Verdwaalde potvis voor kust Goeree-Overflakkee.

Gestart door Johan Sterk, november 03, 2011, 15:50:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johan Sterk

Bron Rijnmond teletekst(sorry ik kan geen link plaatsen vanaf hier).

Als dat maar goed gaat!!..............


Groeten Johan.

Johan Sterk

Meer nieuws op de site van de Telegraaf.

Groeten Johan

Margreet Kwh

#2
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven


Margreet Kwh

Nu op de radio, 1, contact met de kapitein van de reddingboot, die met een rubberboot rond de vis vaart, om hem op te drijven.
Aan boord of elders, in overleg met iemand van Naturalis en iemand van Pieterburen.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Johan Sterk

Na 18:10 t/m 20:30 loopt het getij weer op, wellicht nog een kans?

Johan

Rikstar

nieuw zeezoogdier voor dolfinarium?  ;D ;D

nee maar serieus, ik hoop dat het lukt om hem weer dieper de zee in te drijven.............. al is de kans natuurlijk groot dat hij uiteindelijk alsnog aanspoeld.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

ArjenDrost †


Johan Sterk

Hallo allemaal,

Volgens berichtgeving van TV Rijnmond-Teletekst. Potvis = inmiddels al weer op weg naar het diepe water van de Noordzee.
Geholpen door het opkomende water wist het zeezoogdier los te komen.

;D Pfff... Dat zou super wezen.

Groeten Johan.

Jurjen Postma

Groet,

Jurjen

Follow me on Twitter!

georgetanis

Indd. Ging rond 5 uur hard de zee onder begeleiding van reddingsboot.
Vriendelijke groet,

George Tanis
Ouddorp

ArjenDrost †

Citaat van: Jurjen Postma op november 03, 2011, 18:10:59 PM
Eén woord, niet meer: Afblijven!
Nou ja, wat ze nu doen lijkt me wel prima. Met een boot hem proberen de juiste kant op te leiden. Zo dicht bij de kust gaat het ongetwijfeld fout...


Je kunt je alleen afvragen of hij het in dit deel van de Noordzee verder wel gaat redden, daar zijn nogal veel ondiepe delen...


Groeten, Arjen

Jurjen Postma

Hmmm, ik vraag me opeens af of ik me überhaupt wel zorgen moet maken dat het Dolfinarium het dier komt "redden".
Een Potvis is niet zo makkelijk te trainen als een Orka en kan dus niet verkocht of verhandeld worden aan een "groter, beter geschikt aquarium".

Is maar beter voor de Potvis dat het een (in dit opzicht) relatief kleine financiële waarde vertegenwoordigt. Je leven lang kunstjes doen in een bak water is geen prettig alternatief lijkt me.

Of trap ik nu weer op een paar teentjes?
Groet,

Jurjen

Follow me on Twitter!

ArjenDrost †

Heb jij al ergens gehoord dat ze hem proberen te vangen??

Rikstar

en in mijn reactie over dolfinarium bedoelde ik het meer uit sarcastme.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jeroen Nagtegaal

Je kan je ook bij elk zee-zoogdier afvragen of het wel zinnig is om deze op te vangen. Ooit de discussie gevoerd met de medewerkers van Pieterburen. Vinden ze niet leuk, maar argumentatie was ook tegenstrijdig...

Sterfte hoort in de natuur, dus gewoon laten creperen en verteren.

Overigens wil ik nog wel eens een van die grotere zee-zoogdieren in NL zien...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

joostheeremans

Citaat van: Jurjen Postma op november 03, 2011, 18:31:44 PM
Hmmm, ik vraag me opeens af of ik me überhaupt wel zorgen moet maken dat het Dolfinarium het dier komt "redden".
Een Potvis is niet zo makkelijk te trainen als een Orka en kan dus niet verkocht of verhandeld worden aan een "groter, beter geschikt aquarium".

Is maar beter voor de Potvis dat het een (in dit opzicht) relatief kleine financiële waarde vertegenwoordigt. Je leven lang kunstjes doen in een bak water is geen prettig alternatief lijkt me.

Of trap ik nu weer op een paar teentjes?


volgens mij trap je zowel naast de bal als de man. Wat dolfinarium hiermee te maken heeft is mij een raadsel  ???
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

maurice.lahaye

Heeft Naturalis niet aangedrongen op 'handen af'. Die hebben toch altijd een (financieel) belang bij gestrande walvissen?  ;D

Maurice
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Jurjen Postma

CiteerWat dolfinarium hiermee te maken heeft is mij een raadsel

Dit kan ik werkelijk niet geloven, zo stupide (excusez le mot) kan iemand toch niet zijn?
Lees je EIGEN posts over Morgan nog eens door Joost...
Groet,

Jurjen

Follow me on Twitter!

joostheeremans

Citaat van: Jurjen Postma op november 03, 2011, 19:52:24 PM
CiteerWat dolfinarium hiermee te maken heeft is mij een raadsel

Dit kan ik werkelijk niet geloven, zo stupide (excusez le mot) kan iemand toch niet zijn?
Lees je EIGEN posts over Morgan nog eens door Joost...


Ja ik dacht al dat je daar op doelde, maar het gaat hier over een potvis, dat je geen fan bent van het dolfinarium is nu wel duidelijk, maar laten we het hier over de potvis hebben. Nogmaals, dolfinarium heeft hier in mijn ogen niets mee te maken, maar goed ik ben stupide dus wellicht kan jij me nog wat bijbrengen.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

ArjenDrost †

Citaat van: maurice.lahaye op november 03, 2011, 19:42:52 PM
Heeft Naturalis niet aangedrongen op 'handen af'. Die hebben toch altijd een (financieel) belang bij gestrande walvissen?  ;D

Maurice
Inderdaad Maurice. Zo kun je achter elke hulp wel wat gaan zoeken.


Je kunt je idd af vragen of het nodig/nuttig is om elk dier wat verkeerd zwemt op te vangen. Met vogels gebeurt het ook niet, veel van de dwaalgasten die in ons land komen, zullen ook nooit meer in hun normale gebied terecht komen (is mijn gok). Alleen valt het een stuk minder op als een klein vogeltje onder een struikje licht dan wanneer er een Potvis van weet ik hoeveel meter aanspoelt...


Groeten, Arjen


Certhia

Citaat van: joostheeremans op november 03, 2011, 19:59:05 PM
Citaat van: Jurjen Postma op november 03, 2011, 19:52:24 PM
CiteerWat dolfinarium hiermee te maken heeft is mij een raadsel

Dit kan ik werkelijk niet geloven, zo stupide (excusez le mot) kan iemand toch niet zijn?
Lees je EIGEN posts over Morgan nog eens door Joost...


Ja ik dacht al dat je daar op doelde, maar het gaat hier over een potvis, dat je geen fan bent van het dolfinarium is nu wel duidelijk, maar laten we het hier over de potvis hebben. Nogmaals, dolfinarium heeft hier in mijn ogen niets mee te maken, maar goed ik ben stupide dus wellicht kan jij me nog wat bijbrengen.


Nee, Dolfinarium heeft geen interesse in een potvis, dus idd heeft ze er dan ook niks mee te maken. Maar duidelijk moge zijn dat dat ook de enige reden is.


Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Hans Verdaat

Sterke actie van de KNRM. laten we hopen dat Naturalis niet binnenkort 'een tweede kans' krijgt  ;)
Groet, Hans
 

Jurjen Postma

MBT het Dolfinarium: ik hoop dat het sarcasme er wel dooheen schijnt?
Ik snap dat men geen Potvis wil (kan?) hebben, maar zoals Marc zegt, dat is in mijn ogen de ENIGE reden dat ze nu schijnbaar niets van zich laten horen.

Overigens hoop ik dat de lezers van dit forum wel onderlegd genoeg zijn om te weten dat het Dolfinarium (ondanks hun wetenschappelijke en sociaal verantwoorde sausje) echt een drama is voor in ieder geval het gros van de dieren die er zitten?

Hoef ik niet uit te leggen. Toch?
Groet,

Jurjen

Follow me on Twitter!

rombout

CiteerHoef ik niet uit te leggen. Toch?

Nee, bespaar me.
Vriendelijke groeten
Rombout de Wijs
http://www.home.zonnet.nl/myotis2/

Hans Verdaat

#28

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven