Witte koraalzwam?

Gestart door Ismael, november 27, 2006, 17:42:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ismael

Ook vandaag deze koraalzwam gevonden. Wat opviel was dat ie in een heksenkring stond rondom een boom. Volgens mij de rechte koraalzwam en deze

1
Groeten Ismaël Wind

Ismael

Groeten Ismaël Wind

Ismael

dez stond er meer en is volgens mij de rechte koraalzwam
Groeten Ismaël Wind

Ismael

#3
rondom deze boom stonden ze, je kunt jet een beetje zien oja in mos
Groeten Ismaël Wind

Ismael

en de laatste waarom ik denk dat het een andere is, niet alleen de kleur maar ook fijner

Groeten Ismaël Wind

kvb

1 en 2 zijn denk ik witte koraalzwam. Foto 3 is raar. Het zou een heel jonge rechte kunnen zijn maar die heeft toch meestal vertakkingen aan de top. Foto 4 is een takje van 1 en een takje van 3.

Kik

Ismael

dat klopt van die laatste bedoel ik dat had ik er wat duidelijker op moeten zetten sorry

hier nog 1 van de vlgns mij rechte
Groeten Ismaël Wind

kvb

Ik twijvel aan de rechte. Deze groeit altijd op hout. Dat hout kan onder de grond zitten.
Als er hout onder zit dan is het zeker.

Kik

Ismael

Hmm dat is erg onwaarschijnlijk tenzij het op de wortels van de boom staat. En rondom de boom dus. Maar ik zal morgen is wat beter kijken maar volgens mij geen hout.
Groeten Ismaël Wind

feel4nature

natuurlijk met groet, Ali.

Ismael

Dat is de sikkelkoraalzwam. Die lijkt er wel op en het voorkomen klopt ook.

http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soor...nuentry=soorten
Groeten Ismaël Wind

feel4nature

ja, dat is wat ik in mijn boek(de philips) vond..hetzelfde plaatje :D

daarom ben ik even gaan verder googlen...
natuurlijk met groet, Ali.

kvb

#12
Ik geloof niet in sikkelkoraalzwam. Kijk eens bij rimpelige koraalzwam. Kleur klopt dan
al wat beter. Sporen geven hier uitsluitsel onder microscoop. Ismael, het wordt tijd voor een goedkope 400 x microscoop. 1000 keer is beter maar met 400 x kom je bij sporen al een heel eind.

Kik

Ismael

Groeten Ismaël Wind

Ismael

#14
Zo na een tijdje weten we nu dat het de bleke sikkelkoraalzwam is! Microscopisch onderzocht door Wim Ligterink (consul van het NMV voor Overijssel). En ook samen met Dini Koopmans (knabenkraut) geweest. Dus Ali zat er dichtbij! Een mooie vondst!
Groeten Ismaël Wind

kvb

mooie vondst Ismael en ook prettig dat ie gezekerd is. Geeft mij ook weer aanleiding niet te makkelijk te denken over witte koraalzwammetjes.

Kik

Ismael

CiteerGeeft mij ook weer aanleiding niet te makkelijk te denken over witte koraalzwammetjes.

Kik
Dat bedoel ik maar!  ;)  
Groeten Ismaël Wind

Arno van Stipdonk

Zeker een heel mooie vondst Ismael! Die zijn echt hartstikke zeldzaam.
Proficiat!