Is dit een nachtvlinder?

Gestart door peeterke, oktober 14, 2011, 22:08:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

peeterke

binnenskamers aangetroffen, valt er aan de hand van de matige foto iets over te melden?

groeten,
Kees
vriendelijke groeten,

Kees

Violet (en Remco)

Hoi Kees,

Het is een microvlinder, één van de vedermotten.

Welke precies durf ik je niet te zeggen, maar je zou in afwachting van iemand die het wel weet hier eens kunnen kijken http://www.microlepidoptera.nl/soorten/thumbnail_index.php?familie=Pterophoridae&type=lijst

Groetjes,
Violet
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Marijn_Verbeek

Emmelina monodactyla

Groet,
Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

Elachista

Op zich heel simpel, als je in je achterhoofd hout dat er maar 2 soorten vedermotten als "volgroeide" vlinder overwinteren: de winde en scherphoekvedermot.
Groet,
Tymo

Violet (en Remco)

Citaat van: Avondrood op oktober 15, 2011, 13:26:14 PM
Op zich heel simpel, als je in je achterhoofd hout dat er maar 2 soorten vedermotten als "volgroeide" vlinder overwinteren: de winde en scherphoekvedermot.

Dank voor de tip Tymo. Had afgelopen nacht niet echt behoefte om uit te zoeken welke er nu nog konden vliegen  8)
Ik sla de tip op in m'n hoofd voor de volgende keer!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Marijn_Verbeek

Citaat van: Avondrood op oktober 15, 2011, 13:26:14 PM
Op zich heel simpel...

Nou lekker dan.  ;)
Heb ik daarvoor onlangs 80+ euro uitgegeven voor Microlepidoptera of Europe, 1. Pterophoridae (Gielis).
Wel stoer om in de kast te hebben staan... :duim:

Groet,
Marijn

PS. Wat moet die Violet om half vijf op, lag Remco weer te snurken?...
Groet,
Marijn Verbeek

Violet (en Remco)

Citaat Marijn Verbeek (citaat niet helemaal gelukt)
PS. Wat moet die Violet om half vijf op, lag Remco weer te snurken?...


Vraag me niet waarom ik wakker was, gebeurt me een enkele keer per jaar. En nee, Remco lag niet te snurken  ;D

Wel saai hoor, die nachtelijke uurtjes, niemand actief op het forum  :-\
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Elachista

Is het boek van Gielis nu al zo duur? Ik kocht hem destijds voor 68 euro. Bizar dat al die Apollo-books nu veel duurder zijn geworden, niet echt aanmoedigend..
Groet,
Tymo

Marijn_Verbeek

Citaat van: Avondrood op oktober 15, 2011, 21:10:27 PM
Is het boek van Gielis nu al zo duur? Ik kocht hem destijds voor 68 euro. Bizar dat al die Apollo-books nu veel duurder zijn geworden, niet echt aanmoedigend..

En dat is nog maar de goedkoopste van die serie...  :rolleye:
http://www.amazon.com/Microlepidoptera-Europe-Vol-1-Pterophoridae/dp/8788757366/ref=sr_1_13?ie=UTF8&qid=1318706045&sr=8-13

Leuk voor de heb allemaal, maar helaas hebben die peperdure Apolloboeken bij mij thuis de neiging om in de kast te blijven staan... Al dat gedoe over de heruitgave van Skinner... op een paar platen na vind ik het een flutboek, rupsenboek van Jim Porter nog niets aan gehad...

Groet,
Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

peeterke

#9
Allemaal bedankt, ook voor de off topic bijdragen! ;D
Maar nu even de hamvraag: zijn ze gevaarlijk voor de gordijnen?
gr
Kees
vriendelijke groeten,

Kees

jack_windig

Citaat van: peeterke op oktober 16, 2011, 21:20:54 PM

Maar nu even de hamvraag: zijn ze gevraalijk voor de gordijnen?

Nee, ik denk dat de gordijnen gevaarlijker zijn voor de vlindertjes dan andersom  ;D

Leon Olsthoorn

Ze zijn wel gevaarlijk voor de winde in de achtertuin
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

peeterke

Vanmorgen zag ik haar of hem vliegen, met zachte dwang buiten gezet, vanwege de gordijnen uiteraard  :D 
vriendelijke groeten,

Kees