hybride blauwe reiger x stookolie??

Gestart door fkdeboer, oktober 30, 2011, 20:51:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

fkdeboer

Deze blauwe reiger viel mij direct op door de bruie onderdelen (die door lijken te lopen tot halverwege aan de nek). http://waarneming.nl/waarneming/view/61478636
Deed mij meteen denken aan purperreiger-invloeden, maar ik weet niet waarom en of het uberhaupt mogelijk is. Bij het wegvliegen leek de keelzak ook erg diep te hangen. of is het toch viezigheid of valt het gewoon onder normale variatie van blauwe reiger?
is er nog iets van te maken en/of iets zinnigs over te zeggen?


grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Jeroen Nagtegaal

Meer foto's?

Ik heb Blauwe Reigers wel vaker heel vuil gezien. Zijn soms net Meeuwen...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

fkdeboer

ja precies, maar deze leek wel 'mooi' bruin.. Ik zal vanavond even een crop maken (heb nog 1 andere vergelijkbare foto voordat die opvloog)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

frankneijts

Er zijn zowel in gevangenschap als in het wild (o.a. Frankrijk, Spanje, Duitsland) hybriden vastgesteld tussen Blauwe en Purperreiger (zie ook hier http://www.bird-hybrids.com/references.php?id=1171&nomenclature=cinfosci) maar daar is hier geen sprake van: kop en hals zien er heel gewoon uit voor Blauwe Reiger en alleen de bruine kleur is te weinig om aan hybride te denken. Eerder een gevolg van verontreiniging zoals Jeroen al oppert...
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

fkdeboer

inderdaad, Daar had ik ook al even op gegoogled.
Ik heb nog even extra gekropt en dan lijkt het bruin ook de gehele tibia tot het gewricht te bestrijken, dus dat zal gewoon smerigheid zijn!
dank voor het meekijken.


grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Maarten Sluijter

.