Nieuwe Camera.

Gestart door joost van der Laan, oktober 23, 2011, 20:10:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

joost van der Laan

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/fujifilm-finepix-hs20-exr/9000000011112599/index.html

ik denk erover na om deze camera te kopen. Maar misschien hebben jullie nog betere camera's of andere tips.
Ik wil vooral graag foto's maken van vogels, en af en toe een macro foto.
Vooral de zoom en de fotokwaliteit is belangrijk, omdat ik graag mooie foto's wil maken van foto's, ook op grote afstand.
En voor bewijsplaatjes is het ook handig.
De prijs van deze camera is wel ongeveer het maximum, omdat ik als 15-jarige niet echt een groot budget ben en ook nog niet echt aan een spiegelreflex met al die lenzen toe ben.

Is het handmatig zoomen eigenlijk heel erg, want in wat review's las ik dat dit niet erg handig is. maar volgensmij is dit niet echt een probleem. heeft iemand van jullie er ervaring mee?

Alvast bedankt.
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

pia zz

heb oa ook een camera van Canon met zoom, maar het inzoomen van bv vogels geeft problemen met het stilhouden van de camera, dus eigenlijk zou je er ook een statiefje bij moeten hebben om de camera goed stil te houden , anders worden de foto's niet scherp. Voor een compactcamera hoeft dat niet zo duur te zijn ivm het gewicht van de camera, misschien kun je zelfs op marktplaatst iets vinden ;)
  groet Pia.

joost van der Laan

Ja, ik heb al een statief, dus dat zit wel goed  ;)
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

fsoet

Hoi Joost.


Over de camera weet ik te weinig en kan ik dan ook geen advies geven.
Maar als je hem wilt kopen kijk dan ook even op topdeals.nl
Daar heb ik tot nu toe mijn spullen gekocht. Erg prettige winkel en "spot"goedkoop.


Veel succes met het kopen.


fsoet

Johan Helmus

Ik heb ook geen ervaring met deze camera. Hier kun je in ieder geval wel reviews vinden, en een prijs vergelijking. Misschien heb je er iets aan.
Groeten, Johan Helmus