dus geen witte rug heft) of is die inmiddels al tot soort gebombardeerd?

Edit2: Na 's wat foto's van die sapsucker te hebben bekeken is mijn opmerking over die schouderstreep wat te voorbarig geweest ben ik bang.... Bovendien is, bij nader inzien,  de tekening op de rug èn onderzijde wat te rommelig voor een Lilfords en mis ik toch wat roze op de anaalstreek. Verder lijkt het erop alsof je nèt een stukje bovenborst kunt zien en dat is donker. Kortom moet ik mij wel aansluiten bij degene die het eerste reageerde en er zo te zien véél minder tijd voor nodig had:  vrouwtje of onv. Geelbuiksapspecht dus (en die hebben ook een flinke snavel zag ik .....)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Fabian Meijer

Witrugspecht was ook mijn eerste gedachte..

Bas vd Burg

Citaat van: frankneijts op november 07, 2011, 17:49:23 PM
Een Drieteen heeft geen witte schouderstreep (geldt voor zowel de ssp alpinus als nominaat tridactylus) en die Yank heeft er in elk geval niet zoeen als op de foto van Marc.........

Edit: Ik ga daarom (en vanwege de grote bek..) voor wijfje/onv. Witrugspecht en wel de zuidelijke ondersoort lilfordi (die dus geen witte rug heft) of is die inmiddels al tot soort gebombardeerd?

Edit2: Na 's wat foto's van die sapsucker te hebben bekeken is mijn opmerking over die schouderstreep wat te voorbarig geweest ben ik bang.... Bovendien is, bij nader inzien,  de tekening op de rug èn onderzijde wat te rommelig voor een Lilfords en mis ik toch wat roze op de anaalstreek. Verder lijkt het erop alsof je nèt een stukje bovenborst kunt zien en dat is donker. Kortom moet ik mij wel aansluiten bij degene die het eerste reageerde en er zo te zien véél minder tijd voor nodig had:  vrouwtje of onv. Geelbuiksapspecht dus (en die hebben ook een flinke snavel zag ik .....)

Je hebt helemaal gelijk Frank, zag die witte streep aan voor rug (niet goed gekeken dus).
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Edwin Russer

Ik ga ook voor Geelbuiksapspecht. Ik meen ook iets van een roze/rode gloed op de keel te zien. Wellicht een jong mannetje.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Steven Wytema

Citaat van: Edwin Russer op november 07, 2011, 19:57:18 PM
Ik ga ook voor Geelbuiksapspecht. Ik meen ook iets van een roze/rode gloed op de keel te zien. Wellicht een jong mannetje.
Juist vanwege de egale keel ga ik voor vrouwtje :)
Ook sapsucker dus
Steven Wytema


Certhia

#11
Leuk al die deducties. Nu de vraag of er ook goede antwoorden bij zitten. :D
Dit weekend de oplossing. Denk nog maar eens goed na.




Edit:


Groet


Marc



Certhia

Bij deze de oplossing:


Yellow-bellied sapsucker is idd de oplossing.


Groetjes


Marcus