Duikert Ketelbrug

Gestart door Ben Wielstra, november 01, 2011, 18:31:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ben Wielstra

Is de ketelbrug vogel bij 26-10 hier http://www.ketelbrug.nl/Dagboek%202011/frame_dagboek_2011.htm geen Parelduiker? Ik zou een steviger beest met grotere voeten en meer halstekening verwachten. Wat denken jullie?

Misschien zie ik meer IJsduikers dan ik denk maar herken ik ze niet? Aan de andere kant, ik zie ook nooit Parels.

Berto van Dam

Er staat ook dat het een parelduiker is toch?
Groeten,

Berto

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Berto van Dam op november 01, 2011, 21:43:35 PM
Er staat ook dat het een parelduiker is toch?
Bij mij staat er Ijsduiker...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Robert V.T

Bij mij parelduiker... ;D Ook op trektellen.nl staat bij mij parelduiker.
Groeten,

Robert van Tiel

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

pwolf

voortschrijdend inzicht.

pim
Pim Wolf, Vlissingen

Ben Wielstra

Jep, nu staat er bij mij ook Parelduiker. Mooi, op een foto kan ik ze dus iig herkennen. Stap 1.

Rikstar

foto van de valk spec staat trouwens nog steeds op Giervalk terwijl meerdere vogelaars (waaronder ik  :angel: ) het er over eens zijn dat het een juv slechtvalk betreft of in ieder geval een valk met veel slechtvalk bloed.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

JohanvantBosch

Citaat van: Rikstar op november 02, 2011, 16:15:55 PM
foto van de valk spec staat trouwens nog steeds op Giervalk terwijl meerdere vogelaars (waaronder ik  :angel: ) het er over eens zijn dat het een juv slechtvalk betreft of in ieder geval een valk met veel slechtvalk bloed.

Tja.... heb jij Mervyn een berichtje gestuurd? Volgens mij kijkt die hier niet.  O0

Rikstar

niet eens.... zou hij toch eens moeten doen  ;D

Citaat van: JohanvantBosch op november 02, 2011, 16:47:24 PM
Citaat van: Rikstar op november 02, 2011, 16:15:55 PM
foto van de valk spec staat trouwens nog steeds op Giervalk terwijl meerdere vogelaars (waaronder ik  :angel: ) het er over eens zijn dat het een juv slechtvalk betreft of in ieder geval een valk met veel slechtvalk bloed.

Tja.... heb jij Mervyn een berichtje gestuurd? Volgens mij kijkt die hier niet.  O0
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

gerdwichers8

jammer, p10 op de valk is wel akelig lang om te negeren. Ik zie geen Giervalk hierop, maar leuk in ieder geval om toch wat beter naar trekkende valken te kijken zal ook proberen er wat dieper bij mijzelf op in te gaan. Noordelijke Slechtvalk kan Giervalk qua grootte zeker benaderen. Zag in 2009 een calidus-type (Vlieland) wat sindsdien door geen Slechtvalk benaderd is wat grootte betreft (BWP vermeldt daarop marginale verschillen)