Wat kan het geweest zijn?

Gestart door Ted van der Knaap, november 03, 2011, 19:11:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Vanmiddag was ik op het Zuiderhavenhoofd in Scheveningen en zag een klein donkerbruin vogeltje zitten, niet verder getekend. Terwijl ik m'n camera in de aanslag hou vliegt 't weg onder de basaltblokken. Beestje was heel erg klein en schuw. (formaat winterkoninkje of nog < )
Loop door en ben allert met camera waar ie naar toe vloog. Beestje vliegt weer op en zie een duidelijk wit stuitje. Het is een on-nederlands vogeltje (voor zover ik alle soorten ken!) en kan 'm niet thuisbrengen.
Heb 'm daarna nog 2 keer kort opvliegend (en wegduikend tussen/onder de basaltblokken) gezien.
De laatste keer vloog ie samen op met een Zwarte Roodstaart.
Die bleef wel even zitten en kon ik foto's van maken. (http://waarneming.nl/waarneming/view/61554414)

ZR vloog op een gegeven moment naar verderop en heb beide vogels niet meer terug gezien.


Ben nu thuis eigenlijk nog steeds gefrustreerd dat ik 'm niet op foto heb kunnen krijgen en niet weet wat voor soort het geweest is.

Misschien is het een een invallertje/doortrekkertje geweest, geen idee.....




groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

marijn

Klein bruin vogeltje met witte stuit --> Loodbekje?

Of een Winterkoning met poep op z'n stuit?
Marijn Prins

Ted van der Knaap

Citaat van: marijn op november 04, 2011, 16:42:31 PM
Klein bruin vogeltje met witte stuit --> Loodbekje?

Of een Winterkoning met poep op z'n stuit?

De witte stuit was pas zichtbaar in vlucht, toen ik 'm zittend zag zitten had ie z'n donkere vleugeltjes eroverheen. Was een, voor z'n formaat, krachtig vogeltje dat zich behendig tussen de basaltblokken wist te manouvreren alsof ie zich er thuis voelde/z'n habitat was.
Als ie daar niet meer gezien word zullen we het ws niet te weten komen vrees ik!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)