Hoofdmenu

oranje

Gestart door Willy, november 05, 2011, 18:34:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Willy,
Je kunt toch wel even vers materiaal  halen, (op het hout laten zitten) en zo opsturen, niet dat ik er veel van weet, maar het bekijken met de  :micro:  wil ik het ook wel.
...
Hans,
kom op man, ff alles opzij zetten en dan doorgaan.
Het is toch een hobby!  ;)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ratje

Citaat van: HansAdema op november 21, 2011, 20:59:55 PM
Hoe lang is Hannie er mee bezig geweest? Heeft zij materiaal onder de microscoop bekeken?
sorry Hans, ik vind dit een beetje kort door de bocht. Net zoals iedereen (ook jij) mag ik mijn mening kenbaar maken. Het zal mij  ( cru gezegd) een worst zijn welke het is. En nee, deze heb ik niet bekeken, ik breng echter heel wat uurtjes achter de mic. door. Misschien niet altijd het juist benoemd, maar ik oefen er wel erg hard in. Tot wederhorens en dan op een ietsje vriendelijke manier.  >:D

Dieter

#32
Hans, een goed mycoloog mag en moet zelf een beetje twijfelen aan zichzelf. Dit leidt dikwijls tot betere resultaten. Zoals een echte wetenschapper het zich beaamt. ;)
En wat die algen betreft, dat durf ik niet zeggen want alles in het preparaat lijkt me groen, de kleureninstellingen van de camera zijn niet optimaal.  :blink:

@Willy pyrenomyceten zijn ascomyceten die een perithecium als vruchtlichaam hebben
Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV

Willy

Nog even geduld er word gewerkt aan een second opinion.
Ik ben nu zelf ook erg benieuwd naar de uitslag.
En Dieter bedankt voor de uitleg over die pyrenomyceten.
Tot Horens.
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Willy

Deze heb ik gemaakt op 18-11-2011.
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

HansAdema

Het preparaat is groen, dat klopt, ondanks het feit dat ik op automatische witbalans geklikt heb. Ik heb meer dan 10 exemplaren van de vruchtlichamen, in twee zendingen, van Willy onderzocht en ik kan nog steeds geen asci vinden.
Ik kap er mee, ik helemaal geen zin meer in de discussie, vooral niet omdat waarneming.nl materiaal gevraagd heeft met de mededeling dat ik  beslist niks van mocht weten. Achterbaks!

Met vriendelijke groet,
hans Adfema
wetenschappelijk medewerker NCB Naturalis, Leiden.

HansAdema

De setae van Loest, sorry zie de foto nu pas, zijn niet de setae die ik bedoelde.

Dieter

Citaat van: HansAdema op november 22, 2011, 21:22:48 PM
Ik heb meer dan 10 exemplaren van de vruchtlichamen, in twee zendingen, van Willy onderzocht en ik kan nog steeds geen asci vinden.

Jong materiaal? Iedereen heeft dit wel eens. Ik smijt het over het algemeen weg.  :angel:

Citaat van: HansAdema op november 22, 2011, 21:22:48 PM
Ik kap er mee, ik helemaal geen zin meer in de discussie, vooral niet omdat waarneming.nl materiaal gevraagd heeft met de mededeling dat ik  beslist niks van mocht weten. Achterbaks!
Als dit waar is dan is dat niet echt mooi van de persoon in kwestie. Maar een 'second opinion' kan nooit geen kwaad. Als je zeker bent van je stuk Hans, kan dit alleen maar aantonen dat de twijfel onterecht was. ;)
Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV

HansAdema

Het is Xenion, Martin. Ik haat overigens pseudoniemen, uit de tijd tegen "De Nederlandse Jager", waar niemand met open vizier strijdt.

HansAdema

ik ben het wel met je opmerking eens dat als ik gelijk heb, de discussie gesloten kan worden. Maar als dat inderdaad  het geval is, sluit ik alle connecties tussen het NCB Naturlalis en Waarneming.nl.

Punt uit!

Melchior van Tweel

Deze manier van reageren vind ik onwaardig. Het heeft geen zin om elkaar op deze manier voor rotte vis uit te maken. Ik stel voor dit topic te sluiten akkoord?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Dieter

Sluiten die handel! Ik haat het als mensen elkaar zwart maken, gewoon voor het benoemen van een zwammetje.  :(

Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV