verschillende maten Ooievaarsringen

Gestart door Ted van der Knaap, september 26, 2011, 22:08:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Vandaag kwam ik voor de 2de keer een "afwijkende" Ooievaarsring tegen. De ring is plm 1/3 van de ringen die normaal om de Ooievaars zitten. Weet iemand of er in Nederland met verschillende groottes gewerkt word of zou dit een buitenlandse ring kunnen zijn. [ik heb ze overigens niet af kunnen lezen, helaas!]

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/58298428
Ooievaar - Ciconia ciconia gezien op 2011-09-26 Gorssel - De Ravenswaarden
Foto's:

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Zo'n smalle ring lijkt me uit een dierentuin of collectie te komen. Ik heb ze nog nooit zo gezien als "wild"
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Dutchbird

Beste Ted,

Aangezien ik in de regio Den Haag bezig ben de ooievaars, heb ik mijn contacten bij STORK (Stichting Ooievaars Research & Knowhow) aangesproken.

Bijgaand het antwoord van één de ringers van de VWG IJsselstreek:

"Gezien het feit dat deze ooievaar eind september nog rond Gorssel liep (niet weggetrokken) en de smalle ring aan de rechterpoot, is het bijna zeker ooievaar Rheine 015: een Duits vrouwtje van inmiddels 24 jaar oud welke al vele jaren op het ooievaarsbuitenstation broedt. Ik heb ook nog wat eigen foto's bekeken van deze vogel en de ringen komen geheel overeen, als ook het feit dat de vogel rechts is geringd."   N.B.: ooievaars kunnen ca. 30 jaar oud worden  ;D   

Met dank aan STORK (www.ooievaars.eu)!   

Groetjes, Caroline   
Caroline Walta
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl
STORK - www.ooievaars.eu

Ted van der Knaap

Wat leuk om te lezen Caroline...   ...dank je voor de "research"  :duim:

Een paar dagen later zat ze aan de andere kant van de Ijssel dus idd plaatstrouw: http://waarneming.nl/waarneming/view/59174967#
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)