vage vogels

Gestart door Jeroen75, oktober 31, 2011, 21:29:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen75

Hoi,

Bij het bekijken van mijn foto's (EDIT: gisteren in Zeeland genomen) kwam ik enkele ver weg staande of zwemmende vogels tegen. Ik kan me voorstellen dat jullie er niets mee kunnen, de foto's zijn vrij vaag, maar bij het rondkijken op dit forum ben ik al meerdere malen verbaasd geweest wanneer de experts uit de kleinste details en vaagste plaatjes toch een soortnaam kunnen oplepelen. Dus ik dacht: ik probeer het gewoon. Als het niet op prijs gesteld wordt, hoor ik dat graag. Kan iemand hier iets mee?

De bovenste twee zijn dezelfde vogel. Van de onderste twee durf ik dat niet te zeggen.
Met vriendelijke groet,
Jeroen G.

Mark Zevenbergen

(Ik geef to: Niet helemaal helder meer) Maar Gestreepte Strandloper en Wintertaling zijn de namen die direct bij mij opkomen.

groet Mark

frankmeer

Nou, ik maak er toch eerder een Witgatje van.  :)
Frank van der Meer

Jeroen75

Kan het ook een Tureluur zijn? Of is dat uitgesloten? Dat dachten we namelijk ter plaatse. Op de foto viel me op dat ik geen rode poten zag, en daarom begon ik te twijfelen (vandaar dat ik de foto hier ook nog even onder de aandacht breng). Maar het ontbreken van het rood kan natuurlijk ook door de fotokwaliteit komen...
Met vriendelijke groet,
Jeroen G.

frankmeer

Nu ik iets beter wakker ben, lijkt Tureluur me toch de betere papieren te hebben, maar zoals je zelf al zegt zijn de foto's vrij vaag.
Frank van der Meer

Mark Zevenbergen

Goedemorgen  ;D ... Momenteel iets meer bij m'n positieven en zie ik daar toch een Tureluur op de (vage)foto's.

grts Mark

PS: dat hadden de wakkeren voor mij al bedacht, maar ik corrigeer mijzlef bij deze even.