Jagers

Gestart door Zuidberg, oktober 23, 2011, 20:16:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zuidberg

Vandaag even op de Zuidpier geweest en voor het eerst in aanraking gekomen met jagers. Uiteraard kan ik er geen chocola van maken, zeker omdat zowel kleine, middelste als grote jagers zijn gezien vandaag. Kan iemand iets over de onderstaande vogels zeggen?

Ter info: foto 2 en 3 dezelfde vogel, foto 4 en 5 dezelfde vogel en foto 6, 7 en 8 dezelfde vogel.

Alvast dank!
Joost Zuidberg

Ben Wielstra

#1
Allemaal Kleine wat mij betreft. Pak er een gids bij en let dan op kop- en snavelvorm, vorm middelste staartpennen, stuit en onderstaarttekening en onder en bovenvleugeltekening.

Zuidberg

Dank.

Voor een leek als ik zijn de verschillen marginaal. Zelfs met een gids erbij die voor alle soorten een grote variëteit aan uitvoeringen laat zien. Er is ruimte voor verbetering aan mijn kant, zullen we maar zeggen..  ;)
Joost Zuidberg

Sanne Koolwijk

een domme vraag ongetwijfeld, maar de anwb rept bij juveniele middelste jagers over 'dubbele lichte vleugelvlek'. dit lijkt aanwezig te zijn bij de goede foto's bovenaan. of wordt dit ' overruled' door het feit dat ie een puntje in de staart heeft?


m vr gr Sanne

Zuidberg

Mijn mening is maar van beperkte waarde, maar ik dacht juist bij de laatste aan een middelste jager, omdat de staart daar juist tamelijk recht lijkt te zijn (foto 6) en in ieder geval niet zo puntig als die van de vogel op de "goede" foto's bovenaan.
Joost Zuidberg

Ben Wielstra

Kleine Jager kan ook iets van een dubbele komma tonen en inderdaad wijst de rest bij deze vogel op Kleine.

Foto 6 toont puntjes aan de Middelste staartpennen en verder is de stuittekening ook rommelig. Middelste heeft een mooi zebrapadpatroon.

Sanne Koolwijk

altijd leerzaam, dank!