geese.org kapot / offline ?

Gestart door Klaas van Dijk, oktober 24, 2011, 10:38:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

Klaas van Dijk

Beste mensen,

Net geprobeerd geese.org te openen, maar dat leverde onderstaande foutmelding op:

Citeerhttp://www.geese.org/Ganzen/index.jsp

Internal Server Error The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator, yke.vanranden@wur.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error. More information about this error may be available in the server error log.


Hebben anderen ook soortgelijke ervaringen?

Alvast bedankt voor een reactie,

Groetjes, Klaas van Dijk

Jeroen Nagtegaal

Database ligt er even tijdelijk uit. Zal vandaag wel hersteld worden neem ik aan.

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Bedankt. Ook hier in Groningen weer online. Kan ik mooi 2 aflezingen van Canadaganzen invoeren.

Klaas

Maarten Sluijter

Volgens mij ligt de site er weer uit, ik krijg de volgende foutmelding;

Citeer
http://www.geese.org/Ganzen/index.jsp

Due to a database problem the website is not available at this moment
.

frankmeer

Frank van der Meer

Cygnus

Citaat van: Maarten Sluijter op november 13, 2011, 17:02:18 PM
Volgens mij ligt de site er weer uit, .......

Via een Duits forum ontving ik vanmorgen het volgende bericht:

"[DDA-Aktuell] geese.org - momentan nicht erreichbar
Hallo Gänsebeobachter,
die Website zur Meldung von farbmarkierten Gänsen (und einigen Schwänen) ist aktuell nicht erreichbar. Dies liegt im wesentlichen daran, dass geese.org an einer neuen, besseren Eingabeplattform arbeitet und die Umstellungen etwas aufwendiger sind. Wer also in diesen Tagen die Webseite nicht erreichen kann: kein Grund zur Verzweiflung, einfach 1-2 Tage später erneut versuchen.
Beste Grüße Helmut Kruckenberg"

Er is dus iets gaande m.b.t. een omschakeling/verbetering o.i.d. van de website. Probeer het over 1 of 2 dagen nog eens. Misschien zou het goed zijn als men een dergelijk bericht ook in Nederland zou verspreiden, bijvoorbeeld via dit forum.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Jeroen Nagtegaal

Vandaag Berend Voslamber (SOVON) gesproken. Probleem is bekend. Daar is zeer binnenkort een overleg over.
Vanmorgen werkte Geese bij mij echter wel.

Inderdaad zeer vervelend.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Ook bij mij werkte vanochtend geese.org. Maar nu (20:45) weer niet. Ik krijg nu
CiteerDue to a database problem the website is not available at this moment
in beeld.

Groetjes, Klaas

Ted van der Knaap

weer bereikbaar  :duim:
vraagje:
Zaterdag had ik 'n Russische Kol... ...de levenslijst bekijkend staat er een foute invoer tussen nl. de bovenste wn   omdat   het beest pas op 30-06-2011 geringd is. Kun je dit ergens centraal doorgeven zodat het gewijzigd/verwijderd kan worden?
Code: 1RA ( NN ) KOLGANS
Ringdatum: 30.06.2011 Geslacht: ? Leeftijd: ?
Ringlocatie: Erkapenzya, Kolguev Island Breedte (N): 69 14 52 Lengte (O) (- = West): 48 51 02
Datum Plaats Prov. Land Breedte (N) Lengte (O) Waarnemers Gepaard met Aantal Opmerkingen
(- = West) jongen
20.11.2010 Driel, drielse rijndijk Gelderland NL 51 57 57 5 49 01 Joost Valkenburg
30.06.2011 Erkapenzya, Kolguev Island Arkhangelsk RUS 69 14 52 48 51 02 Alexander Kondratyev
15.10.2011 Maasland, Commandeurspolder Zuid-Holland NL 51 56 15 4 17 22 Ben Kamps

12.11.2011 Schipluiden, Duifpolder Zuid-Holland NL 51 57 27 4 18 18 Ted van der Knaap
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Ik zal Joost wel nu even mailen.
Anders kon het ook via Berend.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 14, 2011, 11:09:39 AM
Ik zal Joost wel nu even mailen.
Anders kon het ook via Berend.

Oké Jeroen  :duim:
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

#12
Bij deze een berichtje namens het Geese.org-team:

Afgelopen weekend lag de website geese.org er enige tijd uit. Het blijkt dat er binnen Alterra, waar de site gehost is, problemen waren waardoor de hele server plat werd gelegd. Er wordt op dit moment druk overlegd om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.
Het team van geese.org biedt bij deze de aflezers zijn excuses aan voor het veroorzaakte ongemak.

Verder verspreiden staat vrij.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

Citaat van: Ted van der Knaap op november 14, 2011, 10:58:52 AM
weer bereikbaar  :duim:
vraagje:
Zaterdag had ik 'n Russische Kol... ...de levenslijst bekijkend staat er een foute invoer tussen nl. de bovenste wn   omdat   het beest pas op 30-06-2011 geringd is. Kun je dit ergens centraal doorgeven zodat het gewijzigd/verwijderd kan worden?
[/l][/l]
Dit komt helaas vaker voor, evenals het aflezen nadat een vogel dood gemeld is. Dit soort foute aflezingen laat men in het bestand staan om zo een beetje inzicht te krijgen in het percentage foute aflezingen. Ik begreep n.a.v. een mailtje over zo'n foutieve aflezing dat ze bezig zijn aan een nieuwe invoermodule waarin de waarnemer een melding krijgt als hij/zij een vogel wil invoeren die nog niet geringd is of al als dood gemeld is.
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Ha Frank,

Interessante reactie. Van wie komt ie?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

Was van een mailtje van Berend Voslamber, was wel al een tijdje terug dus weet niet hoe het vordert met die nieuwe invoermethode.
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Kun je mij die mail doorsturen? Vind het appart.
Wat ik van Berend begreep is dat er 2 databases zijn, waarbij in één van beide ook alle "foute" waarnemingen zichtbaar blijven. De database waarmee gewerkt wordt vanuit de website zou foutloos moeten zijn/worden.
Vooral dus melden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Kan al 2 dagen niet op Geese.org komen.
Anderen ook last van... ....Groot onderhoud?
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Klaas van Dijk

hoi Ted,

Net even geprobeerd, maar hier lukt het ook niet. Ik krijg twee verschillende meldingen in beeld:

(1): due to database maintenance geese.org is unavailable on tuesday may 15 th between 19.00 CET and 24.00 CET !!!!!!!!!!!!!!!
(2): Due to a database problem the website is not available at this moment

Lijkt dus op groot onderhoud wat - kennelijk- al een aantal dagen aan de gang is (zelf al een weekje ofzo niet ingelogd op geese.org).

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Ted van der Knaap op mei 13, 2012, 22:50:23 PM
Kan al 2 dagen niet op Geese.org komen.
Anderen ook last van... ....Groot onderhoud?
Inderdaad tijdelijk off-line. Planning is om ditjaar, voor de zomer, van een Geese een nieuwe versie te hebben draaien.

Je hebt overigens bij je waarneming van W7YU, links en rechts omgedraaid.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 13, 2012, 23:11:25 PM
Citaat van: Ted van der Knaap op mei 13, 2012, 22:50:23 PM
Kan al 2 dagen niet op Geese.org komen.
Anderen ook last van... ....Groot onderhoud?
Inderdaad tijdelijk off-line. Planning is om ditjaar, voor de zomer, van een Geese een nieuwe versie te hebben draaien.

Je hebt overigens bij je waarneming van W7YU, links en rechts omgedraaid.

Die wilde ik ook invoeren....   ....pas 'm aan!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

frankmeer

Frank van der Meer

Ted van der Knaap

Lastig hoor... ...de site ligt weer plat.

Vandaag een geringde Grauwe om in te voeren en ik had 2 Kollen, helaas niet helemaal vanaf foto af kunnen lezen, met zwarte halsbanden. Weet iemand of dat Russen zijn? (nog terug geweest maar waren al weer vertrokken!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Klopt. Er zijn momenteel server-problemen. Hoe en wat wordt uitgezocht. Morgen zou alles weer moeten werken.

Bij Kolgans worden de halsbanden overal gebruikt. Volgens mij zit er ook niet een hele systematiek in de halsbanden per locatie maar worden de beschikbare codes gewoon opgemaakt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 13, 2013, 17:44:29 PM
Klopt. Er zijn momenteel server-problemen. Hoe en wat wordt uitgezocht. Morgen zou alles weer moeten werken.

Bij Kolgans worden de halsbanden overal gebruikt. Volgens mij zit er ook niet een hele systematiek in de halsbanden per locatie maar worden de beschikbare codes gewoon opgemaakt.

Had eerder een zwarte halsband en dat was een Rus, maar heb inmiddels zelf ook even bij de kleurring wn gekeken en zwart is bv ook gebruikt in Noord-Brabant. Dus zwart is idd niet landbepalend.

Hopelijk morgen dan weer on-line.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

Er gaat weer wat mis helaas.......


Beste bezoekers,
Vanwege een probleem met de kaarten op deze website en de gerelateerde invoer van ringgegevens, hebben we moeten besluiten de hele website tijdelijk off-line te zetten totdat dit probleem is opgelost. Dit om te voorkomen dat men ringgegevens invoert, die dan als gevolg van het probleem niet kunnen worden opgeslagen.
We hopen later deze week weer in de lucht te zijn.
Vr. groeten,
De beheerders van de website
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Klopt. Google Maps kaartjes werden niet getoond waardoor het raadplegen en invoeren van data niet mogelijk is. Om te voorkomen dat hierdoor records niet of niet juist worden opgeslagen is Geese uit de lucht gehaald en wordt er dus aan gewerkt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

invoeren is (iig bij mij) weer mogelijk!  :duim:
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Klopt! Gister was er tijdelijk een Server-Error, maar die zijn vaak ook weer snel opgelost.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com